ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

به گزارش مهر، محمود حجتی به همراه محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز از دستاوردهای بخش فضایی کشور در پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کردند.
در این جلسه موضوع همکاری مشترک دو وزارتخانه برای استفاده از داده‌های ماهواره‌ای در دستور کار قرار گرفت.
بر این اساس رصد مستمر سطح زیر کشت پنج محصول استراتژیک با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، الگوی سطح زیر کشت و نیز اندازه‌گیری کیفیت محصولات کشاورزی و عوامل خسارت‌زا در این محصولات، از جمله اقداماتی مطرح شد که می‌توان با استفاده از فناوری فضایی به آن دست پیدا کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و منصور غلامی وزیر علوم عصر امروز در حاشیه بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران و دستاوردهای فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه برای حمایت از استارتاپ‌ها، پیمانی منطقه‌ای ایجاد شده است: یک پیمان منطقه میان ایران، ترکیه، روسیه و آذربایجان انجام شده تا کسب و کارهای نوپا حمایت شوند و سرمایه گذاری خطر پذیر و ورود کسب و کارها در بازار بین‌الملل و منطقه‌ای با تعاملات منطقه‌ای تسهیل شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره اتصال سامانه‌های حاکمیتی به بخش خصوصی گفت: دسترسی کسب‌وکارها به سامانه احراز هویت دیجیتال یا همان سامانه شاهکار با بانک مرکزی در حال فراهم سازی است که کسب و کارهای به خصوص کسب و کارهای شبکه پرداخت از آن به منظور جلوگیری از پولشویی و افزایش امنیت با احراز دقیق هویت استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

این توسعه‌دهنده‌ی بازی در حال جمع کردن پاداش‌های استراتژی جسورانه‌اش در از سال ۲۰۱۲ است. Epic Games نسبت به هر شرکت دیگری در تکنولوژی سال خوبی داشته است. Fortnite تبدیل به محبوب‌ترین بازی جهانی شد و ارزش شرکت را به ۱۵ میلیارد دلار رساند، اما این مورد به درآمد نقدی شرکت هم کمک کرد. منبعی آشنا با موضوع به TechCrunch گفت، Epic در سال ۲۰۱۸ به لطف موفقیت بازی Fortnite به سودی ۳ میلیارد دلاری دست یافته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

ما در دوران بینابینی زندگی می‌کنیم. در اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ وارد عرصه‌ی محاسبات دسکتاپ شدیم که در dot-com crash به اوج خود رسید – حباب مالی که ما با هزینه‌های مشاوره‌ای مشکل سال 2000 (Y2K) و مصرف سخت‌افزاری همراه با فراوانی غیر معمول Pets.com آن را تقویت کردیم. این آخرین دوران بینابینی، دورانی که طی آن کامپیوترهای کوچک‌تر، عجیب‌تر، باریک‌تر، و قدرتمندتر هستند، ما را وارد عصر موبایل کرد، عصری که در آن قرار داریم. چنانچه می‌خواهید به ابداع و نوآوری در دهه‌ی آینده کمک کنید، زمان آن رسیده که قبول کنید موبایل‌ها نیز همانند کامپیوترهای شخصی قبل از آن به بن بست رسیده‌اند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

گوگل، Google Home Mini را دارد و آمازون، Echo Dot را. و حتی زمانیکه اسپیکر هوشمند مجهز به Bixby متعلق به سامسونگ – Galaxy Home – کار خود را در سال ۲۰۱۹ آغاز کند، ممکن است همراه با همتای خود که در سطحی ابتدایی است، قرار بگیرد.
SamMobile گزارش کرد، سامسونگ قصد عرضه‌ی حداقل یک اسپیکر دیگر را در سال آینده علاوه بر Galaxy Home دارد. ظاهرا شماره‌ی این مدل "SM-V310" است که خیلی با Galaxy Home SM-V510 فاصله ندارد و به رنگ مشکی عرضه می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

آذری جهرمی با اشاره حملات سایبری در سال ۹۷ گفت: اقدامات انجام شده تا در سال ۹۷ باعث شد تا ۴۰ درصد از میزان هک و نفوذ کاهش پیدا کرده است؛ شناسایی ۵۰۰ حمله فیشینگ به سایت‌های پرداخت الکترونیک بانکی کشور انجام شد که برای مقابله با آن اقدامات لازم انجام شد. همچنین کشف حمله ‌DDOS سایت در سه هزار وب سایت دولتی از اقدامات بوده است.

ادامه مطلب