ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر توسعه‌ی چشمگیر ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور، از کاستی‌های حوزه‌ی اینترنت ثابت گفت که باید فناوری ADSL را با VDSL و FTTH جایگزین کرد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه مسیر در پیش‌ گرفته در دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۲ به سمت توسعه‌ی فناوری اطلاعات بوده است، گفت: خیلی از آن نگذشته که سه میلیون مشترک ADSL و ۳۰۰ هزار مشترک اینترنت موبایل داشتیم و هنوز مفهوم پهنای باند سریع جا نیفتاده بود و فاصله‌ی دیجیتال زیادی میان ایران و کشورهای منطقه وجود داشت و نگاه لوکسی نسبت به فناوری اطلاعات بود به‌طوری‌که اشتراک ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه کافی دانسته می‌شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا از آغاز اجرای طرح رجیستری برای گوشی‌های همراه برند «ال‌جی» خبر داد و گفت: خریداران گوشی‌های نو و کارکرده‌ی این برند، باید به استعلام اصالت گوشی توجه کنند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى در پى وقوع چندين فقره کلاه‌برداری مشابه، به دارندگان گوشى‌هاى آيفون هشدار داد تا نسبت به محافظت از رمز و نام كاربرى اپل‌آى‌دى (Apple ID) خود دقت ويژه داشته باشند.
سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح اين خبر گفت: در پى چندين فقره سرقت گوشى تلفن همراه آيفون،‌ تعدادى از شهروندان به پليس فتا استان مراجعه و عنوان داشتند پس از سرقت گوشى آيفون، پيامك مشكوكى را دريافت كرده و به دنبال آن اپل‌ آى‌دى آن‌ها نيز به سرقت رفته است، لذا با توجه به اهميت موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ بهمن

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره‌ی تکلیف ادغام ۲ شرکت مخابرات و همراه اول تا پایان سال ۹۷ گفت: در بحث ادغام یکی شدن ۲ شرکت خیلی حرف با مسمایی نیست و بیشتر هم‌افزایی و استفاده‌ی بهینه و اشتراکی از منابع را دنبال می‌کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ بهمن

ژوبین علاقبند، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره‌ی اسنپ، از حمله به دفتر این سامانه در کرمان می‌گوید: «طی روز گذشته، فیلم‌هایی با عنوان حمله به دفتر اسنپ در شهر کرمان منتشر شده‌اند. متاسفانه این حادثه اتفاق افتاده است. از آنجایی که همیشه معتقد به پیگیری جرایم از طریق مراجع قانونی هستیم تمایلی به رسانه‌ای شدن این اتفاق نداشتیم. با این حال اکنون بر خود واجب می‌دانیم که توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی ارائه دهیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ بهمن

به گزارش ایلنا این روزها کاربران در شبکه‌های اجتماعی و گفتار روزانه‌ی خود در مورد اصرار رانندگان اسنپ به پرداخت نقدی کرایه صحبت‌های متفاوتی می‌کنند و از این موضوع ناراضی هستند.
به‌ نظر می‌رسد اسنپ برای پایان دادن به این مسئله، تمهیدات جدیدی را برای پرداخت‌ها اتخاذ کرده که مهم‌ترین آن «اعتبار کمیسیون منفی» در اپلیکیشن رانندگان است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ بهمن

به گزارش ایسنا، معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه طرح رجیستری از فردا شنبه برای گوشی‌های LG اجرا می‌شود گفت: تا پایان سال همه‌ی برندها مشمول این طرح می‌شوند.
حسین فلاح جوشقانی اظهار داشت: از فردا شنبه ٢٨ بهمن ماه تمامی گوشی‌های LG که خریداری می‌شوند باید فرآیند ثبت شناسه‌ی گوشی در شبکه را اجرایی کنند.

ادامه مطلب