ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

به گزارش ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی اقدام غیر اخلاقی اپراتور ایرانسل برای مشترکان و قرار دادن یک تولبار در پایین نمایشگر کاربران، در صفحه‌ی رسمی توئیتر خود واکنش نشان داد و گفت: تزریق تبلیغات در صفحات وب بازبینی شده توسط مشتریان که اخیرا توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه صورت گرفته بود، پیگیری، و با اخطار به اپراتور مذکور این اقدام متوقف شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

به گزارش ایلنا، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه‌ی نخستین دوره‌ی کنفرانس تحقیقات گفت: این موضوع که صنعت بازی‌های رایانه‌ای به مرحله‌ای از بلوغ رسیده است که به فاز پژوهشی وارد شده را باید به فال نیک گرفت و این موضوع نشان از عمیق شدن و ساخت یافتگی این صنعت است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

بر اساس دستور دادستانی کل کشور، تمامی سرویس‌های اینترنتی حمل‌ونقل از تاریخ ۳۰ آبان موظف به منع استفاده از مسیریاب ویز (Waze) شدند. سامانه‌ی هوشمند حمل‌ونقل اسنپ توضیحات ذیل را در این خصوص ارائه کرده است.
دستگاه قضایی کشور کلیه‌ی سرویس‌های اینترنتی حمل‌ونقل را موظف کرده است از ساعت ۲۴ روز ۳۰ آبان ارائه‌ی خدمات به رانندگانی که در سفرهای خود از مسیریاب ویز استفاده می‌کنند خودداری نمایند و این دستور شامل همه‌ی سرویس‌های اینترنتی درخواست خودرو می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

شش سال پس از به عهده گرفتن سکان رهبری HP، خانم Meg Whitman در فوریه‌ی 2018 از این نقش برکنار خواهد شد. جای خالی وی توسط ریاست فعلی شرکت، Antonio Neri پر می‌شود. Neri که از سال 1995 با HP بوده است، در ابتدا کار خود را به عنوان مهندس خدمات مشتری در مرکز تلفن آغاز کرد، در نهایت در سال 2015 به عنوان ریاست معاونت اجرایی HPE صعود کرد و در ماه ژوئن سال جاری رییس شرکت گردید.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

وقتی شما از تلفن خود می‌خواهید که اشتراک‌گذاری موقعیت شما را متوقف کند، انتظار دارید که این اتفاق بیافتد، اما متاسفانه این‌طور نیست. Quartz این مورد را تائید می‌کند که از اوایل سال 2017 تلفن‌های اندروید آدرس‌های کاربران را به نزدیک‌ترین برج‌های تلفن‌های همراه ارسال می‌کنند و سپس آن‌ها را به Google می‌فرستند، آن هم بدون توجه به تنظیمات به‌اشتراک‌گذاری موقعیت کاربر – حتی اگر کاربر این سرویس را فعال نکرده باشد و یا از هیچ نوع اپلیکیشنی استفاده نکند. به عبارتی Google یا هر مزاحمی می‌تواند موقعیت تقریبی کاربر را با استفاده از اطلاعات برج‌های متعدد داشته باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

دارا خسروشاهی مدیر عامل Uber اعلام کرد که در اواخر سال 2016، هکرها به اطلاعات شخصی 57 میلیون راننده‌ی این شرکت دسترسی پیدا کردند. این اتفاق قبلا اعلام نشده بود. خسروشاهی در وبلاگ خود نوشت "دو نفر در خارج از شرکت به طور نامناسبی به اطلاعات کاربران ذخیره شده بر روی سرویس مبتنی بر سرویس رایانش ابری شخص ثالثی که ما استفاده می‌کنیم، دسترسی داشتند. این افراد قادر بودند تا به نام و اطلاعات مجوز حدود 600000 راننده در ایالات متحده و اطلاعات شخصی 57 میلیون کاربر Uber در سراسر جهان دسترسی داشته باشند، که شامل نام‌ها، آدرس‌های ایمیل و شماره‌های تلفن موبایل بود."

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

رییس دانشکده ی علمی و کاربردی پست و مخابرات از ارایه ی 70 درصد خدمات در دنیا بر مبنای رایانش ابری خبر داد و گفت: رایانش ابری می تواند باعث پر کردن شکاف دیجتیالی میان فقیر و غنی و تحقق عدالت اجتماعی، اشتغالزایی، توسعه ی صادرات شود.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

به تازگی و به گزارش کمپانی ESET، نرم افزار مخربی که به عنوان اپلیکیشنی مجاز در فروشگاه Google Play ارائه می شود، توسط متخصصین این شرکت شناسایی شده است. به گفته‌ی متخصصان، برنامه در طول نصب این اجازه را دریافت می کند که اطلاعات کاربر، به عنوان مثال شماره ی کارت بانکی آنان را سرقت کند.

ادامه مطلب