ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ آبان

به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر نقش محوری شرکت‌های دانش بنیان در آینده اقتصادی جهان و کشور، گفت: بدون تردید آینده‌ی اقتصادی کشور در دست استارتاپ‌ها است و گریزی از آن نیست.
به گزارش ایرنا، سورنا ستاری چهارشنبه شب در آئین پایانی پنجمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز، افزود: در حال حاضر داد و ستدهای کلان اقتصادی در جهان و به تدریج در کشور ما به سمت استارتاپ‌ها یا همان شرکت‌های فناورانه سوق داده شده است که رشد سرسام‌آور آن و سودهای کلان اقتصادی حاصل، اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ آبان

قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال جاری به طرز چشمگیری افزایش داشته است. در حال حاضر این ارز رمزنگاری‌شده با قیمت 6490 دلار معامله می‌شود، 997 دلار بیشتر از ابتدای سال 2017 و در حالیکه قیمت کنونی آن پایین‌تر از اوج، یعنی 7000 دلار است، هیچ نشانه‌ای از کاهش پوشش رسانه‌ای، سر فصل‌ها، یا تقاضای سرمایه‌گذار جدید نیست.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ آبان

Spotify استارتاپ Soundtrap را می‌خرد، استودیوی موسیقی آنلاین مستقر در سوئدی که به کاربران اجازه‌ی ساخت موسیقی با یکدیگر به طور هم‌زمان را می‌دهد. غول استریم موسیقی سوئدی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام داشت: کسب‌وکار در حال رشد سریع Soundtrap بسیار با دیدگاه دموکراتیزه کردن اکوسیستم موسیقی Spotify همساز است. سایت تکنولوژی Breakit می‌نویسد، گفته می‌شود قیمت خرید این شرکت حداقل 250 میلیون کرون (30 میلیون دلار) می‌باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ آبان

Twitter تائید کرد در حال آزمایش ویژگی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی tweetstorm بیشتری ایجاد کنند. این قابلیت مجموعه‌ای از توئیت‌های متصل به هم است که می‌تواند راه حل جالبی برای محدودیت‌های تعداد کاراکتر Twitter باشد. این ویژگی یک رابط کاربری جدید برای ایجاد توئیت‌ها را ارائه می‌دهد که در این حالت کاربران می‌توانند یکی یکی تو‌ئیت‌ها را نوشته و سپس با فشردن دکمه‌ی "Tweet All" همه‌ی آن‌ها را ارسال کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۷ آبان

به گزارش ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی صادق عباسی شاهکوه را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت کشور منصوب کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۷ آبان

گاهی سرویس‌های محتوایی در ابتدای کار برای جا انداختن سرویس و ترغیب کاربران، ترافیک دسترسی را برای کاربر رایگان می‌کنند که در واقع سوبسید می‌دهند و ضرر می‌کنند، در این روش توافق شرکت اینترنتی و شرکت محتوایی همواره مورد سؤال‌ است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۷ آبان

به گزارش ایلنا، مسیب قبادیان، مدیرعامل مخابرات منطقه‌ی کرمانشاه درباره‌ی ارتقاء وضعیت مخابراتی مناطق زلزله‌زده گفت: ظرفیت پهنای باند دیتا و مکالمه‌ی همراه در مناطق زلزله‌زده‌ی استان کرمانشاه افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب