ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

به گزارش مهر، در سمینار تخصصی که در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، اثرات تشعشعی محیط فضا و محموله تشعشعی ماهواره «پیام» امیرکبیر، با حضور جمعی از متخصصان مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، معاونان، مدیران و کارشناسان پژوهشگاه فضایی ایران به بررسی و بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

به گزارش ایلنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدتی است وزارت ارتباطات در خلا ورود متولیان اصلی فرهنگ‌سازی در حوزه‌ی رسانه به ویژه در فضای سایبر و مجازی، برگزاری سلسه جلساتی را تحت عنوان «نقد و اندیشه» با هدف بررسی «فضای مجازی و ارتباطات اجتماعی» در دستور کار خود قرار داده است که نخستین جلسه‌ی از آن به موضوع «فیک نیوز» یا اخبار جعلی و راه‌های مقابله با آن، اختصاص داشت.
«فیک نیوز» یا اخبار جعلی مسئله‌ای است که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز نسبت به آن دغدغه جدی دارد و آن را خطری برای جامعه می‌داند و معتقد است که تداوم جولان اخبار جعلی می‌تواند به بی‌اعتمادی‌ها دامن بزند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

به گزارش ایلنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با امضای امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و حجت الاسلام حمید شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه صبح روز یکشنبه منعقد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، امیر هامونی روز دوشنبه در آیین افتتاح رویداد دو روزه‌ی سرمایه‌گذاری خطرپذیر (UTInvest) پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سخنانی با اشاره به همکاری و انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران نخستین دانشگاهی ‌ بود که صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه تاسیس کرد و به بازار فرابورس وارد شد.
وی با ‌ اشاره به همکاری سازمان بورس با معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان مالکیت صنعتی در حوزه بازار دارایی‌های فکری اظهار کرد: اصلی‌ترین بحث در این سه ضلع ابتدا احراز و ثبت مالکیت بود که این کار با همکاری سازمان ثبت اسناد و زیرمجموعه‌اش اداره کل مالکیت صنعتی اتفاق افتاد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

به گزارش پیوست، نمایندگان مجلس در اولین جلسه‌ی بررسی طرح پیام‌رسان‌های اجتماعی با کلیات این طرح به توافق نظر رسیدند. عضو کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی ضمن اعلام این خبر اعلام کرد که در مورد کلیات طرح پیام‌رسان‌های اجتماعی هیچ کدام از دستگاه‌ها و نمایندگان مخالفتی ندارند اما در مورد جزییات آن نظرات مختلفی مطرح است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

به گزارش پیوست، کافه‌بازار گزارش‌های مرکز ماهر مبنی بر تخلفات برخی از اپلیکیشن‌های مربوط به اینستاگرم را به صورت دقیق‌تر بررسی ونتایج را اعلام خواهد کرد.
مدیرعامل کافه بازار با بیان این مطلب افزود: «گزارش‌های اعلام شده از سوی مرکز ماهر مبنی بر تخلفات برخی از اپلیکیشن‌های مربوط به اینستاگرم که روی مارکت‌های ایرانی از جمله کافه‌بازار قرار گرفته‌اند، نیاز به بررسی دقیق‌تر تیم فنی دارد و به زودی نتایج این بررسی‌ها اعمال خواهد شد.»

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

سامسونگ انتشار Android Pie برای Galaxy S9 و S9+ را زودتر از آنچه گفته بود، آغاز کرد. این غول تکنولوژی در اصل قصد انتشار به‌روزرسانی اصلی این سیستم‌عامل را در ماه ژانویه داشت، اما طبق گزارش Sammobile و Android Authority، به‌روزرسانی این سیستم‌عامل هم‌اکنون در آلمان در دسترس است. این به‌روزرسانی حاوی نسخه‌ی پایداری از Android Pie است که به کاربران ارائه شده.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

گزارش شده مایکروسافت قصد عرضه‌ی وب‌کم‌های جدیدی را در سال ۲۰۱۹ برای Windows 10 و Xbox One دارد. Thurrott گزارش می‌کند، یکی از این دو وب‌کم جدید طراحی شده تا فناوری تشخیص چهره‌ی Windows Hello را در هر کامپیوتر شخصی Windows 10 قرار دهد. وب‌کم دوم برای Xbox طراحی شده و دارای قابلیت Kinect است که به کاربر اجازه می‌دهد به طور خودکار با حرکت در مقابل دوربین وارد سیستم شود. این قابلیت با چندین حساب کاربری و به صورت گروهی کار می‌کند.

ادامه مطلب