تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

سازمان FDA اسپری تنفسی متصل به موبایل و دیجیتال، ProAir Digihaler را که همراه با حسگرهایی ساخته شده در آن است، تائید کرد. این حسگرها می‌توانند زمان استفاده از دستگاه را تشخیص دهند، حتی قدرت استنشاق مصرف‌کننده را اندازه‌گیری کنند. مهم‌تر از آن، این اسپری قادر به ارسال اطلاعات استفاده‌ی افراد به اپلیکیشن موبایل آن است. در صورت دسترسی حسگرها به اطلاعات بصری، کاربر می‌تواند روندها را تشخیص دهد و از دریافت مقدار مناسب دارو اطمینان حاصل کند و در صورت لزوم آن را با پزشک خود به اشتراک بگذارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

به گزارش پیوست، بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال آینده نسبت به سال جاری، تنها در بخش هزینه‌ای افزایش خواهد داشت.
در لایحه بودجه سال ۹۸ که به مجلس ارائه شد، رقم ۳۷ هزار و ۶۳۸ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال به وزارت ارتباطات و فناوری اطالاعات و زیرمجموعه‌هایش اختصاص یافته است که نگاه به جزییات آن نشان می‌دهد این بودجه در بخش هزینه‌ای (مصارف جاری) با افزایش و در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) با کاهش نسبت به سال جاری روبرو شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

به گزارش ایلنا، این روند کاهش قیمت‌ها طی ماه گذشته چندان محسوس نبود و این در حالی است که نرخ دلار از اواخر آبان‌ماه تا به امروز نزدیک به 4 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است و از حدود ۱۳ هزار تومان به کانال ۹ هزار تومان عقب‌نشینی کرده است.
یکی از فعالان بازار تلفن‌ همراه درباره‌ی علت عدم افت قیمت‌ها طی یک ماه اخیر به خبرنگار ایلنا گفت: واردکنندگان گوشی‌ها را با نرخ ارز نیمایی وارد کشور می‌کنند و دلار در این سامانه طی یک ماه گذشته نوسان چشمگیری نداشته است.
علی حبیب‌نژاد با بیان اینکه بازار رفته رفته با کمبود کالا مواجه خواهد شد، اظهار کرد: طی چند هفته‌ی اخیر بازار گوشی با رکود شدیدی مواجه شده است اما با این حال بعضی از مدل‌ها پرفروش کمیاب هستند و به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک شدن شب عید بازار به سوی کمبود کالا می‌رود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به سوء استفاده برخی فرصت‌جویان از افزایش تقاضای ارز در روزهای اخیر، به این موضوع واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در جدیدترین پست ایستاگرمی خود با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، گفت: همانگونه که پیش‌بینی شده بود، در روزهای اخیر به دلیل فرصت زمانی باقی‌مانده از سال جاری میلادی برای تسویه حساب بنگاه‌ها و تجار با طرف حساب‌های خارجی، تقاضای واقعی ارز به طور طبیعی تا حد زیادی افزایش پیدا کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

به گزارش پیوست، سخنگوی اتحادیه‌ی کشوری کسب‌وکارهای مجازی در اعلام کرد به دنبال درخواست معاون حقوقی ریاست جمهوری از وزارت کشور، شهرداری‌ها شکایت خود از تاکسی‌های اینترنتی را پس می‌گیرند.
رضا الفت‌نسب، سخگوی اتحادیه‌ی کشوری کسب‌وکارهای مجازی با اشاره به اینکه این درخواست معاون حقوقی ریاست جمهوری به وزارت کشور ابلاغ شده ادامه داد: «طبق درخواست معاون حقوقی ریاست جمهوری، شهرداری‌ها شکایت خود از تاکسی‌های اینترنتی را پس می‌گیرند تا پیش از روشن شدن تکلیف آیین‌نامه تاکسی‌های اینترنتی که به صورت مشترک توسط وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تدوین است، هیچ یک از این تاکسی‌ها دیگر پلمپ نشوند.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، بهزاد اکبری با اشاره به آزمایش موفق شبکه سراسری سیگنال‌رسانی تصاویر صداوسیما که توسط وزارت ارتباطات ساخته شده است، گفت: متاسفانه تاکنون صداوسیما نسبت به تحویل این شبکه اقدامی نکرده است. هرچند با تحریم احتمالی از سوی ماهواره‌ها، این شبکه مطمئن‌ترین شبکه برای ارسال تصاویر با کیفیت بسیار بالاتر در کشور به شمار می‌رود.
عضو هیات‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت درباره‌ی ساخت شبکه‌ی زمینی ارسال تصاویر صداوسیما به تمام نقاط کشور، گفت: به دلیل احتمال اعمال تحریم‌های یک جانبه توسط مالکان ماهواره‌ها و در پی آن قطع ارسال تصاویر صداوسیما از طریق ماهواره‌ها، شبکه‌ی سیگنال‌رسانی صداوسیما با سرمایه‌گذاری دولت و اجرای وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت در تمام شهرهای کشور به انجام رسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۵ دي

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در نشست تخصصی اساتید علم وصنعت که در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سیاست وزارت ارتباطات در برون‌سپاری پروژه‌های پژوهشی به دانشگاه‌ها، گفت: تا پیش از این سیاست وزارت ارتباطات این بود که از ظرفیت مرکز تحقیقات مخابرات ایران برای پیشبرد پروژه‌های پژوهشی استفاده کند. اما هم‌اکنون در نظر این است که مرکز تحقیقات مخابرات ایران بیشتر به سمت مدیریت پژوهش حرکت کند و ما واگذاری پروژه‌های پژوهشی را به دانشگاه‌ها و حمایت از آن را در دستور کار قرار دهیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۵ دي

با اعلام نتایج دو برابر ظرفیت پذیرش نیروهای امریه سربازی وزارت ارتباطات، متقاضیان دعوت شده باید برای انجام مصاحبه به دانشکده پست و مخابرات مراجعه کنند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز نوسازی و تحول اداری این وزارتخانه، نتایج دو برابر ظرفیت پذیرش نیروهای امریه سربازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را اعلام کرد.
بر همین اساس، متقاضیان می‌توانند با استفاده از کد پیگیری اخذ شده در زمان ثبت نام، به سامانه‌ی امریه (در سایت اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات) مراجعه و در صورت اعلام « دعوت به مصاحبه» در تاریخ و مکان زیر برای انجام مصاحبه حضور یابند.

ادامه مطلب