ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

به گزارش پیوست، نماینده وزیر ارتباطات در کارگروه رفع موانع کسب‌وکارهای مجازی، با ارسال نامه‌ای خطاب به معاون حقوقی رییس جمهوری، خواستار جلوگیری از فیلترینگ بیش از ۶۰ سایتی شد که روز گذشته توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تهدید به فیلتر شده بودند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

به گزارش رویترز، اینستاگرم، شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک‌گذاری عکس فیسبوک روز پنج‌شنبه اعلام کرد خطایی که منجر به تغییر موقتی در ظاهر فید آن می‌شد و تعداد زیادی کاربر را تحت تاثیر قرار داده بود، رفع کرد.
این شرکت اعلام کرد این خطا باعث شد آزمایش کوچکی به طور گسترده توزیع شود. به عنوان بخشی از این آزمایش، برخی کاربران بایستی همانند بخش استوری، بر روی فیدشان تپ کنند و آن را به صورت افقی بکشند تا قادر به دیدن پست‌های جدید باشند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

Android TV هنوز تا رهبری بازار استریم بسیار فاصله دارد. با این حال، به رشد سالانه‌ی خود ادامه می‌دهد. و حالا، نشان داده شده که پلتفرم گوگل تا بیش از ۱۰۰ اپراتور پرداختی TV در سرتاسر جهان رشد کرده است. این خبر توسط کارشناس ارشد مدیریت محصول Android TV در هفته‌ی گذشته و در مصاحبه با Multichannel News تائید شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

گروهی از شرکت‌ها در حال کار بر روی تجاری‌سازی فناوری خورشیدی جدیدی هستند که می‌تواند تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را خیلی بیشتر بهبود بخشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

سرپرست پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا از انجام پروژه مشترک تدوین نقشه راه سند تحول دیجیتال با همکاری دانشگاه تهران خبر داد.
به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید هاشم مداح حسینی این پروژه را در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و افزود: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی است که به واسطه تغییر یا اصلاح و نوآوری در بخش‌های مختلف موجب بهبود فرایندها و تغییرهای اقتصادی شده است. افزایش نوآوری، توسعه کارآفرینی، اشتغال‌زایی، بهبود رفاه عمومی، توسعه بخش خصوصی، از نتایج و ابعاد توسعه اقتصاد دیجیتال است ولیکن این جریان علاوه بر آثار مثبت در برگیرنده مخاطراتی است که نیازمند پیش‌بینی و آماده‌سازی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

به گزارش فناوران، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در صفحه خود در اینستاگرم از فروش ویژه سرویس تانوما تا پایان سال ۹۷ خبر داد.
مجید صدری نوشت: شرکت مخابرات ایران فروش ویژه‌ای برای محصول تانوما تا آخر سال ۹۷ در نظر گرفته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

به گزارش فناوران، نایب رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به حجم زیاد شکایات صنفی و تعدد پرونده‌‎های ارجاعی به کمیسیون شکایات و حل اختلافات صنفی اتحادیه، گفت: متاسفانه کمیسیون شکایات اتحادیه فناوران رایانه یکی از کمیسیون‎‌های شلوغ و پرکار اتحادیه است که برای کاهش حجم شکایات توصیه می‎‌شود؛ فروشنده‎‌های صنف رایانه سه مورد مهم فاکتور، تست کالا و رسید تحویل و همچنین تعویض ۲۴ ساعته در صورت صدمه ندیدن کالا را رعایت کنند تا کمتر دچار مشکل شوند.
منوچهر زند با بیان اینکه کمیسیون شکایات و حل اختلافات صنفی اتحادیه فناوران در هفته حدودا به ۱۵ پرونده شکایت رسیدگی می‌‎کند، گفت: رای صادر شده در کمیسیون به هیچ وجه جانب‌دارانه نیست و بر اساس قوانین و ضوابط تبیین شده صنفی(قانون نظام صنفی)، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‎کنندگان و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: سیاست‌های خوبی برای آزادسازی ترافیک بین‌الملل اتخاذ شده که به زودی پس از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات اقدامات اجرائی آن انجام خواهد شد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از شرکت ارتباطات زیرساخت، صادق عباسی شاهکوه، با اعلام اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت نقطه اشتراک و اتصال اپراتورها است بنابراین وجود این شرکت فرصتی است که هزینه‌های زیرساختی اپراتورها به شدت تقلیل یابد، در نشست هم‌اندیشی و هم افزائی با نمایندگان اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات ارتباطی (FCP) اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت شرکتی حاکمیتی و دولتی است و به رغم کاهش چندین مرحله‌ای تعرفه خدمات، باید درآمد و هزینه های آن نیز با هم تناسب داشته باشد.

ادامه مطلب