ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ دي

به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، به منظور کمک به تحقق اهداف کلان برنامه عملیاتی شهرداری مشهد در افق ۱۴۰۰، تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری مشهد به عنوان بزرگترین کلان‌شهر مذهبی جهان و دومین کلان‌شهر بزرگ ایران و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور دیتای ایران در حضور محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ دي

به گزارش مهر، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به یک کاربر توئیتر گفت: صرفا هزینه تبلیغات تلویزیونی امسال اپراتورها ۲۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ دي

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: سال ۸۷ بنا بود با همکاری بین‌المللی ماهواره‌ای بسازند که دقت تصویربرداری ۱۰۰۰ متری داشته باشد، حاضر به همکاری با ایران نشدند برنامه عوض شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

جواد جاویدنیا در گفتگو با مهر، درباره دلیل تعویق برگزاری جلسات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: جلسات کارگروه درحال تشکیل است و ما جلسات این کارگروه را طبق مصوبه داخلی کارگروه که کاملا جنبه قانونی دارد، به صورت آنلاین برگزار می‌کنیم.
وی با بیان اینکه روزانه تعداد زیادی سایت اینترنتی برای بررسی محتوای مجرمانه به ما اعلام و گزارش می‌شود ادامه داد: پس از بررسی این سایت‌ها مطابق با شکایت صورت گرفته و رسیدگی به آن، چنانچه محتوای مجرمانه آن احراز شود، حکم فیلترینگ در جلسه آنلاین و غیرحضوری صادر می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

با توسعه‌ شبکه ملی اطلاعات در یک سال گذشته، رشد ترافیک در مرکز تبادل ترافیک داخلی، با افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی آن روبه‌رو بوده و در ساعت‌های پیک این ترافیک به بیش از ۷۰۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.
به گزارش ایسنا، یکی از اهداف شبکه ملی اطلاعات از همان ابتدا، افزایش ترافیک داخلی در مقایسه با ترافیک بین‌الملل بود و حتی برای تشویق کاربران به استفاده از ترافیک داخلی، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه‌ای به منظور اعمال تعرفه متفاوت برای ترافیک داخلی و بین‌الملل، تمامی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی را موظف کرد به تفکیک ترافیک داخل از بین‌الملل و اعمال تعرفه‌ی کمتر برای ترافیک داخل کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

به گزارش پیوست، پارک فناوری پردیس از دستگاه مدیریت هوشمند منابع انرژی برای رفع معضل خاموشی برق رونمایی کرد.
به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، اسماعیل قادری‌فر، رئیس مرکز توسعه‌ فناوری‌های راهبردی معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری، در مراسم رونمایی از این دستگاه، با اشاره به تکنولوژی به کار گرفته‌ شده در آن، گفت: «با تحولات صورت گرفته و دانش به ‌کار رفته در این زمینه می‌توان علاوه بر فروش انرژی خورشیدی، در هنگام قطع برق از منابع تولید انرژی جایگزین نیز استفاده کرد.»

ادامه مطلب