ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات از اعلام آمادگی ۱۵ شرکت بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در کریدور ویژه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.
حمید احمدیان در گفتگو با مهر، با اشاره به آغاز فاز دوم راه اندازی کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در این فاز، شناسایی شرکت‌های سرمایه‌گذار بین‌المللی در حوزه‌های مد نظر را آغاز کرده‌ایم و با مذاکرات صورت گرفته هم اکنون حدود ۱۵ شرکت بین‌المللی آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

برای تعیین وضعیت کیفیت و هزینه‌ی ارائه‌ی خدمات ابری مرکز داده در کشور در نظرسنجی از مراکز داده خصوصی عمده مشکلات مراکز داده داخلی در ارائه خدمات مورد پرسش قرار گرفته است.
به گزارش فارس، توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات علاوه بر نیاز به زیرساخت‌های ارتباطی به زیرساخت‌های اطلاعاتی و نرم‌افزاری نیاز دارد تا در نهایت زیست بومی برای تولید و ارائه محتوای داخلی شکل بگیرد.
یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز برای شکل گیری زیست بوم تولید محتوای، مراکز داده هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

طبق آخرین آمارها از میزان توسعه‌یافتگی استان‌های مختلف، تهران با ۷.۲۴ درصد و سمنان با ۶.۵۴ درصد در صدر توسعه یافته‌ترین استان‌های کشور در زمینه‌ی دسترسی و رشد در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارند.
به گزارش ایسنا، طبق آخرین آمارها استان‌های تهران با ۷.۲۴ درصد، سمنان با ۶.۵۴، مازندران با ۶.۴۵، قم ۶.۵ و استان البرز با ۶.۴۳ درصد در دسته استان‌های بسیار خوب در حوزه‌ی توسعه یافتگی ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

به گزارش مهر، رئیس سازمان تنظیم مقررات با اشاره به مصوبه‌ی جدید تعرفه‌ی فروش اینترنت ثابت، از توقف فروش اینترنت به صورت حجمی خبر داد.
حسین فلاح جوشقانی جزئیات مصوبه‌ی امروز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد تعرفه گذاری جدید اینترنت ثابت را تشریح کرد و گفت: این مصوبه با هدف ترغیب مردم به استفاده از سایت‌ها و محتوای داخلی فضای مجازی به تصویب رسیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

بهزاد سلطانی اظهار کرد: خوشبختانه برای تحقق اقتصاد دانش بنیان سرمایه‌ی علمی کافی که همان دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هستند وجود دارد ولی متاسفانه سرمایه‌ی کافی در بخش خصوصی برای رشد اقتصاد دانش بنیان وجود ندارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

شرکت Razer که لوازم جانبی بازی برای کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها ارائه می‌دهد و در حال آماده‌سازی برای فروش اولین تلفن هوشمند خود است، امروز سهام خود را ۳/۸۸ دلار هنگ‌کنگ یا ۰/۵۰ دلار آمریکا قیمت گذاری کرد. این‌ها به محدوده‌ی قیمتی ۲/۹۳ تا ۴ دلار هنگ‌کنگ مربوط به ماه گذشته نزدیک هستند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

گزارش جدیدی از بلومبرگ منتشر شده که در آن آمده است: اپل امیدوار است هدست واقعیت افزوده‌ی خود را در سال 2019 آماده و فروش آن را از سال 2020 آغاز کند. در این گزارش آمده که این هدست دارای نمایشگر جدید مخصوص به خود است و با یک تراشه و سیستم‌عامل سفارشی به جای پلتفرم موبایل iOS اجرا خواهد شد، اکنون فریم‌ورک ARKit با iOS کار می‌کند. این OS جدید که "rOS" نامیده می‌شود بر پایه‌ی "سیستم‌عامل افزوده" است. این شرکت تائید کرده که در حال آزمایش این هدست با پنل‌های لمسی، فعال‌سازی از طریق Siri و حرکات سر است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

از سال 2013، کنسول Xbox One X با زمان‌های لود بازی مشکلاتی داشته است. درحالی که لود بین بخش‌های مختلف بازی‌ها معمولا خوب است، راه‌اندازی اولیه‌ی برخی بازی‌های سنگین یک تا دو دقیقه زمان می‌برد. با 500 دلار ارتقا به Xbox One X احتمالا کاربران انتظار دارند در این زمینه شاهد بهبودی باشند. اما زمان‌های اجرا همچنان حدود یک دقیقه یا بیشتر طول می‌کشند.

ادامه مطلب