موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

چند ماهی است که خبرهای لو رفته‌ای از تلفن برند Nokia منتشر شده، اما ویدئوی منتشر شده‌ی جدیدی نشان می‌دهد که این دستگاه احتمالا به زودی عرضه می‌شود. ایوان بلاس اولین‌بار عکسی از Nokia 9 PureView را بر روی توئیتر به اشتراک گذاشت و حالا mysmartprice نیز خبرهایی از این گوشی پخش کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

به گزارش آسوشیتدپرس، برای اولین‌بار یک هواپیمای بدون سرنشین پلیس مراسم سال نو در میدان تایمز شهر نیویورک را رصد می‌کند. اداره‌ی پلیس شهر نیویورک از این ابزار برای حفظ امنیت جشن‌ها استفاده می‌کند، علاوه بر آن ۷ هزار نیروی پلیس و سگ‌های بمب‌یاب هم حضور دارند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

متعاقب خبرهایی مبنی بر عقب ماندن از تخمین‌های وال استریت، تزلا سال ۲۰۱۹ را با ضرر شروع کرد. در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران، تزلا گفت در طول سه ماهه‌ی چهارم، ۹۰۷۰۰ خودرو تحویل داده است. این میزان کمی کمتر از انتظارات تحلیلگران بود. این باعث شد سهام شرکت تا حدود ۸ درصد کاهش یابد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

کلان داده‌ها یکی از مولفه‌های مهمی است که بر بستر اقتصاد مبتنی بر ICT در حال شکل‌گیری است و خط مشی آن باید در کشور مشخص شود.
حسین فلاح جوشقانی در سومین رویداد کلان داده‌ها در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مطلب فوق گفت: کلان داده‌ها عنصر اصلی تحول دیجیتال در دنیا هستند و با حجم اطلاعاتی که در روز تولید می‌شود می‌توانند بعنوان یک سرمایه ملی، معادل تحولی که نفت درحوزه انرژی ایجاد کرده است را در اقتصاد دیجیتال شکل دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

مصوبه جلسه پنجاه و چهارم مورخ ۱۳۹۷/۰۹/۲۴ شورای عالی فضای مجازی کشور با موضوع آیین‌نامه اجرایی احصای کلیه استعلامات و ایجاد نظام استاندارد سازی تبادل اطلاعات بین دستگاهی ابلاغ شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: ما منتظریم اتخاذ تصمیم جمعی صورت پذیرد و سریع‌تر اینستاگرم که متاسفانه بسیار محتوای خلاف قانون و خلاف اخلاق کشور دارد، تعیین تکلیف شود.
به گزارش ایسنا، جواد جاویدنیا در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره انتشار خبری با مضمون اینکه دستوری از سوی وی برای فیلترینگ اینستاگرم صادر شده است، گفت: این خبر به این‌صورت نبوده که جدیدا اتفاق افتاده است بلکه از گذشته این امر اتفاق افتاده و دستور فیلترینگ اینستاگرم در مقطعی صادر شده بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

به گزارش Itmen، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: اپلیکیشن باجه شهروندی هیچگونه ارتباطی با این سازمان نداشته و خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی بدون دریافت وجه ارائه می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

با هدف سرمایه‌گذاری و حمایت از توسعه‌ی سامانه تجارت الکترونیک و فروش محصولات روستایی تفاهم‌‌نامه سه جانبه‌ای فی‌مابین اداره کل ICT استان آذربایجان شرقی، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت توسعه کسب‌وکارهای پویان به امضا رسید.

ادامه مطلب