محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۸:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد

اولین بار در ماه ژوئن صحبت هایی راجع به هاوربورد کمپانی لکسوس مطرح شده بود و حالا این خودروساز در ویدیویی جدید این هاوربورد را در عمل نشان می دهد.
این ویدیو که در یک پارک اسکیت اختصاصی نزدیک بارسلونا فیلمبرداری شده، هاوربورد لکسوس را به همراه سوارانش نشان می دهد که حرکات نمایشی اجرا می کنند. این حرکات مشابه حرکاتی هستند که با اسکیت بوردهای معمولی دیده اید، با این تفاوت که این اسکیت بورد هیچگاه با زمین تماس پیدا نمی کند!
لکسوس با همکاری دانشمندان IFW Dresden و Evico GmbH در حدود یکسال بر روی ایده یک هاوربورد مغناطیسی شناور و محلی مناسب برای آزمایشش کار کرد.
این محل مخصوص که هاورپارک نامیده می شود تقریباً 200 متر طول داشته و از آهنرباهای دائمی ساخته شده تا هاوربوردها بتوانند بر روی آن بصورت شناور حرکت کنند. قسمت های داخلی این هاوربورد باید با استفاده از نیتروژن مایع تا دمای 197 درجه سلسیوس خنک شوند، به همین دلیل ممکن است خارج شدن دود از اطراف هاوربورد را مشاهده کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ مرداد

یک تیم تحقیقاتی از آزمایشگاه سیستم های هوشمند در موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس(EPFL) چشم الکترونیکی کوچک برای پهبادها را توسعه داده اند که براساس ساختار چندوجهی چشم حشرات تولید شده است. این چشم ها خصوصاً برای پهبادهای نظارتی آینده با ابعادی کوچک نظیر اریگامی کوادکوپتر که EPFL پیش تر آن را تولید کرده بود، کاربرد خواهد داشت.
چشم حشرات نمی تواند تصویری با رزولوشن بالا را تولید کند، به همین دلیل چشم آنها به گونه ای طراحی شده که به سرعت در برابر انعکاس نور و ظاهر شدن اشیا مختلف عکس العمل نشان دهند. این دقیقاً همان شیوه ای است که این دوربین های جدید از آن بهره می برند.
ساختار این چشم الکترونیکی شامل یک لنز قرار گرفته بر روی سه آشکارساز نوری مثلثی می باشد. با اندازه گیری سرعت ظاهر شدن یک شئی در برابر هر کدام از آشکارسازها، پهباد می تواند سرعت و مسیر حرکت خودش را تعیین کند. اندازه این سنسور تنها دو میلی متری مربع بوده و وزنی دو میلی گرمی دارد. با این حال، این سنسور می تواند تا 3 برابر سریعتر از مگسی که در خانه شما پرواز می کند، حرکات را تشخیص دهد. همچنین این سنسور قابلیت کار در شرایط نوری مختلف را نیز دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ مرداد

دوربین X-T1 IR نسخه ای جدید از دوربین بدون آینه و فوق العاده خوب X-T1 می باشد که از تمام ویژگی های نسخه استاندارد بهره می برد. البته سنسور بکار گرفته شده در این نسخه توانایی ثبت امواج نوری ماورابنفش و مادون قرمز را نیز دارد. در واقع امواجی در بازه 380 تا 1000 نانومتر توسط این سنسور شناسایی می شود. این در حالیست که چشم انسان تنها قابلیت رویت نور در بازه 390 تا 700 نانومتری را دارد، به عبارت دیگر XT1 IR به شما جزئیاتی را نشان می دهد که تا پیش از این نمی توانستید ببینید!
اما چه دلیلی دارد که از یک دوربین مادون قرمز استفاده کنیم؟ اگرچه این قابلیت کمی تبلیغاتی محسوب می شود اما چندین کاربرد مختلف را نیز ارائه می کند. به عنوان مثال در حوزه های هنری یا در صحنه جرم برای عکسبرداری مادون قرمز می توان از این نوع دوربین ها استفاده کرد. مادون قرمز می تواند نقاط با دمای مختلف را نشان دهد و به همین دلیل اشیایی که در جیب یا مایعات وجود دارند با راحتی بیشتری نمایش داده می شوند. در دنیای هنر نیز از دوربین های مادون قرمز می توان برای اثبات اصل بودن یک نقاشی ارزشمند استفاده کرد. حساسیت نور زیاد در دوربین های مادون قرمز همچنین برای عکاسی نجومی نیز پرکاربرد می باشد. علاوه بر این، از مادون قرمز می تواند برای ثبت عکس های هنری و خاص نیز استفاده کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۱:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ مرداد

یکی از مزایای Square Reader این است که دستگاه شما را تبدیل به یک پایانه پرداخت موبایل می کند. در واقع با کشیدن کارت اعتباری بر روی Square Reader می توانید هر قابلیتی که یک عابربانک به شم ارائه می دهد را بر روی گوشی خود داشته باشید. اما بنظر می رسد این موضوع در کنار آسایشی که برای کاربران فراهم می کند، راه را برای هکرها جهت استفاده از یک باگ امنیتی بسیار بد باز کرده باشد.
براساس یک مطالعه که اخیراً توسط سه تن از فارغ التحصیلان دانشگاه بوستون صورت گرفت، آنها متوجه شدند که Square Reader با کمی تغییرات می تواند تبدیل به یک جعل کننده کارت های اعتباری شود. در واقع چیزی که این سه دانشجوی فارغ التحصیل دریافتند این بود که با دستکاری فیزیکی می توان رمزگذاری داده ها در این دستگاه را غیرفعال کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۸:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ مرداد

نوامبر 1947
یک اتوموبیل پرنده با عنوان ConVairCar Model 118 در حین یک پرواز آزمایشی.
این وسیل نقلیه هیبریدی توسط تئودور پی.هال برای کمپانی Consolidated Vultee Aircraft Company of San Diego سن دیگو کالیفرنیا طراحی شده است. این وسیله که هیچگاه به تولید انبوه نرسید، در جریان تست دچار حادثه شد. خلبان آزمایشی به جای اینکه میزان بنزین هواپیما را بخواند، اشتباهاً به بنزین اتوموبیل نگاه کرد و به همین دلیل ناگهان با اتمام سوخت مواجه و سقوط کرد.

