امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

با توجه به تحقیقات محققان third-party بر روی فریمور (Firmware) پنهانی اینتل در تراشه‌هایی خاص، اینتل تصمیم گرفت که فریم‌ور خود را بررسی کند و روز دوشنبه تائید کرد که این شرکت هشت نقص جدی را شناسایی کرده است که میلیون‌ها کامپیوتر و سرور را تحت تاثیر قرار داده است. این معایب Management Engine، Trusted Execution Engine، و Server Platform Services را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

محققان ایرانی موفق به طراحی و ساخت برچسب های امنیتی با فناوری نانو شدند که می توان به واسطه ی آن محصول تقلبی را از محصول جعلی تشخیص داد. به گزارش مهر، تشخیص اصالت کالای خریداری شده همواره از دغدغه های مصرف کننده های هر کالایی است، زیرا سهولت در جعل برچسب های اصالت کالا نظیر هولوگرام ها که امروزه در بازار رایج هستند، حفظ و صیانت از برند و جلوگیری از ورود کالای قاچاق و تقلبی را دشوار کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

کمپانی توسعه‌دهنده‌ی AR Vrvan را به قیمت 30 میلیون دلار خریداری کرده است. در حال حاضر مدیر کل این شرکت و ده ها کارمند آن در Apple مشغول به کار شده اند. Vrvana در سال 2005 تشکیل شد. این کمپانی به خاطر توسعه‌ی عینک‌های واقعیت مجازی Totem مشهور است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

اگر گوشی هوشمندتان در آب بیافتد چه کاری باید انجام دهید. این یکی از مشکلاتی است که اغلب کاربران با آن روبرو هستند و همیشه نیز غافلگیر می شوند. قبل از هر چیز باید گفت در دنیای امروزی با تنوع گوشی های هوشمند به شما پیشنهاد می شود محصولی را انتخاب نمایید که گواهینامه های محافظت از آب و رطوبت داشته باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

شرکت آمریکایی تسلا بزرگترین باتری لیتیوم در جهان را ساخت است. این پروژه هزینه ای 50 میلیون دلاری برای کمپانی به دنبال داشته است. بر اساس این گزارش، بزرگترین باتری لیتیوم در دنیا در استرالیا توسط این کمپانی ساخته شده است. ظرفیت نهایی این باتری 129 مگاوات است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

رئیس اداره ی پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از بارگذاری صفحات و کانال‌های جعلی و با نام چهره‌های هنری و ورزشی در شبکه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: برخی از کانال‌ها و صفحات راه اندازی شده در شبکه‌های اجتماعی، مربوط به چهره‌های هنری و ورزشی نیست بلکه با سوء استفاده از نام و تصویر این عزیزان درست شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مشکلات اصلی کسب‌وکار در کشور را کثرت مجوزها و عدم استفاده از سرمایه‌های ملی عنوان کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

به گزارش مهر، صادق عباسی شاهکوه در مراسم معارفه‌اش به عنوان مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر توجه ویژه وزیر ارتباطات بر حضور موثر ایران در عرصه‌ی ارتباطات بین‌الملل، گفت: تأمین درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت باید از محل ترانزیت ارتباطی دیتا اتفاق بیافتد.

ادامه مطلب