کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

درحالیکه برخی از بزرگترین سازندگان تراشه به دنبال تمرکز بر روی GPU برای بزرگترین ماشین‌های یادگیری خود هستند، اکوسیستم در حال رشدی از استارتاپ‌های جدید تراشه وجود دارند که به دنبال تجدید نظر دربار‌ه‌ی روش پردازش عملکرد هوش مصنوعی هستند. استارتاپ Graphcore مستقر در اروپا، امروز اعلام کرد که 50 میلیون دلار افزایش سرمایه در دور تامین مالی جدید به رهبری Sequoia Capital داشته است – این دور به دنبال تامین سرمایه‌‌ی 30 میلیون دلاری سری B با هدایت Atomico در ماه جولای بود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

تلفن‌های Pixel 2 در هنگام ضبط ویدئوها حقه‌ای در آستین دارند: این گوشی‌ها از هر دو تثبیت کننده‌ی الکترونیکی و اپتیکال می‌توانند استفاده کنند. اما این دو فناوری دقیقا چطور کار می کنند؟ گوگل توضیح می‌دهد که از برخی فوت و فن‌های یادگیری ماشین برای یکی کردن هر دوی این فناوری‌های لزره‌گیر استفاده می‌کند، این درحالی است که دیگر گوشی‌ها تنها از یکی از این فناوری بهره می‌گیرند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

پس از اینکه Alibaba بیش از 25 میلیارد دلار محصول را در بزرگترین خرید آنلاین تاریخ چین فروخت، این غول تجارت الکترونیک رکورد دیگری را در روز مجردها (Single’s Day) ثبت کرد. میزان دقیق این فروش 163/8 میلیارد RMB یا تقریبا 25/3 میلیارد دلار است. در مجموع Alibaba در یک دوره‌ی 24 ساعته ۱/۴۸ میلیارد معامله انجام داد.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

از نظر کارشناسان یکی از بدترین سیستم عامل هایی که کمپانی Microsoft در تاریخ توسعه ی سیستم‌عامل‌های این کمپانی ارائه کرده، Windows 10 بوده است و دلایل خود را برای این تصمیم عنوان کرده اند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

مرکز ارتباطات دولتی بریتانیا معتقد است که سرویس امنیت اطلاعات روسیه(FSB) از برنامه و نرم افزار آزمایشگاه کسپرسکی برای جاسوسی و جمع آوری اطلاعات حساس دولت انگلیس استفاده می کند. اعتقاد بر این است که این برنامه در حال سرقت اطلاعات محرمانه‌ی ارتش بریتانیا، مقامات مختلف دولتی، کارکنان کابینه ی وزرا و جزئیات اهداف استراتژیک مهم این کشور می‌باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

براساس اطلاعات کسب شده از یکی از مهندسان شرکت کره ای سامسونگ، متخصصین این کمپانی در حال کار بر روی گوشی های هوشمند Galaxy S10 و Galaxy S11 می‌باشند که ارائه ی آن برای سال‌های 2019-2020 برنامه ریزی شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

مدیر نظارت بر تحول سازمانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: در حال حاضر ۲۳ میلیون ایرانی کاربر بازی های رایانه ای در کشور هستند.
هادی جعفری منفرد در برنامه ی «اقتصاد مجازی» رادیو اقتصاد افزود: ایرنی ها به‌طور میانگین روزانه ۷۹ دقیقه از زمان خود را صرف انجام بازی می‌کنند که این امر بیانگر رشد چشمگیر پدیده ی بازی‌های رایانه‌ای در جامعه است.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

به گزارش مشرق، وزیر ارتباطات درباره ی زلزله ی کرمانشاه در توئیتر خود نوشت: بنا برهماهنگی صورت گرفته، شرکت ایرانسل برای مشتریان خود درشهرهای ایلام و کرمانشاه و قصر شیرین و سرپل ذهاب برای سهولت ارتباطات و اطلاع از وضعیت خانواده‌ها، یک ساعت مکالمه رایگان در نظر گرفته است.

ادامه مطلب