ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

به گزارش مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، آیین‌نامه اجرایی احصای کلیه استعلامات و ایجاد نظام استانداردسازی تبادل اطلاعات بین دستگاهی از سوی ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی ابلاغ شد.
این آیین‌نامه پیرو مصوبه‌ی جلسه پنجاه و چهارم شورای عالی فضای مجازی در تاریخ ۲۴ آذرماه امسال، هم اکنون ابلاغ شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

به گزارش ایلنا، واحد نگهداری و تعمیرات پایانه‌های فروش شرکت کارت اعتباری ایران کیش در دهمین سال فعالیت خود موفق به طراحی و تولید محصولات جانبی پایانه‌های فروش شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

در مقاله‌ای منتشر شده در 3D Printing و Additive Manufacturing، محققانی چون Chikara Inamura و Peter Houlc سامانه‌ای را برای چاپ سه بعدی شیشه توصیف کرده‌اند که کنترل بیشتری را بر مواد داغ و در نهایت تولید محصول ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

به گزارش رویترز، تحلیلگر Citi Research، آقای William Yang هم به لیست دیگر تحلیلگران پیوست و پیش‌بینی کرد فروش iPhone در مجموع با ۵ میلیون کاهش به ۴۵ میلیون دستگاه در این سه ماهه برسد. این پیش‌بینی هم راستا با تحلیلگر تاثیرگذاری چون Ming-Chi Kuo است که اوایل ماه جاری فروش کمتری را برای iPhone تخمین زده بود.

ادامه مطلب
تصویر و هنر
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

نتفلیکس در ۲۸ دسامبر اعلام کرد بیش از ۴۵ میلیون حساب کاربری فیلم ترسناک Bird Box را در هفت روز تماشا کردند و این آغازی برای رکوردشکنی این سرویس استریم است – اما توجه داشته باشید که نتفلیکس به ندرت معنای اطلاعات را مشخص می‌کند، پس سخت است تا معنای این اندازه را بفهمیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات با اعلام نتایج نهایی پذیرش نخستین مرحله‌ی جذب نیروهای امریه سربازی از متقاضیان خواست با استفاده از کد پیگیری اخذ شده در زمان ثبت نام، به سامانه‌ی امریه (قابل مشاهده در سایت اطلاع‌رسانی وزارت) مراجعه کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

جواد جاویدنیا در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار داشت: در موعد مقرر دو پوسته فارسی تلگرام (تلگرام طلایی و هاتگرام) مستقل نشدند و نظر ما این است که این دو شبکه پیام‌رسان باید متوقف شوند.
وی گفت: مانند مرکز ملی فضای مجازی، نظر ما نیز این است که هاتگرام و تلگرام طلایی در موعد مقرر نتوانسته‌اند از زیرساخت تلگرام، مستقل شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

به گزارش فارس، عضو شورای شهر تهران گفت: از ۲۷۰۰ دکل نصب شده در شهر تهران ۷۵۹ دکل غیر استاندارد است که به مناطق اعلام کرده‌ایم نسبت به جمع‌آوری این دکل‌ها اقدام کنند.

ادامه مطلب