ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

سیم‌کارت چند شماره‌ای در نمایشگاه تله‌کام ۲ سال پیش معرفی شد اما عملیاتی نشد. معاون اپراتور دوم موبایل می‌گوید: در ارائه‌ی یک سرویس ابعاد مختلف فرهنگی و امنیتی مد نظر قرار می‌گیرد که رگولاتوری درباره‌ی این سرویس نگرانی‌هایی دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نسل پنجم تلفن همراه زودتر از سال 2023 تجاری نمی‌شود و اکنون در مرحله‌ی آزمایش مدل‌های مفهومی است.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره‌ی ارایه‌ی خدمات نسل پنجم تلفن همراه در کشور گفت: نسل پنجم تلفن همراه زودتر از سال 2023 در دنیا تجاری نخواهد شد و امروز در مرحله‌ی آزمایش مدل‌های مفهومی است و امروز دستگاه یک گیرنده‌ی نسل پنجم، در اندازه‌ی یک «فرغون» باربری است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

به گزارش ایلنا، در پی وقوع زلزله‌ی اخیر استان کرمانشاه، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، شهریار بهنیا ضمن بازدید و بررسی وضعیت ارتباطی مناطق زلزله زده‌ی استان کرمانشاه از احیا و بازسازی سایت‌های تخریب شده ارتباطی در مناطق زلزله‌ زده خبر داد و گفت: تیم‌های فنی اپراتورهای تلفن‌همراه با تمام توان خود از همان ساعات اولیه‌ی وقوع زلزله به احیا و بازسازی سایت‌های تخریب شده در مناطق زلزله زده پرداختند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

به گزارش ایلنا، مجید میرزایی، مدیر کل بازاریابی و امور تجاری شرکت زیر ساخت گفت: در راستای اجرای برنامه‌ی ششم توسعه و به منظور توسعه‌ی ظرفیت ترانزیتی کشور در عملکرد اجرایی صد روزه‌ی اول دولت دوازدهم، برای فروش ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت ترانزیت جنوب به شمال، توسط شرکت ارتباطات زیرساخت سفارش قطعی گرفته و قرارداد منعقد شده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

این شرکت استریم ویدئو اعلام کرد که هم اکنون محتوای محدوده‌ی دینامیکی بالا (HDR) را پشتیبانی می‌کند. HDR فناوری است که برای بهبود کنتراست رنگ‌ها، ایجاد سایه‌ها و برجسته کردن بیشتر تمایزات استفاده می‌شود – سیاه، سیاه‌تر و سفید، سفیدتر دیده می‌شود. در نهایت این تکنیک برای ساخت ویدئوهایی است که واقعی‌تر به نظر برسند، همانطور که چشم انسان رنگ‌ها را در جهان واقعی می‌بیند. ارائه‌دهندگان آنلاین محتوا همچون Amazon و Netflix مدت‌ها است که ویدئوهای HDR را پشتیبانی می‌کنند و YouTube هم پشتیبانی HDR خود را در ماه نوامبر گذشته شروع کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

BroadcomBroadcom Ltd روز جمعه گفت معامله‌ی خرید سازنده‌ی اجزا شبکه، Brocade Communications Systems به این شرکت سهم بیشتری از بازار محصولات مرکز داده را می‌دهد. Broadcom که با خرید Brocade در نوامبر سال گذشته موافقت کرده بود، اوایل این ماه پیشنهاد 103 میلیارد دلاری خرید Qualcomm را داد که این پیشنهاد رد شد. هر چند دو شرکت Broadcom و Brocade در ابتدا برای عقد معامله توافق کرده بودند اما در ماه اکتبر هر دوی آن‌ها از پیشنهاد خود برگشتند و لغو پیوستن داوطلبانه به یکدیگر را به اطلاع کمیته‌ی سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده (CFIUS) رساندند. هدف آن‌ها از این کار بررسی و بحث بیشتر درباره‌ی خرید پیشنهادی بود. خیلی زود پس از آن، Hock Tan، رییس هیا‌ت‌ مدیره‌ی Broadcom با دونالد ترامپ ملاقات کرد و گفت که این سازنده‌ی تراشه قصد تغییر مکان از سنگاپور به ایالات متحده را دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

آژانس شبکه‌ی فدرال آلمان (FNA) هفته‌ی جاری بیانیه‌ای صادر کرد و استفاده از ساعت‌های هوشمند را برای کودکان ممنوع کرد و از والدین خواست چنانچه از این نوع دیوایس‌ها خریداری کرده‌اند، آن‌ها را در اختیار کودکان خود قرار ندهند. این حرکت تهاجمی پاسخ به نگرانی‌های خصوصی در حال رشد در ارتباط با دیوایس‌هایی است که در اختیار کودکان قرار دارند. Jochen Homann، ریاست آژانس در بیانیه‌ای که از طرف BBC منتشر شده بود، گفت: "والدین می‌توانند از طریق اپلیکیشنی به صورت پنهانی با ساعت‌های کودکان به محیط اطراف آن‌ها گوش دهند و این کار آن‌ها نوعی سیستم انتقال غیرمجاز تلقی می‌شود."

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

کمپانی Sony برای سه گوشی هوشمند از سری گوشی های مقرون به صرفه‌ی خود، سه به روزرسانی جدید منتشر کرده است. در به روزرسانی جدید ارائه شده، توسعه دهندگان بیش از 60 آسیب پذیری را که ممکن بود مورد سو استفاده ی سارقان اینترنتی قرار گیرد را کشف و حذف کردند.

ادامه مطلب