ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ بهمن

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طرح این وزارتخانه برای راه‌اندازی اینترنت کودکان به زودی محقق می‌شود تاکید کرد که نقش اپراتورهای مجازی در تمام مراحل این طرح دیده شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ بهمن

Essential در سال گذشته سخت تلاش کرد تا با عرضه‌ی پرچمدارش با نام تجاری جدید بر بازار مسلط شود. اما شرکت تحقیقات صنعتی IDC گزارش می‌کند که این دستگاه نه تنها با تاخیرهایی مواجه شد، بلکه Essential کمتر از 90 هزار واحد دستگاه در شش ماهه‌ی نخست به فروش رساند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ بهمن

LG نسخه‌ی جدیدی از تلفن پرچمدار خود، V30 را در کنگره‌ی جهانی موبایل در سال جاری عرضه می‌کند و بنابر شایعات این مدل جدید از دوربینی با هوش مصنوعی بهره می‌برد.
این شرکت کره‌ای با توسعه‌ی "Vision AI" استفاده از دوربین این موبایل را هوشمندانه‌تر و آسان‌تر می‌کند. "Vision AI" به طور خودکار چیزی را که شما در حال عکسبرداری از آن هستید را تحلیل می‌کند و بهترین حالت عکسبرداری از میان هشت حالت موجود (پرتره، غذا، حیوان خانگی، چشم‌انداز، شهر، گل، طلوع و غروب خورشید) را پیشنهاد می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ بهمن

وقتی شما ایموجی را ارسال می‌کنید در واقع قصد دارید همان اطلاعات که مد نظرتان است را منتقل کنید. برای نمونه، اگر شما ایموجی "rolling eyes" را برای یک از دوستان‌تان که از تلفن سامسونگ استفاده می‌کند بفرستید ممکن است آن ها چیزی را که از نظر مفهومی بر آن تاکید دارید را دریافت نکنند. چرا که ایموجی "rolling eyes" سال 2017 بیشتر مانند یک صورت شاد با ابروها و پوزخند به نظر می‌رسد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ بهمن

به گزارش ایلنا، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش فعالان حوزه‌ی اینترنت چیزها گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا سال ۲۰۲۰، ۸۵۳ میلیارد دلار در حوزه‌ی اینترنت چیزها تراکنش مالی موجود خواهد بود. این در حالی است که تعداد و نوع دستگاه‌ها در این حوزه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ بهمن

به گزارش مهر، صادق عباسی شاهکوه با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت دارای شبکه‌ای است که هسته‌ی اصلی شبکه‌ی ملی اطلاعات محسوب می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم شبکه‌ای که در اختیار ماست به نحوی از نظر کیفیت و کمیت توسعه یابد که با کاهش سهم هزینه‌های اپراتورهای ICT، استفاده از خدمات را برای مشتریان اقتصادی کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ بهمن

به گزارش مهر، محمد جواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم حل ریشه‌ای مشکل پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی گفت: برای این موضوع باید یک فکر اساسی کرد. به همین علت ما مصوبه‌ای را مبنی بر اینکه مشترک قبل از دریافت پیامک خودش آن را انتخاب کند داشته‌ایم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ بهمن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی که در پنج سال گذشته و دولت تدبیر و امید برای توسعه‌ی فناوری اطلاعات انجام شده، گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده باعث شد تا هم‌اکنون در کشور از نظر تعداد کاربران اینترنت همراه در میان منطقه بی‌نظیر هستیم و ضریب نفوذ تلفن همراه توسعه‌ی چشمگیری یافته است.

ادامه مطلب