تکنولوژی
بهناز زادبخش۶:۵۳ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

دانشمندان با استفاده از باکتر‌ی‌های سایبورگی، آینده سوخت پاک را در پنل‌های خورشیدی کوچک تغییر می‌دهند. این باکتری از فتوسنتز طبیعی فراتر رفته است.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

به تازگی در فضای مجازی و حتی کانال های تلگرامی اخباری مربوط به بازی مرگبار نهنگ آبی منتشر شده است. اخبار داغی که چند وقت است بر سر زبان ها است و تصاویر و فیلم هایی درباره‌ی این بازی در نشریات و سایت های اینترنتی به تصویر کشیده شده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

کمپانی Fitbit به زودی از محصول هوشمند جدید Ionic رونمایی خواهد کرد. بر اساس اخبار منتشر شده این محصول دارای قابلیت اندازه‌گیری قند خون فرد می‌باشد. بر این اساس این کمپانی از سیستم اندازه گیری قند خون Dexcom در پرچمدار جدید خود که قرار است در سال 2018 عرضه شود برای نظارت مستمر بر میزان قند خون، استفاده کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

بنیانگذار بزرگترین شبکه ی اجتماعی روسی Vkontakte و نیز پیام رسان محبوب تلگرام، به تازگی متنی را در کانال خود منتشر کرده و در آن همدردی خود را با بزرگترین شرکت های فناوری آمریکایی که تحت فشار سرویس اطلاعاتی ایالات متحده قرار دارند، ابراز کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سامانه‌ی دریافت گزارش‌های آنلاین از شکایات مربوط به مزاحمت‌های پیامکی خبر داد. به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه‌ی شخصی خود در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرم نوشت: «پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنل‌های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اکنون ارسال این پیامک‌ها از طریق شماره‌های عادی و شخصی فزونی یافته است. صاحبان کسب و کار باید به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این موضوع باشند که این نوع تبلیغات اثر عکس دارد.»

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

Apple به تازگی در مورد رخداد مشکلی که حساب‌های کاربری توسعه‌دهندگان را تحت تأثیر قرار داده است توضیحی منتشر کرده است. به گفته‌ی این شرکت ایراد به وجود آمده به دلیل باگی بوده و نه نقص امنیتی.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

نگرانی فزاینده‌ای در خصوص ارتباط نزدیک مجموعه نرم‌افزارهای امنیتی Kaspersky Lab با دولت روسیه منجر به برچیده شدن محصولات این شرکت در خرده فروشی Best Buy شده است.

ادامه مطلب