محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد

یک تیم از دانشمندان دانشگاه کلمبیا با بهره گیری از نیروی تولید شده از یک فرآیند ساده که هر روز بارها تکرار می شود موفق به راه اندازی موتورهای کوچکی شدند. این دانشمندان موتورها را با استفاده تبخیر و باکتری های Bacillus subtilis که نسبت به تغییر رطوبت نسبی محیط واکنش های حرکتی شدیدی نشان می دهند، به حرکت درآورند.
هاگ های این باکتری به خصوص، هنگام که در معرض رطوبت و آب قرار می گیرند از یک دیگر دور شده و فاصله می گیرند و هنگامی که رطوبت کاهش پیدا کرده و محیط خشک می شود، با یکدیگر تماس برقرار می کنند. دانشمندان با تنظیم رطوبت محیط با استفاده از فرآیند تبخیر و حرکات منظم این باکتری ها توانستند چرخ دنده ها و پیستون های این موتورهای کوچک را به حرکت درآورند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد

اگرچه تکنولوژی چاپ سه بعدی پتانسیل بسیاری زیادی دارد، اما هنوز در زندگی روزمره نقش زیادی را ایفا نمی کند. البته بنظر می رسد با تولید یک پل فولادی با تکنولوژی چاپ سه بعدی در شهر آمستردام، این شرایط تغییر کند.
در این شهر قرار است با همکاری شرکت روباتیک MX3D و شرکت مهندسی نرم افزار اتودسک، پلی بر روی یک کانال با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی احداث شود.
شرکت MX3D که به چاپ سه بعدی اشکال پیچیده فلزی در میان آسمان و بدون هیچ سازه حمایت کننده ای مشهور است، احتمالاً احداث این پل را به عنوان پروژه بعدی خود انجام خواهد داد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۲۳:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۹ خرداد

در کنفرانس WWDC 2015 اپل از به‌روزرسانی نسخه "iOS" خبر داد. یکی از تغییرات جدید در "iOS 9" ، امنیت بیش‌تر است. اپل با افزایش تعداد کلمه عبور در دستگاه‌های آیفون و آیپد و شش رقمی کردن آن، سعی در این دارد تا امنیت کاربران بالا ببرد.

تغییری که اپل ایجاد کرده است، کار را برای هکرها سخت‌تر کرده، و احتمال نفوذ هکرها را به دستگاه‌های شما پایین آورده است. با این تغییر تعداد ترکیب‌های عددی مورد استفاده هکرها برای یافتن کلمه عبور گوشی هر فرد از حدود ده هزار مورد به حدود یک میلیون مورد افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۹ خرداد

برای یک لحظه تصور کنید دنیایی وجود دارد که در آن اشیای بیجان نه تنها میتوانستند تولید مثل کنند بلکه میتوانستند فرزندان دورگه ایجاد کنند. حالا تصور کنید که در این دنیا یک یکچرخه با یک رانک آمیزش میکند . اگر این تئوری واقعی بود من هیچ شکی نداشتم که فرزند آنها موتوپوگو میشد.
به تازگی کیک استارتر این وسیله ی قابل راندن عجیب را راه اندازی کرده که ترکیبی عالی از دو وسیله است. جدی، بروید برای خودتان یک جدول پانت درست کنید. یک یکچرخه ی پدالی معمولی را در یک طرف آن و یک رانک را در طرف دیگر قرار دهید. نتیجه ی بدست آمده همه ی مشخصات یک موتوپوگو را خواهد داشت. این وسیله الکتریکی است؛ یک چرخ دارد و به طور قطع در بخش بعدی paul blart:mall cop توسط کوین جیمز رانده میشود. و اگر من علاقه ی شدید فوری ای برای استفاده از آن را نداشته باشم نفرین میشوم!

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۹ خرداد

امروزه چاپ سه بعدی تکنولوژِی ای است که بیشتر مردم تجربه ی دست اولی از آن ندارند. اما این قضیه در سال آینده قرار است تغییر کند. از جراحی ها گرفته تا سفر های فضایی، چاپ سه بعدی (که ساخت فزاینده هم نامیده میشود ) ، تاثیری بزرگ بر زندگیمان خواهد گذاشت.
برای فهمیدن سریع چگونگی چاپ سه بعدی و نوع تاثیراتی که خواهد گذاشت، ما 10 نکته ی خلاصه شده را در مورد این تکنولوژِی گرد آورده ایم. و بعد از خواندن این نکات ابتدایی شما برای چاپ سه بعدی در آینده آماده خواهید شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۹ خرداد

وقتی صحبت از عکاسی با موبایل می شود، شرکت های مختلفی سعی کردند با ارائه ابزارهای جانبی نظیر لنز، فلاش، کیس های مجهز به دوربین و غیره، این حوزه را هر چه بیشتر محبوب کنند. کمپانی هایی نظیر سونی و الیمپوس به ترتیب با سری لنزهای QX و Air حتی پا را فراتر گذاشته و امکان عکاسی با کیفیت بسیار بالا را توسط موبایل فراهم کردند. اما حقیقتش این است که هیچکدام نتوانستند تا این لحظه به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنند.
مهندسین DxO بنظر به راه حلی جامع در این زمینه دست پیدا کرده اند. به گزارش وب سایت Photo Rumors، این کمپانی قصد دارد یک ابزار جانبی تحت عنوان DxO ONE را برای اسمارت فون ها عرضه کند که تصاویرش را می بینید. این وسیله، یک دوربین جداگانه است که از طریق پورت لایتنینگ به آیفون متصل می شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد

نیازی نیست به این زودی ها نگران قیام ربات علیه انسان ها باشید؛ حداقل نه در مورد دوپاهایشان. زمانی که دائم در حال افتادن نیستند، تا آخرین نفس و تا آخرین قوایشان در حال گام های ناکارآمد و حرکات زاید اند. در یک رقابت DARPA ی اخیر؛ تیم هایی از آزمایشگاه های ملی SANDIA و SRI Internarional ، خود را برای این آماده کردندتا ببینند ربات چه کسی میتواند بیشتر راه برود. ربات SRI به نام دوریوس، با 2.05 کیلومتر راه رفتن در عرض 2 ساعت و نیم برنده شد. در حالیکه تنها 350 وات از نیرویش را استفاده کرد. برای کسانی که مهندس برق نیستند، این کار بسیار تحسین برانگیز است. در واقع دوریوس 30 برابر کمتر از ربات اطلس در رقابت DARPA ، نیرو مصرف میکند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۹:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد

بخش انگلستان Range Rover یک سیستم جدید را توسعه داده که اجازه می دهد یک خودروی Range Rover Sport را با استفاده از یک اپلیکیشن و از راه دور کنترل کنید. البته نه تنها قادر به قفل کردن درهای ماشین هستید بلکه می توانید آن را برانید!
همانطور که در ویدیو مشاهده می کنید، این قابلیت به رانندگان اجازه می دهد در مسیرهای کوهستانی با ایمنی رانندگی کنند و یا در فضاهای کوچک، خودرو را پارک کنند.
بنظر می رسد این اپلیکیشن کار خود را به خوبی انجام داده و سرعت و فرمان ماشین را کنترل می کند. البته سرعت به حدود 6 کیلومتر در ساعت محدود شده و گوشی هوشمندی که از طریق آن خودرو را کنترل می کنید نیز باید حداکثر در فاصله 3 متری قرار داشته باشد.
توسعه دهندگان این سیستم عنوان کردند که در آینده احتمالاً فرمان های صوتی را نیز به آن اضافه خواهند کرد.

ادامه مطلب