محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد

اوایل سال جاری، شرکت پاناسونیک دوربین-اسمارت فون هیبریدی خود را با عنوان Lumix CM1 معرفی کرد و وعده داد این محصول تا تابستان در آمریکا قابل تهیه خواهد بود. حالا تابستان فرا رسیده و این دوربین را می توان با قیمت 1000 دلار بصورت پیش سفارش تهیه کرد.
مشخصات بخش دوربین این محصول شامل یک سنسور بزرگ 1 اینچی با وضوح 20 مگاپیکسل، لنز Leica با دیافراگم f/2.8، لرزشگیر اپتیکال و فلاش LED می شود. ابعاد بزرگ سنسور مطمئناً تصاویری با کیفیت تر را نسبت به نمونه هایی که در اسمارت فون ها مشاهده می کنید، ارائه خواهد کرد، اما همچنان پایینتر از دوربین های حرفه ای DSLR قرار می گیرد.
پاناسیونک با ارائه گزینه های نزم افزاری مختلف کاربران را برای ثبت بهترین تصاویر کمک می کند، درست مانند چیزی که در گوشی های پرچمدار امروزی شاهد هستیم. قابلیت فیلمبرداری کلیپ های کوتاه با کیفیت 4K و سپس انتخاب یک فریم و استفاده از آن به عنوان عکس نیز فراهم شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۱:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد

پس از هفت ماه غیرفعال بودن کاوشگر اروپایی Philae، سرانجام آژانس فضایی اروپایی با این کاوشگر ارتباط برقرار کرده و در 85 ثانیه ارزشمند در تاریخ 13 ژوئن، موفق به دریافت بیش از 300 بسته داده شد تا اتفاقاتی که پس از فرود این کاوشگر افتاد روشن شود. بنظر می رسد Philae با ورود به حالت hibernation حداقل برای مدتی فعال شده، اما نتوانسته با سفینه Rosetta و در نتیجه نیروی پشتیبانی حاضر در زمین ارتباط برقرار کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۴ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد

حمل و نقل هایپر لوپ elon musk کمی رویایی به نظر میرسد ولی میتواند کمی به واقعیت نزدیک تر شود. اسپیس ایکس کمپانی musk در حالا برگزاری یک رقابت در ژوئن 2016 برای دانشجویان و تیم های مهندسی مستقل است تا محفظه های هایپرلوپ را طراحی کنند. بر طبق اطلاعات به دست آمده از mashbale اسپیس ایکس این آزمایش را در ساختمان کالیفرنیا برگزار کرده و به شرکت کنندگان در توسعه ی محفظه ها کمک میکنند.
این رقابت اولین پیوند و همبستگی رسمی musk و یکی از شرکت هایش با هایپرلوپ است. هایپرلوپ فرضیه ی ممکن musk برای یک سیستم حمل و نقل تیوب مانند با سرعت 800 مایل در ساعت است که قول سفری ازلس آنجلس به سان فرانسیسکو را زیر 40 دقیقه میدهد. محفظه هایی با صندلی برای چند مسافر که میخواهند با تیوب های بالای زمینی و فاصله ی 5 مایل یا همین حدود بین محفظه های دیگر سفر کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد

اینستامیک که لقب GoPro ی دنیای میکروفون ها را دارد، میخواهد خودش را با استاندارد های جدیدی برای ضبط صدا ثابت کند. اگر کمپین اندیگوگو اش خوب پیش برود، ممکن است به این هدف برسد. اینستامیک یک میکروفون گیره ای ( و گاهی آهن ربایی یا چسبی ) است که میخواهد جای میکروفون های دستی را مانند Iavalier بگیرد. شما میتوانید صدا را در 48khz/24-bit به حالت مونو یا دوئال با Go variant ضبط کنید و حتی یک نسخه ی حرفه ای است که به شما امکان ضبط استریو میدهد. اینستامیک پاسخ فرکانسی حدود 50 تا 1800 Hz دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد

