ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

شهروندان بسیاری از کشورهای جهان به پلی استور یا همان فروشگاه مجازی اپلیکیشن‌های اندرویدی شرکت گوگل دسترسی دارند، اما برخی از کشورها از جمله ایران از دسترسی رسمی به آن بی‌بهره بوده‌اند. اما حالا توسعه‌دهندگان پلتفرم اندروید می‌گویند گوگل نام کشورهای ایران، چین، کوبا، ماکائو، میانمار و سودان را هم به «کنسول توسعه‌دهندگان گوگل پلی» (Google Play Developer Console) افزوده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

NVIDIA در مدت اخیر با استفاده از سری گرافیکی Max-Q خود منجر به افزایش اندازه‌ی لپ‌تاپ‌های حوزه‌ی بازی شده بود، اما کاربران رایانه‌های رومیزی که به دنبال کارت‌های گرافیکی رده بالای مجرای قابل حمل هستند چطور؟

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

تراشه‌ی 9150 C-V2X و طراحی مرجع آن بایستی خودروسازان را یک قدم به گسترش سیستم‌های ارتباطی مورد نیاز برای وسائل نقلیه‌ی کاملا مستقل نزدیک‌تر کند. این تراشه که انتظار می‌رود برای نمونه‌برداری‌های تجاری در نیمه‌ی دوم سال 2018 در دسترس قرار گیرد. بر اساس مشخصات، پروژه‌ی مشارکت نسل سوم (3GPP) است. این پروژه درباره ی همکاری بین گروه‌های انجمن ارتباطات راه دور می‌باشد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

تراشه‌ی گوشی هوشمند Kirin 970 ویژگی‌هایی همچون هوش مصنوعی تلفن همراه با یک واحد پردازش عصبی اختصاصی، پردازشگر مرکزی 8 هسته‌ای، پردازش گرافیکی 12 هسته‌ای و ترانزیستورهای 5/5 میلیونی دارد. این غول شبکه‌ی کامپیوتری چینی، تراشه ی Kirin 970 خود را که با AI ساخته شده و آن را "آینده ی گوشی‌های همراه" نامیده، عرضه می‌کند. این تراشه دارای یک واحد پردازش عصبی اختصاصی (NPU) است و با استفاده از پردازش پیشرفته‌ی 10 نانومتری با ترانزیستورهای 5/5 میلیونی موجود در یک سانتی‌متر مربع ساخته شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

افراد آشنا به این شرکت اعلام کردند، گروه سرگرمی Tencent Music که توسط بزرگ‌ترین اپراتور شبکه‌های اجتماعی چین اداره می‌شود، به دنبال تأمین بودجه‌ای جدید به ارزش 10 میلیارد دلار پیش از عرضه‌ی عمومی اولیه سهام خود است. این اپراتور سازنده‌ی اپلیکیشن‌های Karaoke که شبیه به Spotify می‌باشد، قصد فروش حدود 3 درصد از سهام خود را به شرکای استراتژیک دارد، از جمله Record Labels.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با اشاره به انتشار خبر هک حساب کاربری تعداد زیادی از کاربران اینستاگرم گفت: «به‌تازگی یک گروه هکری با ادعای سرقت اطلاعات حدود 6 میلیون نفر از کاربران سرشناس از قبیل شخصیت‌های ورزشی و بازیگران در اینستاگرم اقدام به فروش آنها نموده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

در دنیای امروز، فقط تنبل ها قبل از خرید یک کالا از اینترنت در مورد آن محصول و نمونه های موجود دیگر آن در بازار تحقیق نمی کنند؛ این در حالی است که امروزه از هر سه مشتری در اینترنت، دو نفر قبل از خرید محصول مورد نظر خود را بررسی می کنند. این دسته از کاربران از هوشمندی بالایی برخوردارند و در اولین گام به نظرات کاربران توجه می‌کنند تا زرق و برق و تبلیغ های مسحور کننده ای که کالا را معرفی می کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

دو کمپانی Amazon و Microsoft تصمیم گرفته اند دستیارهای صوتی خود را ادغام کنند. بر این اساس سرویس خدمات Alexa و Cortana یکپارچه خواهند شد. گفتنی است توافقنامه ای هم در رابطه با این همکاری مشترک منعقد شده است.

ادامه مطلب