گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ آذر

زمانیکه Tesla برند جدیدی از Roadster را رونمایی کرد، اشاره کرد که سرعت شتاب آن در ۱/۹ ثانیه از صفر به 60 مایل بر ساعت، زمانی است که در مدل پایه وجود دارد و این بدان معناست که در نمونه‌ی پیش رو ممکن است حتی سقف بالاتری برای عملکرد آن وجود داشته باشد. اما آیا این مورد وجود دارد؟

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ آذر

همانطور که بازار PC برخی مشتریان خود را به نفع گوشی‌های هوشمند از دست می دهد، گیمرهای حرفه‌ای به سمت موتوری که محرک بازار GPUهاست، روی آورده‌اند. براساس نظر Jon Peddie Research، این امر در سه ماهه‌ی سوم سال جاری یک بار دیگر ادامه داشت و این روند باعث شد تا Nvidia سهم بازار خود را با رشد سه ماهه‌ی ۲۹/۵۳ درصد نسبت به کل پردازنده‌های GPU افزایش دهد. این درحالی است که سهام AMD، به میزان ۷/۶۳ درصد و Intel، به میزان ۵/۰۱ درصد در دوره‌ی مشابه رشد داشته‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ آذر

Chipmaker Marvell Technology Group اعلام کرد مایل است Cavium را در معامله‌ی 6 میلیارد دلاری بخرد، چراکه این شرکت قصد دارد گسترش کسب‌وکار اتصال بی‌سیم خود را در صنعت نیمه‌هادی‌ها محکم‌تر کند. Marvell مستقر در برمودا در کار ساخت تراشه برای دستگاه‌های ذخیره‌سازی است، درحالی که Cavium مستقر در کالیفرنیا، تجهیزات شبکه تولید می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ آذر

با تصویب تعرفه ی سرویس‌های غیرحجمی اینترنت ثابت توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه‌های جدید نیز اعلام شده که خدمات پرسرعت ثابت ADSL از ماهانه ۵۱۲ کیلوبیت‌ برثانیه تا ۵۰ مگابیت‌برثانیه در VDSL و فیبر را شامل می‌شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ آذر

کمپانی Apple برنامه ی محبوب Skype را از App Store خود در چین حذف کرده است. به این ترتیب آنها با خواسته‌ی دولت چین مبنی بر نقض قوانین این کشور کنار آمدند. مردم در چین پیش از این به راحتی می توانستند برنامه ی اسکایپ را از فروشگاه App Store دانلود کنند. با این حال اخیرا مقامات چینی با ارسال پیامی به نمایندگان این شرکت، خواستار حذف تعدادی از برنامه های کاربردی از فروشگاه App Store به دلیل نقض قانون کشور چین شده اند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ آذر

Google به کاربران خود کمک می کند تا مشکلشان را با بلندگوها در گوشی هوشمند Pixel 2 حل کنند. یک ماه پیش بود که کاربران شروع به شکایت در مورد وجود صداهای ناخوشایند در گوشی های خود کردند. گویا این شرکت آمریکایی به مشکل کاربران توجه کرده است و تصمیم گرفته است تا مشکل کاربرانی که از بلندگوهای دیجیتال در گوشی هوشمند Pixel 2 شکایت دارند را حل کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ آذر

کمپانی Toyota به تازگی رباتی را توسعه داده است که با ارتباط بی سیم، می تواند به صورت کاملا هوشمندانه تمامی حرکات اپراتور خود را با دقت تمام تکرار نماید. این ربات که T-HR3 نام گرفته است، به گفته‌ی توسعه دهندگان این ربات دارای پتانسیل زیادی در زمینه ی اکتشاف فضایی است.

ادامه مطلب