کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

به گزارش رویترز، اپراتور بزرگ‌ترین اپ تحویل غذا در کشور کره‌جنوبی، مبلغ ۳۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری با هدایت Hillhouse Capital ،Sequoie Capital و GiC داشت. این دور سرمایه‌گذاری روز پنج‌شنبه اعلام شد و ارزش شرکت را به حدود ۲.۶ میلیارد دلار رساند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

به گزارش مهر، نمایندگان عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس، بعداز ظهر روز سه‌شنبه ۱۱ دی ماه ادامه بررسی طرح سامان‌دهی پیام‌رسان‌های اجتماعی (اصلی – چاپ۱۱۸۴) را در دستور کار قرار می‌دهند.
پیش‌نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی از مرداد ماه امسال در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بررسی گذاشته شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای آگاهی بخشی به عنوان پایه و اساس بهره‌برداری از جنبه‌های فناوری، از مجموعه ویدیو‌های هفت گانه معرفی بلاک‌چین رونمایی کرد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «بلاک‌چین» دستاوردی برجسته و مبتکرانه، زاییده‌ی فکر یک فرد یا گروهی از افراد با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو است. اما از آن زمان که «بلاک‌چین» برای اولین‌بار معرفی شد، این فناوری به موجودیتی بزرگ تبدیل شده و سوال اصلی بسیاری از افراد این است که به واقع «بلاک‌چین» چیست و از چه تکنولوژی بهره می‌برد؟

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای راه‌اندازی صندوق‌های خطرپذیر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: صندوق در دوره‌ی جدید در تلاش است که از سرمایه‌گذاری مستقیم پرهیز کرده و با تشکیل صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری خطرپذیر، خدمات سرمایه‌گذاری خود را ارائه کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

به گزارش ایبِنا، از توجیهات طرح الزام پزشکان به دستگاه کارتخوان بانکی تاکید شده که این طرح در راستای اجرای سیاست‌های کلی سلامت مبنی بر شفاف‌سازی قانونمند درآمد، هزینه‌ها، فعالیت‌ها و همچنین بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی تدوین و پیشنهاد شده است.
بر اساس دلایل توجیهی ذکر شده در طرح مذکور، هدف اصلی این طرح الزام فراهم‌کنندگان خدمات سلامت مشمول افراد حقیقی و حقوقی به تجهیز مطب‌ها و مراکز ارائه خدمت به دستگاه‌های کارتخوان و ایجاد شفافیت در گردش و تعاملات مالی بین این مراکز و دریافت‌کنندگان خدمات است که زمینه نظارت بر رعایت تعرفه‌ها، درآمدها و سایر تعاملات مالی را فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

به گزارش ایبِنا، اجاره حساب و کارت بانکی که تاکنون در سایت‌های قمار و شرط‌بندی مورد توجه کلاهبرداران و گردانندگان این سایت‌ها که عمدتا در خارج از کشور به منظور انجام فعالیت مجرمانه و پولشویی قرار داشت این بار با افزایش رصد تراکنش‌های بانکی با ارقام بالا و اعمال سقف خرید و جا‌به‌جایی پول در دستگاه‌های پذیرنده از جمله دستگاه‌های کارتخوان، دستگاه‌های خودپرداز و درگاه‌های بانکی، اجاره‌ی حساب بانکی توسط کلاهبرداران و فعالان فضای سیاه تجارت به منظور انجام پولشویی و فرار از مالیات یک راهکار به منظور ادامه روند فعالیت‌های مجرمانه به شمار می‌رود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد نظم در بازار ارز، تقویت پول ملی و کنترل و پیشگیری از فعالیت‌های پول‌شویی و ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای فعالیت دلالان ارز خارج از مرزهای کشور بخشنامه‌ای را با عنوان اصلاح مبلغ تراکنش‌های بانکی به بانک‌های سراسر کشور ابلاغ کرد که بر این اساس سقف عمومی تراکنش انتقال وجه شتابی و غیرشتابی کارتی برای هر یک از پایانه‌های مجاز، به‌ جز کارت‌خوان شعبه‌ای، برای هر فقره کارت در هر شبانه‌روز مبلغ ۳۰ میلیون ریال و سقف عمومی تراکنش انتقال وجه شتابی و غیرشتابی کارتی برای پایانه کارت‌خوان شعبه‌ای برای هر فقره کارت در هر شبانه‌روز با شرط احراز هویت عینی و حضوری، مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

صبح امروز در نشستی مشترک، مدیریت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، شرکت‌های «گسترش پخش سانا» و «تجارت الکترونیک ارتباط فردا» از بخش خصوصی را، به عنوان شرکای تجاری این فروشگاه در جهت ارائه خدمات تحویل سفارش درب منزل (دلیوری) معرفی کردند. تحویل سریع و درب منزل تمام کالاهای موجود در این فروشگاه با ناوگان مدرن، از نکات برجسته این خدمت جدید است. دکتر مسعود سریع القلم مدیرعامل شرکت خدماتی کالای شهروند با اشاره به استقبال روزافزون مشتریان این فروشگاه های زنجیره‌ای از سیستم خرید آنلاین تصریح کرد: در سال‌های اخیر هر ساله شاهد رشد صد در صدی میزان سفارش‌های آنلاین از فروشگاه‌های شهروند بوده‌ایم. این موضوع ما را ملزم کرد که با مطالعه و نیازسنجی مشتریان، برای توسعه خدمات خود از بخش خصوصی دعوت به مشارکت نماییم.

ادامه مطلب