ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

به گزارش ایرنا، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران پس از رونمایی از این سامانه که در سالن همایش‌های شهید قندی برگزار شد، گفت: تلاش می‌کنیم از زیرساخت‌های به وجود آمده در سازمان فناوری اطلاعات و اطلاعاتی که در دیتاسنترهای سازمان فناوری اطلاعات وجود دارد در این سامانه استفاده کنیم و قصدمان این است که از طریق این سامانه خدمات دولت الکترونیک را به اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌ها ارائه دهیم. خبر خوب این که برای آن‌ها تخفیف ویژه ۹۵ درصدی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در حوزه پست، کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از کد پستی مشخصات جغرافیایی محل مورد نظر را دریافت نمایند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

صبح دیروز و در مراسمی با حضور حمید فرهنگ مدیرعامل همراه‌اول، ریاضی مدیرعامل مبین‌نت و جمعی از مدیران ارشد شرکت ارتباطات مبین‌نت، اعضای جدید هیئت‌مدیره‌‌ی این شرکت معرفی شده و از زحمات اعضای قبلی هییت مدیره تشکر و قدردانی شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ دي

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است قوانینی که در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مصوب می‌شود به نفع اپراتورهای اینترنت و نوعی برداشت از جیب مردم است.
به گزارش خانه ملت حمیده زرآبادی با بیان ضرورت شفاف‌سازی نحوه محاسبه قیمت‌های بسته‌های اینترنتی، گفت: بر اساس تعرفه‌های موجود هزینه اینترنت برای بازدید از سایت‌های داخلی نصف است؛ اما این اقدام مشروط به وجود شبکه ملی اطلاعات و گردش اطلاعات در داخل کشور است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ دي

به گزارش پیوست، حذف بودجه دستگاه‌هایی که در اجرای پروژه دولت الکترونیکی همکاری نمی‌کنند همچنان در دست بررسی است. امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با پیوست ضمن اعلام این خبر گفت‌:‌ « از ابزارهای گوناگونی برای مجاب کردن دستگاه در جهت اجرای دولت الکترونیکی استفاده کرده‌ایم. از جمله پیشنهاد وابسته کردن بودجه دستگاه‌های اجرایی به میزان توجه آن‌ها به پیاده‌سازی دولت الکترونیکی است. پیشنهاد این راهکار حتی مورد استقبال رئیس مجلس نیز قرار گرفت؛ اما هنوز بحث حذف بودجه دستگاه‌هایی که در پیاده‌سازی این پروژه همکاری لازم را نمی‌کنند تایید نشده است.» بر اساس اظهارت او این پیشنهاد برای سال آینده مطرح شده بود تا تخصیص بودجه به دستگاه‌ها تا حدی تابع بلوغ دستگاه‌ها در ارائه خدمات دولت الکترونیکی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ دي

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: آنچه که امروز باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد، این است که سیستم اقتصاد سنتی در کسب و کار بداند که باید بر جوانان نخبه و متخصص سرمایه‌گذاری کند، نه آنکه بر سر راه آن‌ها سد شود و یک روز با فیلترینگ و روزی دیگر با قوانین دست و پاگیر مانع از فعالیت آن‌ها شود، چراکه درنهایت خود اوست که می‌بازد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ دي

شرکت رایتل در حوزه‌های فناوری اطلاعات و شبکه، موفق به ارتقاء گواهینامه "سیستم مدیریت امنیت اطلاعات" شد.
به گزارش روابط عمومی رایتل، با توجه به الزام پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) ، ISO27001 از سوی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری (امنيت فضاي تبادل اطلاعات)، با تلاش واحد امنیت فناوری اطلاعات، شرکت خدمات ارتباطی رایتل موفق به اخذ گواهینامه ISIR-ISO/IEC 27001 در دو حوزه فناوری اطلاعات و شبکه شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ دي

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشریح پتانسیل‌های ویژه شرکت مخابرات ایران نسبت به دیگر اپراتورها در کشور اظهار داشت: تهیه سازوکاری مشخص به‌ منظور بهره‌برداری از کلیه امکانات و بسیج ظرفیت‌های شرکت از جمله فضا و زیرساخت‌ها با هدف افزایش بهره‌وری در بخش‌های مربوط به تلفن ثابت و دیتای تجاری و خانگی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های شرکت مخابرات ایران در حال حاضر است.
سید مجید صدری با اعلام اینکه تمرکز فعالیت‌ها و همچنین نظارت مؤثر و مستمر بر عملکرد مناطق به‌ صورت ویژه در نهایت منجر به برقراری انضباط مالی و افزایش درآمد می‌شود، عنوان کرد: در این مسیر رعایت اصل شایسته‌سالاری، تقویت انگیزه و تعلق سازمانی و همچنین نظارت مستمر و مؤثر بر عملکرد تمام مناطق مخابراتی لازم و ضروری است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ دي

می‌دانیم که Alexa کریسمس خوبی داشت – این برنامه در راس برنامه‌های App Store قرار گرفت. اما Alexa همراه با دیگر اسپیکرهای هوشمند مانند Google Home، نه تنها تعطیلات خوبی داشتند، بلکه سال خوبی هم داشتند. در سال ۲۰۱۸ این اسپیکر هوشمند بازار پر رونقی داشت، ۴۱ درصد کاربران آمریکایی حالا صاحب یک اسپیکر صوتی هستند. این در سال گذشته ۲۱.۵ درصد بود.

ادامه مطلب