محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

در سالهای اخیر پروژه های جالبی از سوی آزمایشگاه ایکس گوگل معرفی شد که برای نمونه می توان به Google Glass، Project Tango و لنزهای تماسی چشمی که قند خون فرد را نشان می داد اشاره کرد.
اما این آزمایشگاه امروز از دستگاه سلامت سنج پوشیدنی جدیدی رونمایی کرد که به محققان و دکترها این امکان را می دهد با دریافت اطلاعات دقیقه به دقیقه، رفتار بیماران خود را زیر نظر بگیرند. به گزارش بلومبرگ، این دستگاه پوشیدنی جدید قابلیت اندازه گیری نبض، ریتم ضربان قلب، دمای پوست و حتی فاکتورهای محیطی نظیر نور و میزان سر و صدا را دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

بدون شک همه باید به دنبال کاهش مصرف انرژی یا حداقل مصرف بهینه آن باشیم، چرا که نسل های آینده نیز حق زندگی بر روی زمین را دارند. از همین رو اخیراً تلاش های بسیار خوبی برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر صورت گرفته که برخی نتایج آن را می توانیم در لامپ های خورشیدی و بادی مشاهده کنیم. اما Strawberry Energy پا را فراتر گذاشته و قصد دارد صندلی های هوشمند مجهز به پنل های خورشیدی را در شهر لندن مورد استفاده قرار دهد.
این صندلی ها نه تنها به رفع خستگی روزمره شهروندان لندنی کمک می کنند، بلکه در هوشمندتر شدن این شهر نیز نقش خواهند داشت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

آیا واقعاً در نقطه ای از دوره تکامل تکنولوژی قرار گرفته ایم که تمایل داریم همه چیز تا حد ممکن کوچک و جمع و جور باشد؟ نمایشگر های کامپیوتر بسیار باریک شده اند، کامپیوترهای یکپارچه هر روز پیشرفته تر می شوند و ما را از شر کیس های بزرگ و حجیم خلاص می کنند، لپ تاپ های فوق باریک مقرون بصرفه تر شده اند و البته نباید فراموش کرد که همین تبلت و گوشی های هوشمندی که روزانه استفاده می کنیم در حد یک کامپیوتر پیشرفته هستند!
کمپانی لنوو محصولی جدید با عنوانIdeacentre 300 را معرفی کرده که در واقع شباهت هایی با Compute Stick اینتل دارد. این وسیله در واقع همانند یک مموری استیک است که به پورت HDMI یک تلویزیون یا مانیتور متصل شده و نمایشگر را تبدیل به یک کامپیوتر می کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

داشتن قدرت های خارق العاده همواره یکی از رویاهای انسان بوده که صرفاً در کتاب های کمیک و فیلم های علمی تخیلی آن ها را دیده ایم. اما بنظر می رسد یک ساختار اسکلتی خارجی روباتیک که به کارگران کمک می کند اجسام سنیگن را بلند کنند، به زودی قابل استفاده خواهد بود.
Robo-Mate کمپانی سازنده این ساختار اسکلتی خارجی هفته گذشته یک مدل اولیه از این محصول را در معرض نمایش گذاشت. گفتنی است این کمپانی از اتحاد 12 دانشگاه و موسسات تحقیقاتی مختلف اروپایی تشکیل شده و قصد دارد کارهای سخت و طاقت فرسای کارگران در کارخانه ها را به مراتب آسان تر کند.
یک کارگر این دستگاه را بر روی پشت خود می بندد و دو بازوی روباتیک آن را به بازوهای خود متصل می کند. چندین سنسور مختلف قرار گرفته در این دستگاه می توانند تشخیص دهند که کارگر چه زمانی می خواهد یک جسم سنگین را بلند کند. با این تکنولوژی کارگران می توانند تا 10 برابر قوی تر شوند و مثلاً به جای یک جسم 30 کیلویی، یک جسم 300 کیلویی را بلند کنند!

