ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ آبان

بررسی موج ایجاد شده از حادثه‌ی زلزله‌ی غرب کشور در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و توئیتر حاکی از آن است که کاربران فضای مجازی در ۱۲ ساعت، بیش از ۷۵ هزار پست در این شبکه‌ها به اشتراک گذاشتند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ آبان

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان گفت: استفاده‌کنندگان از تسهیلات سربازی فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از ۵۰۰ نفر رسید.
سید محمد صاحبکار خراسانی با اشاره به اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: از ۷۸۰ مورد تقاضا برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه‌ی تخصصی، با ۵۰۴ تقاضا موافقت شده است. این افراد پس از گذراندن دوران آموزش نظامی، باید یک پروژه‌ی تحقیقاتی مورد نیاز بخش‌های دفاعی و دولتی را انجام دهند و پس از انجام موفق آن، کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ آبان

مسئولان اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، هم‌زمان با عملیاتی‌سازی این طرح از چگونگی رجیستری گوشی‌های تلفن‌ همراه مسافرانی که با خود به کشور می‌آورند، خبر دادند.
پس از اجرای طرح ملی رجیستری گوشی‌های تلفن همراه برای مبارزه با قاچاق کالا، شرایطی مطرح شد تا کسانیکه اقدام به واردات گوشی‌های مسافرتی یا در قالب سوغاتی می‌کنند نیز بتوانند گوشیهای‌شان را رجیستر یا به عبارتی در شبکه‌ی اپراتورهای تلفن همراه ایران فعال کنند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ آبان

اپل اعلام کرد تا اواخر سال 2018 دو نوع از بزرگترین هندست‌هایی که تا‌کنون داشته است را روانه‌ی بازار خواهد کرد. این دو مدل حتی از آستانه‌ی 6 اینچی با OLED جدید لبه تا لبه و مدل های LCD سنتی هم فراتر خواهند بود. Ming-Chi Kuo، تحلیلگر KGI Securities روز دوشنبه یادداشتی به سرمایه‌گذاران را منتشر کرد، نسخه‌ای از چیزی که توسط AppleInsider به دست آمده است. این یادداشت نشان می‌دهد اپل مدل آیفون OLED 6.5 اینچی دارد که در نیمه‌ی دوم سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد. این هندست احتمالا به عنوان نمونه‌ای از "iPhone X Plus" عرضه می‌شود که دارای اندازه‌ای بزرگ‌تر از اندازه‌ی iPhone Plus است و یک صفحه‌نمایش OLED لبه تا لبه هم به آن اضافه خواهد شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ آبان

با استفاده از تکنولوژی جدید، اجتناب‌ناپذیر است که تعدادی از استارتاپ‌ها مطابق با آخرین پیشرفت‌های علمی ظاهر شوند و بازیکنان بزرگ بیشتری را به چالش بکشند، و این در دنیای عجیب و غریب کامپیوترهای کوانتومی هم صادق است. اگرچه شرکت‌هایی همچون IBM، Microsoft و Intel قدم‌های بزرگی در راستای ساختن محاسبات کوانتومی برداشته‌اند، اما استارتاپی با عنوان Quantum Circuits Inc. ممکن است این شرکت‌ها را با تامین این دور مالی جدید شکست دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ آبان

تبلت Motorola Xoom اولین محصول از این شرکت بود که با سیستم عامل Android 3.0 Honeycomb اجرا می‌شد، هرچند Xoom و جانشین آن Xyboard 2012 کمتر از حد انتظارها عمل کردند اما با تغییرات زیادی در طول این پنج سال، Motorola تلاش می‌کند تا با Mono Tab از تکرار تاریخ جلوگیری کند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ آبان

با آزمایشی که در دانشگاه کالیفرنیا بر روی ساعت Apple Watch انجام گرفته این محصول توانسته است 82٪ از مشکلات مربوط به بیماری قلبی و 90٪ از موارد بیماری های ریوی را به دقت شناسایی کند. این آزمایش بر روی 6 هزار نفر از صاحبان این ساعت ها صورت گرفته است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ آبان

به گزارش PhoneArena، کمپانی چینی Huawei تاریخ رونمایی از Honor V10 را به تعویق انداخته است. در حال حاضر مشخص شده است این محصول جدید در تاریخ 5 دسامبر رونمایی نخواهد شد و تاریخ جدید معرفی شده از جانب مدیران این کمپانی 28 دسامبر خواهد بود.

ادامه مطلب