گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

محققان بریتانیایی با برگزاری یک نظرسنجی گسترده دریافتند که وجود تلویزیون در اتاق کودکان می تواند به افزایش چاقی در کودک منجر شود، چرا که کودکان در هنگام تماشای آن ها تمایلی به خوردن میوه و سبزیجات ندارند و ترجیح می دهند غذای «مضر» و از نظر غذایی کم ارزش مصرف کنند.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

توسعه دهندگان استودیو Fool's Theory به تازگی تریلر جدیدی از بازی Seven: The Days Long Gone، را منتشر کرده اند که قرار است در دسامبر سال جاری به علاقه مندان عرضه شود. ویدئو منتشر شده سبک ویدئو گیم و فضای بازی رابه خوبی نمایش می دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

دکتر محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرمی اخیر خود نوشت: تاکنون 32 هزار و 155 نفر با ارسال 82 هزار و 672 پيامک شکايت هاي خود را به سامانه ی 195 ارسال کرده اند که به مسدودسازي 2 هزار و 773 شماره منجر شده است. وي تاکيد کرد ارسال پيامک به سامانه ی 195 رايگان است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

پلیس فدرال آمریکا هشداری مبنی بر عملیات هکری که تحت حمایت دولت کره‌شمالی انجام می‌شود، منتشرکرده است. گزارش مشترک FBI و وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) اطلاعاتی درباره ی DeltaCharlie نوعی بدافزار مورد استفاده توسط گروه هک Hidden Cobra، برای آلوده کردن صدها هزار کامپیوتر در سطح جهانی با حمله ی DDoS ارائه داده است. بر طبق این گزارش، گروه هکرهای Hidden Cobra از سوی دولت کره شمالی حمایت می‌شوند و حملات سایبری علیه نهادهای جهانی، از جمله سازمان‌های رسانه‌ای، بخش‌های هوافضا و مالی و زیرساخت‌های حیاتی، صورت می‌دهند. در حالی که دولت ایالات متحده این گروه را Hidden Cobra نام گذاری کرده است، اغلب آن را به عنوان گروه لازاروس و نگهبانان صلح می‌شناسند و گفته می‌شود این گروه عامل انتشار باج افزار WannaCry نیز بوده‌اند.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

Google Maps در قابلیت جدید خود به کاربران اجازه می‌‌دهد لیستی از مکان‌‌ها را از رایانه یا لپ‌­تاپ خود ایجاد و به اشتراک بگذارند. نقشه‌­های گوگل در سال جاری بیشتر در حوزه ی اجتماعی فعالیت دارد. در اوایل سال 2017، اشتراک‌­گذاری مکان‌ها توسط گوگل فعال گردید و همچنین لیستی از مکان‌­ها را به اشتراک گذاشت. با این حال فقط کاربران Android و iOS توانستند این لیست­‌ها را تنظیم کنند و کاربران Google Maps مبتنی بر وب موفق به دیدن آن‌ها نبودند. Google هم‌زمان با انتشار مرحله­‌ای از ایجاد و اشتراک‌گذاری لیست مکان‌ها بر روی نقشه Maps توسط کاربران، این طرح را آغاز می­‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حال حاضر ۳۷ صندوق پژوهش و فناوری در کشور ایجاد شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد سلطانی در حاشیه‌ی بیست و سومین جلسه‌ی کارگروه صندوق‌های پژوهش و نوآوری در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در جلسه‌ی امروز ایجاد صندوق پژوهش و فناوری استان بوشهر تصویب شد که با ایجاد این صندوق، تعداد صندوق های پژوهش و فناوری در کشور به ۳۷ صندوق می‌رسد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اهمیت ساماندهی نظام هویت در فضای مجازی، گفت: باید تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی برای فعالیت در فضای مجازی احراز هویت شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالحسن فیروز آبادی در بازدید از سازمان ثبت احوال کشور گفت: یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌های فضای مجازی کشور بحث هویت است و باید تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی برای فعالیت در فضای مجازی احراز هویت شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

به گزارش پول‌نیوز، خبر وارد شدن قانونی آیفون ایکس دو روزی می‌شود که در صدر اخبار است. آیفون‌های وارداتی اکنون در فروشگاه‌های رسمی و سایت دی‌جی‌کالا عرضه می‌شوند اما قیمت‌ها هنوز عجیب‌اند.

ادامه مطلب