تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

کمپانی Bose به تازگی هدفون بی سیمی را طراحی کرده است که می تواند به افرادی که خواب سنگینی ندارند، بسیار مفید باشد. این هدست می‌تواند سر و صدای محیط را به صورت کامل از بین ببرد تا فرد با انواع صداهای آزار دهنده از خواب بیدار نشود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از بررسی مشکلات ارتباطی زائران امام حسین (ع) در ایام منتهی به اربعین خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسین فلاح جوشقانی گفت: پیش از ایام اربعین وضعیت پوشش اپراتورهای تلفن همراه و تقویت سیگنال آنها، پایش طیف فرکانسی به منظور صیانت از فضای فرکانسی و جلوگیری از تداخلات شبکه‌های رادیوئی، وضعیت سرریز سیگنال اپراتورهای کشور عراق در مسیرهای حرکت زائران با استفاده از خودروهای سیار پایش و مانیتورینگ رادیوئی به طور مستمر انجام شده بود تا هموطنان ما مشکل ارتباطی نداشته باشند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ آبان

محمد جواد آذری‌جهرمی در توئیتی نوشت: در راستای اجرای برنامه‌ی ششم توسعه و بازده زمانی 100 روزه‌ی اول دولت دوازدهم، ١٠٠٠ دستگاه خودپرداز در مناطق روستایی کشور از طریق پست بانک نصب و راه اندازی شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ آبان

به گزارش ایلنا، رسول سراییان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تعاملی بین رسانه و فضای آنلاین است. به گونه‌ای که فضای رسانه در حال پیشرفت است و هر فردی در هر مکانی می‌تواند به اخبار دسترسی داشته باشد .

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ آبان

به گزارش ایلنا، اسماعیل رادکانی، مسئول کمیته‌ی ارتباطات عتبات عالیات خبر از انجام 50 میلیون دقیقه مکالمه‌ در ایام اربعین حسینی شامل حدود 30 میلیون دقیقه صادره از ایران و 20 میلیون دقیقه مکالمه صادره از عراق داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ آبان

به گزارش ایلنا، پنجمین دوره‌ی آمارگیری از وضعیت دسترسی خانوار ایرانی و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات از روز ۲۹ آبان ماه سال جاری به مدت یک ماه به صورت سراسری در کل کشور انجام می‌شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ آبان

امروز Mozilla نسخه‌ی Firefox 57 را با نام Firefox Quantum راه‌اندازی کرد. این نسخه برای Windows، Mac، Linux، Android و iOS می‌باشد. نسخه‌ی جدید که Mozilla آن را "بزرگترین به‌روزرسانی از Firefox 1.0 در سال 2014 تاکنون" نامیده است، بهبودهای عملکردی بزرگ و طراحی مجدد بصری را به ارمغان آورده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ آبان

به گزارش ایلنا، مسعود کرباسیان در مجمع بانک صنعت و معدن گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه‌ای و تخصصی است که انتظار می‌رود در رونق بخش صنعت، معدن و تجارت اقدامات مهمی را به انجام برساند. البته برای رونق این بخش‏‌ها نباید بانک صنعت و معدن تنها باشد بلکه صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه‌ی صادرات و مدیریت صنعتی هم باید حمایت و کمک‌هایشان را دریغ نکنند.
وی افزود: در ابتدا قرار بود بانک توسعه‌ی تعاون حمایت‏‌های لازم را در بحث صنایع کوچک و متوسط داشته باشد و باید این موضوع در زمان مشخص مورد بررسی قرار گیرد، از طرفی بانک ایران و اروپا با توجه به شرایط پسابرجام می‌تواند به عنوان یک بانک قدرتمند عمل کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ آبان

بر طبق اطلاعات به دست آمده از the Nikkei Asian Review، شرکت Toshiba امروز معامله‌ای را امضا کرد که بر اساس آن این شرکت بخش فرعی تلویزیونی خود را به Hisense چین می‌فروشد. این شرکت ژاپنی 95 درصد از سهام Toshiba Visual Solutions را به Hisense Electronic به ارزش ۱۱۳/۶ میلیون دلار خواهد فروخت. Toshiba بقیه‌ی سهام را برای خودش نگه می‌دارد. شرکت تابعه‌ی The Visual Solutions در سال مالی گذشته درآمد عملیاتی خالصی کمتر از ۵۴/۱ میلیون دلار داشته است.

ادامه مطلب