ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، صادق بیک‌پور رئیس کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور، در احکام جداگانه‌ای، سید مجتبی حسین ‌پور کاشانی، محمدحسین شاهینی، محمد علی میرزایی، احمد نصیری‌فر، سید عباس محدث و امیر ناصر حکیمیان را به عنوان اعضای تیم مدیریت بحران ستاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

به گزارش رویترز، ده‌ها هزار نفر از رانندگان تاکسی در کره‌جنوبی در سراسر این کشور شغل خود را رها کردند و در مخالفت با سرویس به اشتراک‌گذاری خودرو در مرکز شهر سئول تظاهرات کردند. این افراد می‌گویند سرویس جدید شغل آن‌ها را نابود می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

هواوی از چند جنبه سال سختی داشت، ایالات متحده و برخی دیگر کشورها به علت مسائل امنیت سایبری تلاش‌های زیادی برای ممنوع کردن تجهیزات شبکه‌ی آن کردند. اما این غول چینی سال بدی در حوزه‌ی مشتری نداشت.
در گزارش اخیر هواوی آمده این شرکت بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ فروخت، از جمله گوشی Honor و این پیش‌بینی شرکت در ماه آگوست را تائید کرد. فروش ۲۰۱۸ نسبت به ۲۰۱۷ یک سوم افزایش یافت، در این سال میزان فروش هواوی ۱۵۳ میلیون دستگاه بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

دوشنبه روز سختی برای بازار سهام ایالات متحده بود. در این روز سهام تسلا به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. سهام شرکت پس از آنکه تسلا قیمت Model3 در چین را کاهش داد و ایلان ماسک، مدیرعامل آن قول جبران عقب‌ماندگی اعتبار مالیاتی Model3 را به مشتریان آمریکایی به خاطر تاخیر فروش داد، ۷.۶ درصد افت کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

روزانه به صورت میانگین ۳۷ نماد اعتماد الکترونیکی طی آذر ماه صادر شده‌ است.
به گزارش پیوست بررسی آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت معدن وتجارت نشان می‌دهد در همین دوره زمانی به صورت میانگین ۱۹ نماد اعتماد الکترونیکی نیز تمدید شده‌اند. بیشترین تعداد نماد اعتماد الکترونیکی صادر شده در یک روز ۱۰۵ عدد و کمترین تعدادی که صادر شده است ۳۴ نماد اعتماد طی یک دوره زمانی یک روزه است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

به گزارش پیوست، هوشمندسازی پارک جنگلی سرخه حصار در دستور کار شهرداری منطقه ۱۳ قرار گرفت.
بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده میان سازمان فاوای شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۱۳ پیشنهاد نظارت تصویری، تردد شمار، پارکینگ، آبیاری و پلاک‌گذاری درختان هوشمند و ایمنی هوشمند برای هوشمندسازی پارک سرخه حصار مطرح شده است. مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران درباره تفاهم‌نامه امضا شده با فاوای شهرداری تهران به پیوست گفت: «در راستای هوشمندسازی شهر تهران جلسه‌ای برگزار و در آن قراردادی برای تبدیل پارک سرخه حصار به اولین پارک هوشمند شهر تهران به صورت پایلوت امضا شد و قرار است جلسه دوم با دبیرخانه تهران هوشمند در این هفته برگزار شود.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

وزیر ارتباطات با انتقاد از رقم پیشنهادی بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال ۱۳۹۸، گفت: امسال اعداد خوبی برای حمایت از پژوهش در بودجه این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، در نشست تخصصی اساتید دانشگاه علم و صنعت در مورد توسعه تعاملات دانشگاه در حوزه فناوری، گفت: بر اساس سیاست های ما و مجموعه وزارت ارتباطات از پژوهشگاه خواسته‌ایم که بیشتر به مدیریت پژوهش بپردازد تا اینکه به طور مستقیم وارد این عرصه شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر، با اشاره به رسیدن به اهداف پایان برنامه ششم توسعه کشور برای دو و نیم برابر شدن بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: در این بخش نیازمند ورود فناوری‌های نوین اطلاعاتی از جمله اینترنت اشیا، بیگ دیتا، نسل پنجم ارتباطات سیار (5G) و هوش مصنوعی به کشور هستیم.

ادامه مطلب