ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۸ شهريور

در روز پنج‌شنبه تصویری از بندرانزلی در حساب کاربری رسمی شرکت Instagram منتشر شده است که نشان‌دهنده‌ی نوعروسی می‌باشد که در حال کمک به حمل وسائل ماهیگیری همسرش است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۸ شهريور

امروز SoftBank و Sprint اعلام کردند کنسرسیوم جدیدی ایجاد کرده‌اند با این امید که اپراتورهای مخابراتی را تشویق به پذیرفتن فناوری‌های بلاکچین نمایند. گروه مطالعاتی بلاکچین اپراتورها و یا به اختصارCBSG، در ابتدا شامل این دو غول به اضافه‌ی TBCASoft، استارتاپی که در حال توسعه‌ی خدمات بلاکچین برای صنعت مخابرات است، می‌شده‌اند. به عنوان نقطه‌ی شروع، این سه شریک "سیستم پلتفرم پرداخت متقابل اپراتورها" را که ابزارهای بلاکچین TBCASoft را تهیه می‌کرد، آزمایش می‌کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۸ شهريور

شرکت بزرگ اطلاعاتی Cloudera، در دوره‌ی سه ماهه‌ی دوم خود از زمان عرضه‌ی عمومی در آوریل، پاسخ دهی به انتظارات را مدیریت کرد. این شرکت که برنامه‌های یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل اطلاعات و خدمات را برای مدیریت حجم بالایی از داده‌ها در سامانه‌های رایانه‌ای مدیریت می‌کند، اعلام کرد شرکت تحقیقاتی مستقر در Brooklyn با عنوان Fast Forward Labs را تصاحب کرده است. Mike Olson از بنیانگذاران Cloudera گفت: Hilary Mason از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت FFl، معاونت تحقیق این شرکت بزرگ‌تر خواهد شد و هدف از آن تکمیل برنامه‌ی یادگیری ماشین و یادگیری عمیق شبکه‌های عصبی شرکت برای "مسائل کسب و کار عملی" است. Olson همچنین بر وسعت مورد نظری که یادگیری ماشین در این شرکت رشد می‌کند، تاکید کرد. وی در مصاحبه‌اش اعلام کرد: "Fast Forward Labs موضوع استراتژیک معناداری برای ما در ارتباط با یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است."

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۸ شهريور

Apple در حال آماده شدن برای معرفی سری جدیدی از iPhone در هفته‌ی آینده است. TechCrunch بر اساس منابعی قابل اعتماد متوجه شده است که در این رویداد دو مدل قابل دسترسی هستند و اینکه گران‌ترین آن‌ها پس از عرضه‌ی مدل‌های پایه‌ی ارتقاء یافته به بازار خواهد آمد. هر چند هنوز معلوم نیست که برای چه مدت دسترسی به این دو مدل متفاوت به صورت مجزا خواهد بود، اما گزارش‌های چندین هفته‌ی گذشته اشاره کرده‌اند که مسائل مربوط به تامین و مشکلات تولید احتمالا دلایل این تاخیر می‌باشند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ شهريور

به گزارش فارس، بر اساس جزئیات طرح رجیستری گوشی موبایل، این طرح در سه اپراتور سراسری همراه اول، ایرانسل و رایتل اجرایی می‌شود و اپراتورهای منطقه‌ای و تالیا شامل آن نخواهند شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ شهريور

تقریبا دو هفته پیش بود که حذف چند اپلیکیشن پرطرفدار ایرانی از App Store، موجی از نارضایتی ایرانی‌ها را نسبت به سیاست‌های کمپانی Apple به راه انداخت. از جمله‌ی این اپلیکیشن‌ها که قربانی تحریم Apple شده بودند می توان به دیجی‌کالا، الوپیک، تخفیفان، دلیون و تپ‌سی اشاره کرد که در حال حاضر از App Store قابلیت دریافت ندارند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ شهريور

Uber از برنامه‌ی هوای پاکی پرده برداشته است که طی آن تمامی ناوگان موجود در شهر لندن آن را تا سال ۲۰۱۹ به صورت الکتریکی و یا هیبریدی تبدیل خواهد نمود. در این طرح همچنین هدف تماما الکتریکی شدن خودروها تا سال ۲۰۲۵ در این شهر عنوان شده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ شهريور

TweetDeck همواره دارای قابلیتی بوده است که تنها با اشتراک حساب‌کاربری با دیگر نفرات، امکان دسترسی آنان به حساب‌کاربری بدون در اختیار داشتن رمز ورود میسر می‌شده است. Twitter به تازگی اعلام داشته است که چنین قابلیتی را بر روی اپلیکیشن‌های iOS و Android خود نیز ارائه داده است.

ادامه مطلب