تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ شهريور

تاکنون از هدف Facebook برای ورود به حوزه‌ی محتوای ویدئویی آگاه بوده‌ایم. ماه گذشته این شرکت دکمه‌ی Video سرویس خود را با زبانه‌ی Watch جایگزین نمود که در واقع آن دکمه هدایتگر به صفحه‌ی محتوای ویدئویی این شرکت می‌باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ شهريور

Hewlett Packard Enterprise افزایش غافلگیرانه‌ای در درآمد سه ماهه‌ی خود گزارش کرد که عمدتا در ارتباط با فروش بالاتری از تجهیزات شبکه‌ی آن بود. متعاقب این افزایش فروش، در روز سه‌شنبه سهام این شرکت به بیش از 4 درصد در جریان معاملات تمدید شده افزایش یافت.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ شهريور

صداهای ناشنیده می‌توانند گوشی‌های هوشمند را به وب‌سایت‌های مخرب هدایت کنند. هک شدن‌ها اغلب به علت حماقت‌های شخصی خود افراد است، اما چه زمانی می‌توان شرکت‌های فناوری را برای آسیب‌پذیری جدید مقصر دانست. محققانی از دانشگاه ژیژانگ چین چگونگی حمله به Siri، Alexa و دیگر دستیارهای صوتی را با تغذیه‌ی دستوری آن‌ها به شکل فرکانس‌های اولتراسونیک پیدا کردند. این فرکانس‌ها که برای شنیدن توسط گوش انسان بسیار بالا هستند، به طور کامل قابل دریافت توسط میکروفن‌های دستگاه‌های کاربران می‌باشند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ شهريور

نسخه‌ی پیش روی iPhone 8، بنابر گزارش‌های Apple در موقعیت پر مخاطره‌ای از نظر تأمین اجزا قرار خواهد داشت، زیرا تنها شرکتی که در حال حاضر قادر به ساخت پنل‌های OLED برای صفحه‌نمایش لبه تا لبه‌ی این مدل است، Samsung می‌باشد. تحلیلگر Ming-Chi Kuo از KGI Securities در روز چهارشنبه به سرمایه‌گذاران خاطر نشان کرد که به علت این موقعیت، Samsung دارای قدرت چانه زنی بالایی در برابر Apple است. وی معتقد است که نمایشگر OLED برای iPhone هزینه‌ی این مدل را بین 120 تا 130 دلار برای هر دستگاه افزایش می‌دهد که به مراتب فراتر از 45 تا 55 دلار برای هر دستگاهی است که Apple گفته است برای iPhone 7 Plus با صفحه نمایش LCD 5.5 اینچی می‌پردازد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

Instagram را می‌توان از آن دست سرویس‌هایی دانست که از Snapchat کپی‌برداری کرده است، و همین امر منجر به آن شده است که کاربران بیش‌تری از این ويژگی Instagram استفاده کنند تا Snapchat.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

HPE اخیرا به دلیل فروش بخش‌های مختلفی از شرکت خود شناخته شده است، اما این شرکت خریدهای کوچکی در حوزه‌ی شرکت‌های رایانش ابری، به منظور ساخت کسب‌وکار رایانش ابری هیبرید خود داشته است. در همین راستا این شرکت خبر از خریداری شرکت بوستونی ارائه دهنده‌ی مشاوره‌های رایانش ابری با نام Cloud Technology Partners داده است. همچنان جزئیات این توافق منتشر نشده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

Twitter به تازگی قابلیت Night Mode را به نسخه‌ی دسکتاپ خود آورده است، هرچند قدری زمان می‌برد تا برای همه‌ی کاربران فعال گردد. این ویژگی پیش‌تر بر روی نسخه‌ی Android و iOS این سرویس عرضه شده بود.

ادامه مطلب