محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

وقتی می خواهید کودک خردسال خود را در ماشین با ایمنی کامل سوار کنید، معمولاً از صندلی های مخصوصی استفاده خواهید کرد که در صندلی عقب خودروی شما قرار می گیرند. در حال حاضر بنظر این روش ایمن ترین و بهترین راه برای حفظ ایمنی کودکتان در هنگام رانندگی می باشد، اما Volvo اعتقاد دارد می توان سیستمی کامل تر از این را نیز در اختیار داشت.
این خودروساز در سوئد از یک طرح با عنوان Excellence Child Seat رونمایی کرد. در این طرح مفهومی به جای اینکه کودک خود را در یک صندلی مخصوص قرار داده و سپس بر روی صندلی عقب بگذارید، کودک در بخش جلویی ماشین قرار خواهد گرفت. یکی از معایبی که هنگام قرار دادن کودک بر روی صندلی عقب وجود دارد این است که شما تا حدودی از اون غافل می شوید. در این طرح اما کودک شما دقیقاً جلوی شما نشسته و رو به صندلی عقب، جایی که شما بر روی آن نشسته ای قرار می گیرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۸:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

وقتی اپل سرویس iTunes را به جهانیان معرفی کرد، راه و رسم گوشی دادن به موسیقی دچار یک تحول اساسی شد. حالا مردم این امکان را داشتند که به جای خریدن یک آلبوم بطور کامل، تنها آهنگهایی که دوست داشتند را خریداری کنند. اما بنظر می رسد ذائقه مردم در حال تغییر است و آیتونز مانند گذشته نمی تواند در این صنعت تاثیرگذار باشد.
براساس جدیدترین گزارش موسسه Nielsen، میزان پخش محتوای آنلاین از سال 2014 دو برابر شده است. در این گزارش آمده که در سال گذشته بیش از 135 میلیارد آهنگ و ویدیو بصورت آنلاین پخش شد و این آمار تنها مربوط به کاربران آمریکایی می باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

قبل از اینکه یک کمپانی وسیله ی جدیدش را اعلام کند، باید از مخزنی سری عبور کند تا مطمئن شوند بیسیم هایش برای ارتباط انسان امن اند. Droid Life در میان جدید ترین لیست گجت های بینام گشته تا A4R-GG1 را پیدا کرده، یکی از محصولات گوگل که احتمالا نسخه ی جدید عینک گوگل است. نشانه ها واضح نیستند، ولی این سخت افزار به عنوان تلفن همراه هوشمند، تبلت یا وسیله ی مدیایی طبقه بندی نشده . این وسیله با یک وای فای 802.11 a/b/g/n/ac dual-band ، بلوتوث LE و یک باتری قابل شارژ شدن توکاری شده همراه است. بنابراین میتوانید آن را با خودتان حمل کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

مردی در یک واقعه ی صنعتی در کارخانه ی ولکسویگن در آلمان هفته ی پیش کشته شد. به طور طبیعی این زیاد مورد توجه قرار نمیگیرد. تصادفات صنعتی به طرز ناخوشایندی رایج اند و تخمین زده شده که حدود 4000 مرگ در محل کار هر ساله در آمریکا صورت میگیرد. ولی این مرد نگون بخت در پروسه ی نصب نرم افزار امنیتی بر روی یکی از رباتهای کارخانه کشته شد. اخبار این واقعه همه جا پخش شد. سرتیتر های مختلف. " مردی سگی را گاز میگیرد، رباتی مردی را میکشد" . یکی از گزارشگران این داستان گزارشگر financial times ، سارا او کانر بود که درباره ی این قضیه توئیت میکرد و ظاهرا از شباهت نامش با یکی از شخصیت های فیلم ترمیناتور بیخبر بود و این قضیه را شوم تر کرد. سارا کانر. و متوجه نشد چرا بیشتر جواب هایش در باره ی این بود که اسکای نت هوشیاری اش را به دست آورده است.
اشکالی ندارد چون یک چنین رباتی یک تکه ماشین بیشتر نبود، یک بازوی بزرگ که طراحی شده بود تا در یک قفس کار کند. دور از انسان ها. اشکالی ندارد چون بر اساس بر آورد های اولیه تقصیر برعهده ی کارگر بوده . اشکالی ندارد چون از زمان اولین مرگ توسط یک ربات که در سال 1979 پیش آمد، ما شاهد مرگ های اینچنینی کمتری بودیم.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۷:۲۲ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