این حرف مرا فراموش نکنید: ترکیبی از هواپیما و اتوموبیل را در آینده خواهیم دید. شاید به من بخندید اما این اتفاق خواهد افتاد!
هنری فورد – 1990

حتی پیش از اینکه برادران رایت اولین پرواز خود را در سال 1903 انجام دهند، بسیاری از مردم معتقد بودند که در آینده خودروهای پرنده ای وجود خواهند داشت که آنها را از شر ترافیک و جاده خلاص خواهند کرد.
این اتفاق تا حدودی افتاد اما نتوانست آن طور که باید به موفقیت برسد.
نخستین اختراع در زمینه خودروهای پرنده یا aerocar توسط جان اموری هریمن در سال 1910 ثبت شد، اما خودروی وی هیچگاه به تولید نرسید.
یکسال بعد، والدو واترمن محصولی با نام عجیب Waterman Whatsit را طراحی کرد که تا سال 1932 به تولید نرسید. وی طراحی خودرو را تغییر داد و نام آن را Arrowplane و سپس Arrowbile گذاشت. در سال 1937 سرانجام این نخستین ماشین پرنده ای بود که واقعاً پرواز کرد.

سال 1890
کمپانی Au Bon Marche کارت های تبلیغاتی خنده داری مانند این را از سال 1890 در پاریس فرانسه چاپ می کرد.

تا سال 1953 ماشین های معمولی منسوخ خواهند شد، چرا ماشین های پرنده هم بر روی زمین و هم در آسمان قابلیت حرکت دارند.
سرفیلیپ گیبز – 1928

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ مرداد

یک کانکشن وای فای گریزپا اثر زیاد و بزرگی بر روی زندگی مدرن خواهد داشت، از تماشای سریع و پی در پی سریال های جدید نت فلیکس گرفته تا رسیدن به کار ها در دفتر.لزومی ندارد که شما با یک سیگنال وصله پینه ای کوتاه بیایید . این جا چند راه برای حل کردن این مشکل وجود دارد .
1. روترتان را حرکت دهید
شاید به نظر واضح برسد اما جای قرار گیری روترتان میتواند تاثیر زیادی بر روی قدرت و دوام وای فای شما داشته باشد. بیشتر از آنچه فکرش را بکنید . البته توسط چیزهایی مانند ترکیب کلی خانه و علایقتان محدود میشوید اما قرار دادن روتر در مرکز خانه ایده آلی است که دنبالش میگردید . کشیدن کابلتان از سوکت تلفن اصلی میتواند به شما فضای بیشتری بدهد ؛ میتوانید یک تاقچه درست کنید که روترتان را در ارتفاع بلند تر قرار داده یا زیر یک میز قرارش دهید تا پایین تر بیاید . برای مثال فراهم کننده ی سرویس اینترنت ips تان ممکن است سابقه ی خوبی برای پشتیبانی مشتری نداشته باشد اما شما اگر برای کمک زنگ میزنید آنها باید شما را بیشتر راهنمایی کنند و بهترین رویکرد را در مورد روترتان بگویند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۸:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد

شاید نوکیا فعالیت های خود را با ورود به حوزه هایی مانند واقعیت مجازی افزایش داده باشد، اما این شرکت فنلاندی دیگر پای خود را از سرویس های نقشه بیرون کشیده است. نوکیا سرویس نقشه محبوب و کارآمدش، Here را به BMW، Audi و کمپانی مادر مرسدس، Daimler فروخت. رقم نهایی این واگذاری حدود 3 میلیارد دلار بوده که هر سه کمپانی به یک اندازه از آن سهم دارند. به گفته وال استریت ژورنال، این سه خودروساز قصد دارند از سایر کمپانی های خودروساز دعوت کنند تا بخشی از سهام این سرویس را خریداری کنند.
دیتر زتچه رئیس کمپانی عظیم Daimler می گوید: نقشه های دیجیتالی دقیق از اجزای حیاتی برای حرکت در آینده محسوب می شوند. با خرید این سرویس ما قصد داریم نیاز خودروسازها، تامین کننده ها و مشتریان به سایر سرویس های نقشه را حذف کنیم.
در یک مصاحبه مطبوعاتی، این سه خودروساز به اهمیت این معامله برای آینده صنعت اتوموبیل اشاره کردند:

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد

وقتی رانندگی می کنیم طبیعتاً باید حواسمان به جاده باشد و علامت های توقف یا چراغ های راهنمایی رانندگی را ببینیم. برای مثال وقتی با چراغ نارنجی مواجه می شویم باید سرعت خود را کم کنیم و احتیاط کنیم. اما اگر یک راننده حواس پرت هستید، BMW به شما نشان می دهد چه زمانی چراغ راهنمایی رانندگی تغییر رنگ می دهد.
این خودروساز آلمانی اخیراً اعلام کرد که با همکاری اپلیکیشن EnLighten قصد دارد در مدل هایی که از BMW Apps برخوردار بوده و به دستگاهی با پلتفرم iOS مانند آیفون متصل می باشند، ویژگی نرم افزاری را ارائه کند که رنگ فعلی چراغ راهنمایی رانندگی و مدت زمانی که چراغ بعدی روشن می شود را به راننده نشان دهد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند