ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط‌ عمومی سازمان برنامه، محمدباقر نوبخت در بازدید از دستاوردهای فضایی کشور به همراه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه پژوهشگاه فضایی از مولفه‌های قدرت و افتخار ملی ایرانیان به‌ شمار می‌آید، اظهار داشت: هر کس از منظر خود به این پژوهشگاه نگاه می‌کند و برداشت من نیز از این پژوهشگاه به عنوان مسئول سازمان راهبری و رصد توسعه کشور است.
وی ادامه داد: فعالیت‌های این پژوهشگاه در راستای اهداف توسعه ملی قرار گرفته و نه تنها در فرآیند برنامه‌ریزی به کار دولت می‌آید، بلکه از منظر نظارتی نیز اطلاعات مورد نیاز را در اختیار ما قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

به گزارش ایبِنا، محمد جواد آذری‌ جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از دستاوردهای پژوهشگاه فضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماهواره پیام ظرف این هفته یا هفته آینده تمام تست‌ها را پشت سر می‌گذارد و تحویل داده می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر ماهواره پیام آخرین مراحل تست‌ها را پشت سر می‌گذارد و ۶۰ درصد تست‌ها موفقیت‌آمیز بوده که پیش‌بینی می‌کنیم تا هفته آینده تست‌ها نهایی و تکمیل شوند و پس از تحویل ماهواره درباره زمان پرتاب تصمیم‌گیری خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم رونمایی از ارتقای سه برابری هسته IP شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: با افزایش کشف و اعلام آمارها درباره حملات سایبری بعضی‌ها فکر می‌کنند که میزان حملات افزایش داشته است که این موضوع صحیح نیست و تنها کشف حملات سایبری افزایش داشته است و میزان حملات ثابت باقی مانده است.
وی افزود: حملات شناسایی شده به کشور از ۳۵ میلیون در سال ۹۶ به ۱۲۱ میلیون حمله در ۱۰ ماهه اول سال ۹۷ رسیده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حمید فتاحی با اشاره به اقداماتی که برای افزایش ظرفیت شبکه انتقال داخل کشور انجام شده از افزایش ظرفیت شبکه IP کشور به ۱۸ و نیم ترابیت بر ثانیه خبر داد.
رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت درباره اقدامات انجام شده در حوزه شبکه انتقال نیز از افزایش ظرفیت به ۱۸ و نیم ترابیت بر ثانیه در شبکه IP کشور خبر داد و گفت: این پروژه به زودی افتتاح می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران، در مورد جایگزین بومی شبکه اجتماعی اینستاگرم و دریافت وام از این وزارتخانه اظهار داشت: در رابطه با موضوع جایگزینی اینستاگرم اطلاعی ندارم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره گزارش مرکز «ماهر» مبنی بر وجود تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در بازارهای ایرانی افزود: این گزارش را مرکز «ماهر» تهیه و به مارکت‌های اندرویدی‌ اعلام کرد که این نرم‌افزارهای مخرب را از بازار خود حذف کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

به گزارش ایلنا، محمدرضا کمپانی با اشاره به لزوم توسعه اقتصاد حوزه دانش بنیان اظهار کرد: در حال حاضر ما وابسته به نفت هستیم و یک اقتصاد دولتی داریم و با خام فروشی، سرمایه فرزندان این سرزمین را هزینه می‌کنیم. نوسانات نرخ نفت بر بودجه و درآمد ملی ما تاثیر مستقیم دارد. در حالیکه با اتکا بر اقتصاد دانش‌بنیان می‌توانیم مانند کشورهای پیشرفته درآمد ملی را افزایش دهیم و از تنگناهای اقتصادی خارج شویم.
وی افزود: همراهی بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها، جلب اعتماد برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، امنیت مالی، بهبود فضای کسب‌وکار، تسهیل در تولید همه با هم باید رخ بدهد تا منجر به تغییر شود که لازمه‌ی آن بازنگری کامل در اقتصاد و ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

به گزارش مهر، شبنم یزدانی در مراسم بازدید وزرای ارتباطات و نیرو، از دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کاربردی کردن اطلاعات ماهواره‌های سنجشی، ناوبری و مخابراتی در کشور اظهار داشت: استفاده از اطلاعات با دو رویکرد بالادستی و پایین‌دستی در راستای توسعه، ساخت و طراحی ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی در کشور و توسط پژوهشگاه فضایی و سازمان فضایی ایران در دست انجام است.
وی ادامه داد: زمانی که این رویکردها عملیاتی شود، شاهد استفاده از این داده‌ها برای توسعه کسب‌وکارها خواهیم بود و اطلاعات ماهواره‌ای می‌تواند به بخش‌های مختلف کشور از جمله بخش کشاورزی، نیرو، محیط‌زیست و مدیریت بحران کمک کند.

ادامه مطلب