تعامل و خصوصاً لمس هولوگرام ها رویایی بود که در ذهن بسیاری از افراد علاقه مند به حوزه های علمی وجود داشته است. اما بنظر می رسد یک آزمایشگاه ژاپنی این رویا را تا حد زیادی به واقعیت تبدیل کرده است.
این محققان از نوعی لیزر با عنوان لیزر فمتوثانیه استفاده کرده اند. این نوع لیزر در گذشته نیز برای ایجاد تصاویر سه بعدی پلاسما در هوا استفاده می شد اما این نخستین بار است که از مکانیزمی استفاده شده که لمس این لیزر را توسط انسان بی خطر می کند.
برای بی خطر کردن این نوع لیزر، محققان از مکانیزمی به منظور کاهش سرعت و افزایش وضوح به جای سرعت بالا و دقت پایینتر استفاده کرده اند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۴:۱۷ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

در ماه آوریل برای نخستین بار با دوربین واقعیت مجازی Jaunt آشنا شدیم و این شرکت امیدوار بود بتواند شیوه ی ضبط فیلم ها را دگرگون کند. امروز Jaunt بالاخره موفق به عرضه نسخه تجاری دوربین واقعیت مجازی خود با نام NEO شد که محصولی فوق العاده است.
این دوربین که با شعار "روشن کن و فیلم بگیر" برای فیلم سازان واقعیت مجازی عرضه شده، به کاربر اجازه ثبت تصاویر 360 درجه به کیفیت بالا، ثبت تصاویر HDR و همچنین فیلمبرداری با نرخ فریم بالا و time-lapse را می دهد.
کوجی گاردینر سرپرست بخش مهندسی سخت افزار Jaunt در مورد این محصول می گوید: در زمینه طراحی، NEO از هر لحاظ شامل سنسور تصویری سریع تا لنزهای واید و نرم افزار داخلی با هدف ساخت فیلم های سینمایی واقعیت مجازی تولید شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير

در جدیدترین کالبدشکافی صورت گرفته توسط وب سایت ژاپنی Nikkei، این وب سایت به سراغ روبات SoftBank Pepper رفتند. در این کالبدشکافی سر این روبات به راحتی از بدن روبات جدا شد اما برای دسترسی به داخل محفظه سر این روبات، مهندسین مجبور شدند با استفاده از ابزارهایی مانند دریل این کار را انجام دهند.
اما زمانی که مهندسین بالاخره موفق شدند به محفظه داخلی سر این روبات دسترسی پیدا کنند، با پردازنده Atom اینتل روبرو شدند. به گفته این مهندسین، از آنجایی که سر این روبات به سادگی از روی بدن جدا می شود، ممکن است SoftBank به کاربران اجازه دهد سر روبات خود را با مدل های جدیدتر مجهز به پردازنده های قویتر تعویض کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۷:۶ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير

موارد استفاده از فناوری چاپ سه بعدی بنظر نامحدود می آید. از زمان معرفی این تکنولوژی معرکه، استفاده از آن را در زمینه پزشکی، خودروسازی و همچنین ساخت و ساز ساختمان ها دیده ایم. اما حالا اتحادیه بین المللی نوآوری امارات متحده عربی قصد دارد با کمک WinSunGlobal و چند شرکت دیگر یک ساختمان اداری کامل را در شهر دبی با استفاده از این فناوری احداث کند.
بدین منظور این اتحادیه قصد دارد از پرینترهای سه بعدی با ارتفاع 6 متری به منظور ساخت تمامی قطعات و سازه های مورد نیاز این ساختمان در محل پروژه استفاده کند. گفتنی است شرکت WinSun Global تاکنون یک آپارتمان شش طبقه و یک خانه ویلایی را در کشور چین احداث کرده است. پروژه جدید این شرکت که با همکاری شرکت های دیگر در دبی انجام خواهد شد مساحتی حدود 610 متر مربع خواهد داشت.

ادامه مطلب