این اتفاق متداولی نیست که شاهد یک پروژه ی راه انداز ضربه ای باشید که به همان اندازه که دلگرم کننده است ، خلاقانه و جالب هم باشد. و هر روز هم پیش نمی آید که کسی ایده ی جالبی مثل ویلچیر جادویی به ذهنش برسد. توسط یک سازمان غیر ذی نفع که ویلچیر ها را طوری درست میکند که مایه ی حسادت کسانی باشد که در هالووین به خانه های مردم میروند و خوراکی میگیرند. چون بچه هایی که روی ویلچیر اند در پوشیدن لباس های مخصوص هالویین محدودیت دارند. ویلچیر جادویی میتواند خود ویلچیر را به یک کاستوم یا پوشش مخصوص تبدیل کند. (ظاهر مخصوص ) . با تبدیل کردن کل دستگاه به یک مظهر متحرک فانتزی و رویای خارق العاده .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد

فضاپیمای اینسایت(فضاپیمایی که میتواند به آرامی روی سطح سیاره ی مورد نظر بشیند.) ناسا با دو همراه کوچکتر به سمت سیاره ی سرخ خواهد رفت: cubesat هایی کوچک به نام mars cube one (MarCo) . هر کدام به ابعاد 14.4x9.5x4.6 اینچ اند و 6 ماهواره ی مکعب مربعی 4 اینچی در بر دارند. هر سه ی آنها بیرون از یک موشک Atlas V به فضا فرستاده میشوند ولی فضاپیمای کوچکتری که با خورشید نیرو میگیرد، مستقل از Insight به عنوان حلقه ی اتصالی با تیم زمین عمل میکند. MarCo ها در واقع ماهواره هایی بر پایه ی ارتباطات هستند که طوری برنامه ریزی شده اند که وقتی فضا پیما در حال

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ خرداد

ناسا یک پهباد مجهز به ده موتور مختلف به منظور کاهش سر و صدا را مورد آزمایش قرار داد. گفتنی است این پهباد هنوز در مرحله توسعه و قرار داشته و ناسا مشغول کار بر روی آن است.
شاید تصور کنید تعداد موتورهای بیشتر به سر و صدای بیشتر نیز می انجامد، اما ناسا قصد دارد با استفاده از چند موتور کوچک، ضمن دستیابی به نیروی مناسب، سر و صدای اضافی پهبادهای فعلی را نیز کاهش دهد. هر کدام از این موتورها با سرعتی متفاوت کار می کنند و بدین ترتیب از ترکیب صداهای یکسان و به وجود آمدن صدایی بلند جلوگیری می شود.
GL-10 نام این پهباد بوده که مخفف عبارت "صاعقه ی گریس خورده" می باشد. این مدل از هشت موتور بر روی بال ها و دو موتور نیز بر روی دم خود بهره می برد. بدنه آن از جنس فیبر کربن بوده و طول بال های آن 3 متر است. این پهباد عمود پرواز بوده و تکنولوژی حذف سر و صدای آن باعث می شود وقتی پهباد در ارتفاع 30 متری شما قرار بگیرد، هیچ گونه صدایی را از آن نشنوید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ خرداد

بسیاری از سیستم های سرگرمی موجود در هواپیماها معمولاً قدیمی و نه چندان جالب هستند. در واقع اگر آنها را با تبلت، لپ تاپ یا موبایل خود مقایسه کنید بطور کلی دورشان را خط خواهید کشید!
اما ویرجین آمریکا قصد دارد این مشکل را حل کند. این شرکت هواپیمایی نسخه بتای پلتفرم Red seatback خود را بر پایه سیستم عامل اندروید رونمایی خواهد کرد. این پلتفرم از یک صفحه نمایش لمسی بهره برده و کاملاً با گوشی موبایل شما قابل مقایسه می باشد. بازی های بهتر یا نقشه های پروازی جالبتر چیزهایی هستند که حالا می توانید در حین پرواز با آنها مشغول شوید.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند