ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه‌ی پیام‌رسان‌های داخلی به معنی محدودسازی برخی پیام‌رسان‌های خارجی و قطع و وصل آنها نیست اما در مجموع به دنبال توسعه‌ی کسب‌وکارهای جوانان ایرانی در پیام‌رسان‌های داخلی هستیم.
به گزارش ایستنا، محمد آذرجهرمی در گفت‌وگو با ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در حاشیه‌ی بازدیدش از این نمایشگاه گفت: ارتباطات اولین موضوعی بود که بعد از زلزله‌ی اخیر می‌توانست شرایط را به حالت قبل بازگرداند که در جلسه‌ی شب گذشته روی چنین موضوعی تاکید شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

این شرکت امروز اعلام کرد حذف نشان‌های تایید حساب‌های کاربری که قوانین آن را نادیده می‌گیرند شروع می‌کند. این اعلامیه که به طور رسمی بر روی @TwitterSupport منتشر شده، به نظر می‌رسد در جهت محکم کردن سیاستی است که این شرکت در ماه ژانویه آن را آغاز کرده است. در آن زمان Twitter نشان تایید را از حساب کاربری Milo Yiannopoulos حذف کرد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

امروز GitHub ویژگی جدیدی را عرضه کرد که به کمک آن ویرایشگر Atom همکاری برنامه‌نویسان را با یکدیگر برای کار بر روی کد مشترک آسان‌تر می‌کند. این ویژگی جدید که Teletype نامیده می‌شود به توسعه‌دهندگان اجازه‌ی تجربه‌ی مشارکت شخصی را بدون اجتماع به دور ترمینالی مشابه می‌دهد. در اینجا توسعه‌دهندگان می‌توانند جلسات از راه دور (Teletype) را به وسیله‌ی Atom شکل دهند و سپس لینکی را با دیگر همکاران خود به اشتراک بگذارند. در آن زمان، سیستم محتواهایی از ویرایشگر کاربر را برای همکارانش پخش می‌کند. و در هر زمانی، همکاری دیگر می‌تواند وارد کد خود شود و برای چندین نفر این امکان وجود دارد تا بر روی همان سند کار کنند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

روز گذشته مایکروسافت اعلام کرد که در حال پیوستن به بنیاد MariaDB است، پایگاه داده‌ای غیر دولتی که توسط توسعه‌دهندگان اصلی MySQL تاسیس شده است. به عنوان پلاتینیم اسپانسر، این شرکت به Booking.com، Alibaba Cloud و Tencent Cloud می‌پیوندد. علاوه بر این، مایکروسافت پیش‌نمایشی از Azure Database را برای سرویس MariaDB ارائه داد که به پایگاه داده‌ی Azure برای MySQL و PostgreSQL اضافه می‌شود. و تا آنجایی که به کاربران مرتبط می‌باشد، MariaDB اساسا جایگزینی تصادفی برای MySQL است که به Oracle لینک نمی‌شود.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

تحقیقات نشان می‌دهند شرکت‌های تجاری با تنها یک کلیک می‌توانند فعالیت‌های کاربران را در فضای مجازی ردگیری کنند. به گزارش مهر، شرکت‌های تجاری برای شناسایی مشتریان و کاربران اینترنت، بررسی عادات و سلایق آنها و در نهایت دسترسی موثر به داده‌های خصوصی آنها تنها به یکی از لایک‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک نیاز دارند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

به معنای واقعی کلمه می توان گفت Apple Watch در سه ماهه ی اخیر سبب شده تا این شرکت به عنوان رهبر بازار تکنولوژی نامیده شود. این کمپانی توانسته به لطف ارائه‌ی این محصول فوق العاده ارزش نام تجاری خود را در بازار پس از بحران های پیاپی حفظ کند و امتیاز از دست رفته خود را مجددا به دست آورد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

امروز نشریه ی Business کره اعلام کرد که سامسونگ قصد دارد تا پرچمدار آینده‌ی خود را در سه نسخه‌ی normal, plus, mini ارائه نماید. به نظر می‌رسد دلیل این تصمیم قرار گرفتن گوشی هوشمند Samsung Galaxy S8 در لیست پنج محصول برتر سال 2017 بوده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اختلال تلگرام از شبکه‌های ایران نیست. به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی درباره ی بروز اختلال دسترسی به شبکه ی اجتماعی تلگرام برای برخی کاربران ایرانی اظهار داشت: حدود ساعت ۱۲ شب گذشته تماس هایی در این زمینه داشتیم و بررسی‌ها هم نشان می‌داد که ارتباط با شبکه ی پیام رسان تلگرام برقرار نمی‌شود.

ادامه مطلب