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

استفاده از ماشین های شارژی و یا برقی مشکلات خاص خود را دارد و ممکن است برخی اوقات با کمبود شارژ مواجه شوید و یکی از دلایکی که از این نوع ماشین ها استقبال چندانی به عمل نیامده همین موضوع میباشد، از طرف دیگر استفاده از سوخت سالم و پاگیزه قرار دارد و بسیاری از کمپانی های بزرگ در حال رقابت برای جلب توجه کاربران هستند. کمپانی Tesla با همکاری Pavegen در حال کار بر روی این پروژه هستند. محصول ابتدایی آنها شارژری است که با قدم زدن بر روی آن میتوانید ماشین خود را شارژ نمایید. پاوگان با همکاری تسلا در صدر EV شما, یک شارژر آزمایشی ساخته که برای شارژ کردن از انرژی جنبشی رد پای شما استفاده میکند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

این برنامه به شما کمک میکند تا بتوانید افرادی را که در همسایگی شما میتوانند با شما وقت بگذرانند را بیابید.
آیا از اینکه شبها با خود تنها باشید حوصله یتان سر رفته است و کسل میشوید؟اجازه بدهید تا دوستانتان از اینکه چه زمانی وقت آزاد دارید مطلع شوند بدون هیچ گونه احساس ناراحتی و غم.
راه اندازی زود هنگام برنامه IOS در هفته گذشته این امکان را فراهم میاورد تا کاربران وضعیت خود را در صورت بیکار بودن اعلام کنند.این برنامه 3 حالت متفاوت را دارد که شامل این موارد است:خوش گذرانی,مشغول,و حالتی بین این دو.
اگر در حالت خوش گذرانی و بیرون رفتن و یا حالت منعطف بین این دو باشید این برنامه به صورت خودکار به افرادی که در همسایگی شما هستند اعلانی(نوتیفیکیشن)ارسال میکند که میگوید شما در دسترس هستید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۱۵ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

راهی هوشمندانه تر برای درمان دیابت: چسب انسولینی که از 100 سوزن کوچک برای فهمیدن میزان قند استفاده میکنند.
میلیون ها بیمار دیابتی در سراسر دنیا وجود دارد که مجبورند طبق برنامه، انسولین تزریق کنند. کاری که همیشه برای بیماران و خانواده هایشان راحت نیست. خیلی از محققان به دنبال راهی اند که به جای این روش آزار دهنده از یک جایگزین دوستانه تر و راحت تر استفاده کنند. و به نظر میرسد که محققین دانشگاه کارولینای شمالی به چسب انسولینی دست یافته اند که میتواند جایگزین سوزن و سرنگ باشد.
تلگراف گزارش میکند: نه تنها این چسب قادر است سطح گلوکز را نظارت کند ، بلکه به صورت خودکار انسولین را به کمک 100 سوزن بسیار کوچک تزریق میکند. حتی بهتر، این چسب هوشمند به اندازه ی یک تمبر پستی است. (تصویر بالا را ببینید ) که این مساله استفاده از آن را آسان میکند. اما بهترین بخشش این است که این چسب قادر به رساندن میزان دقیق انسولین به بیمار است ، دقیقا زمانی که بدن به آن احتیاج دارد و نیازی نیست بیمار بداند اوضاع از چه قرار است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير

اگر تاکنون پشت یک کامیون تریلر با سرعت کم قرار گرفته باشید و جاده نیز باریک باشد، می دانید سبقت گرفتن چقدر سخت است. اما دیگر لازم نیست نگران باشید چرا که سامسونگ راه حل جالبی برای این مشکل دارد!
بخش آرژانتینی شرکت سامسونگ از یک تکنولوژی با عنوان Safety Truck رونمایی کرد که در آن یک دوربین وایرلس در قسمت جلویی یک تریلر کوچک نصب شده و نمایی از جاده را در قسمت پشتی کامیون و در نمایشگر مخصوص نمایش می دهد. بدین ترتیب رانندگان پشتی در هنگام سبقت می توانند ببینند آیا شرایط مناسبی در جلوی کامیون وجود دارد یا خیر.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند