ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

مدیر مخابرات منطقه‌ی گیلان هفته‌ی گذشته در دیدار با نماینده‌ی شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی از افزایش کابل‌دزدی در استان گیلان خبر داد.
آموئی با بیان اینکه در دو سال اخیر ۳۰۰ سایت تلفن همراه در استان گیلان راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: تنها در شهرستان لنگرود شش سایت جدید را نصب و راه‌اندازی کردیم تا مشکل آنتن‌دهی و اینترنت موبایلی مشتریان برطرف شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۵ میلیون نفر در پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: فضا این‌طور نیست که ۱۰ پیام‌رسان داشته باشیم، اما آن‌ها می‌توانند از این قابلیت پیام‌رسانی در حوزه‌های دیگر استفاده کنند و بعضی از آن‌ها هم چنین برنامه‌هایی دارند.
حمید فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ تعداد اعضای پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: مجموع اعضایی که ثبت کردند و عضو شدند چیزی بیش از ۱۵ میلیون نفر از کاربران هستند که البته این‌ها با هم اشتراک هم دارند؛ یعنی ممکن است فردی که در پیام‌رسان آ هست در پیام‌رسان ب هم باشد. البته این به معنای فعالیت دائم نیست، برای مثال پیام‌رسان سروش با ۱۰ میلیون نفر، بیشترین کاربر رجیستر شده‌ را دارد، اما کاربران فعالش در حدود پنج میلیون هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

به گزارش ایلنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد‌جواد آذری‌جهرمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهر هوشمند مشهد درباره فیلترینگ گفت: واقعیت این است که تجربه نشان داده فیلترینگ جواب نمی‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

به گزارش ایبِنا، در یک هزار و دویست و شصت و دومین جلسه شورای پول و اعتبار که در تاریخ بیستم آذرماه برگزار شد، مقرر شد «معیار پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت عادی از روزشمار به ماه شمار تغییر یابد؛ به گونه‌ای که حداقل مانده حساب در ماه مبنای محاسبه سود سپرده‌های مزبور باشد.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

به گزارش ایلنا، ابوالحسین فیروزآبادی در مراسم افتتاح پروژه ارتقای سه برابری هسته IP شبکه ملی اطلاعات گفت: انتقاداتی به وزارت ارتباطات داریم اما انصافاً مسئولان این وزارتخانه در توسعه شبکه ملی اطلاعات زحمات زیادی کشیده‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

امروز، Activision Blizzard اعلامیه‌ای را منتشر کرد که در آن آمده بود این شرکت قصد اخراج Spencer Neumann، مدیر ارشد مالی‌اش را دارد. این خبر منجر به کاهش ۱ درصدی ارزش سهام شرکت شد. Activision Blizzard، شرکت مادر تخصصی است که زیرمجموعه‌های آن بازی‌های ویدئویی محبوب Overwatch و Call of Duty را می‌سازد. این شرکت دلیل خاصی برای این تصمیمش اعلام نکرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز، دانشمند چینی که جهان را با ادعای ایجاد اولین نوزاد اصلاح ژنتیکی شده، دچار شوک کرد، در شهر شنژن چین دستگیر شد.
He Jiankui، دانشمند تحقیقاتی چین در دانشگاه علم و فناوری جنوب و موسس دو استارتاپ زیست فناوری چینی، زمانیکه اعلام کرد از فناوری CRISPR برای حذف ژنی که نقش مهمی در مبتلا شدن به ویروس HIV دارد، بر روی جنین یکی از دوقلوهای دختر متولد شده در اکتبر استفاده کرد، مشاجرات زیادی به پا کرد.

ادامه مطلب
تصویر و هنر
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

اوایل صبح جمعه، ۲۸ دسامبر، نتفلیکس به بینندگانش هدیه‌ی کریسمس داد: فصل جدیدی از سری مجموعه‌های تخیلی – تکنیکی Black Mirror که در غالب فیلمی تعاملی با عنوان Bandersnatch است، منتشر شد. عرضه‌ی این مجموعه به طور کامل یک راز نبود – از اواخر اکتبر شایعاتی مبنی بر انتشار آن وجود داشت – اما نتفلیکس درباره‌ی داستان و هدف آن کاملا رازدار ماند.

ادامه مطلب