ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

شركت ارتباطات زيرساخت دارا‌ی شبكه‌ای است كه هسته‌ی اصلی شبكه‌ی ملی اطلاعات است و توسعه‌ی اين بخش زيربنای توسعه‌ی ساير بخش‌ها است.
دكتر صادق عباسی شاهكوه، مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت كه در همايش سراسری مسئولان حراست استان‌های شركت ارتباطات زيرساخت سخن می‌گفت با اعلام اين مطلب افزود: هر چه به سمت الكترونيكی شدن ابعاد مختلف خدمات پيش می‌رويم كار ما برای تامين زيرساخت شبكه‌ی ارتباطی حساس‌تر می‌شود

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

اپراتور اول اعلام کرده که سیم‌کارت‌های صفر یا کارکرده‌ی موجود در بازار، توسط فروشندگان سیم‌کارت عرضه شده و به علت معدود بودن و تقاضای بالا، با قیمتی بالاتر به فروش می‌رسند و همراه اول نقشی در قیمت‌گذاری آن‌ها ندارد.
در شرایطی که برخی فعالان بازار سیم‌کارت و گوشی، عامل گرانی سیم‌کارت‌ها را محدود بودن تعداد خطوط صفر در کدهای ۱ و ۲ می‌دانند، اپراتور همراه اول در این باره توضیحاتی ارایه کرده که به شرح زیر است:
سیم‌کارت‌های موجود در بازار با کدهای ۱ تا ۹، سیم‌کارت‌های صفر یا کارکرده‌ای هستند که توسط فروشندگان سیم‌کارت در بازار عرضه شده و به علت معدود بودن و تقاضای بالا، با قیمتی بالاتر به فروش می‌رسند و همراه اول نقشی در قیمت‌گذاری آن‌ها ندارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

به گزارش مهر، مدیرعامل پست بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات از حمایت از پلتفرم‌های کاربردی حوزه‌ی ICT برای اشتغال‌زایی در روستاها و مناطق محروم خبر داد.
خسرو فرحی با اشاره به سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از تولیدکنندگان حوزه‌ی کودک و نوجوان، تصویب پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی به یکی از شرکت‌های تولید‌کننده‌ی تبلت و محتوا برای کودکان و نوجوانان خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

به گزاش مهر، رئیس سازمان فضایی با اشاره به اقدام این سازمان در ایجاد برخی سامانه‌های پایش ماهواره‌ای گفت: ۲۰ خدمت کاربردی از طریق درگاه سازمان فضایی ایران قابل دسترسی است.
مرتضی براری در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرم نوشت: سازمان فضایی ایران با هدف گسترش خدمات مبتنی بر فناوری سنجش از دور به جامعه‌ی کاربران، با اتخاذ رویکردی جدید، آمادگی تامین و ارائه‌ی داده‌های ماهواره‌ای به کسب‌وکارهای نوپا را دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

وب‌سایت The Information گزارش کرد Spotify، سرویس استریم موسیقی درآمد ۱.۲۴ میلیارد دلاری در سه ماهه‌ی سوم کسب کرد. شرکت این روند را برای کل درآمد سال با بیش از ۴.۹۵ میلیارد دلار حفظ کرد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

اینستاگرم در حال آزمایش ویژگی است که به کاربر زمانیکه شخص دیگری از استوری‌اش اسکرین‌شات می‌گیرید هشدار می‌دهد. کاربرانی که در این تست حضور دارند هشداری دریافت می‌کنند مبنی بر اینکه چنانچه دفعه‌ی بعد از استوری دوستی اسکرین‌شات بگیرند، طرف مقابل قادر به دیدن آن و اطلاع از این اسکرین‌شات است.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

درباره‌ی گزارش منتشر شده از حمله‌ی سایبری به وب‌سایت‌ها و پرتال‌های خبری سوءبرداشت شده است. به گزارش مهر، در پی حمله‌ی سایبری ۲۱ بهمن‌ماه به تعدادی از پرتال‌ها و وب‌سایت‌های خبری در کشور، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای با بررسی جوانب این اتفاق، جزئیات فنی آن را در گزارشی در این لینک اعلام کرد.

ادامه مطلب