کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

اعداد و ارقام گزارش شده از Canalys درباره‌ی فروش ساعت‌های هوشمند اپل نشان دهنده‌ی رشد 54 درصدی آن در سال 2017 نسبت به سال 2016 است. در سال گذشته Apple Watch در حدود 18 میلیون فروش داشت.
این محصول اپل به دو دلیل شاهد این رشد بالا است. مهم‌ترین آن‌ها در واقع پشتیبانی از شبکه‌ی LTE است. اتصال سلولار برترین قابلیت جدید در سری 3 این ساعت‌ها بود. همینطور این بدان معناست که این دیوایس توزیع گسترده‌ای را نصیب خود کرد، چراکه شرکای بیشتری فروش این محصول را در فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود آغاز کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

بازی‌های سبک Dress up و مجموعه بازی‌های حوزه‌ی مد و پوشاک در میان محبوب‌ترین بازی‌هایی قرار دارند که کودکان و نوجوانان را در همه‌ی کشورها درگیر خود می‌کنند. اخیراً در ایران هم شاهد معرفی بازی‌هایی در این حوزه بودیم که از عناصر بومی در آن‌ها استفاده‌ شده است. یکی از این بازی‌ها، بازی مدا است که توسط استودیوی بازی‌سازی رز به مدیریت فاطمه خدایی تولید شده است. خدایی معتقد است مدا یک بازی با محتوای ایرانی اسلامی است که می‌تواند جایگزین بازی‌های خارجی این سبک شود.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

رزرو بلیت برای مسافرت‌های نوروزی، خرید تورهای مسافرتی و رزرو هتل چند سالی است که دستمایه‌ی فیشرها و کلاه‌برداران سایبری شده است تا از این طریق اهداف مجرمانه‌ی خود را عملی نمایند. اهدافی که نه‌ تنها پول شهروندان را به غارت می‌برند بلکه گاهی اوقات آن‌ها را در پایانه‌ها و فرودگاه‌ها یا ایستگاه‌های قطار سرگردان کرده و تمام تعطیلات نوروزی شهروندان را خراب می‌کند.
رئیس اداره‌ی پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: در ایام نوروز به علت افزایش مسافرت‌های نوروزی، تهیه‌ی بلیت، رزرو تورهای نوروزی یا هتل از مهم‌ترین مشغله‌های فکری هم‌وطنان هست و گاهی اوقات مسافران مجبور هستند با مبالغی بالاتر از نرخ معمول اقدام به تهیه پیش‌نیازهای مسافرت نمایند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

شرکت MiJia، یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی Xiaomi که در زمینه‌ی تولید ابزار برای خانه‌های هوشمند فعالیت دارد، به‌ تازگی پک خاص و جالبی از پیچ گوشتی همه‌کاره را با همکاری کمپانی آلمانی Wiha تولید کرده است. این بسته از پیچ‌گوشتی‌های همه‌کاره می‌تواند برای تعمیر هر نوع ابزاری مناسب باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

شرکت Meizu امسال پانزدهمین سالگرد تأسیس خود را جشن خواهد گرفت. به همین مناسبت قرار است در مراسم سالگرد، از دوگوشی Meizu 15 و 15 Plus رونمایی کند. در نتیجه هم‌اکنون می‌توان دریافت مدل پلاس این محصول در واقعیت و نه در تصاویر رندر، به چه شکل خواهد بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

کمپانی سازنده‌ی ربات‌های Boston Dynamics، ویدئویی را برای نمایش قابلیت‌های ربات‌های جدیدشان در همکاری برای باز کردن درب اتاق منتشر کرده است. در این ویدئو 45 ثانیه‌ای نشان می‌دهد، چگونه دو روبات SpotMini برای رسیدن به هدف مشترک: باز کردن درب اتاق، با یکدیگر همکاری می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن

رئیس کمیسیون توسعه‌ی صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دولت‌ها به درآمدهای نفتی معتاد شده‌اند، گفت: اگر رشد قیمت دلار در چند ماه اخیر طی 2 سال انجام می‌شد، در آن صورت این اتفاق به نفع صادرکننده بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات با بیان اینکه تفاهمی میان رگولاتوری و بانک مرکزی برای تضمین امنیت سرویس کدهای دستوری موبایل USSD انجام شد، گفت: پیشنهاد شد با قرار دادن اپلت روی سیم‌کارت‌ها این امنیت تضمین شود.
محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح سومین کنفرانس و نمایشگاه اینترنت چیزها در جمع خبرنگاران فعال‌سازی بستر USSD و استفاده از کدهای دستوری موبایل را پیرو مقررات‌گذاری و پیوست مقرراتی تنظیم شده میان رگولاتوری بانک مرکزی و رگولاتوری وزارت ارتباطات عنوان کرد.

ادامه مطلب