تکنولوژی
بهناز زادبخش۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

طبق پیش‌بینی برخی از ذهن‌های برتر در رباتیک و هوش مصنوعی، که طی کنفرانسی پیرامون بحث در باره آینده هوش مصنوعی، هفته گذشته در "پبل بیچ" کالیفرنیا، بر گزار گردید، روزی ربات‌ها جای گوشی هوشمند را خواهند گرفت.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

Facebook و Microsoft در روز جاری خبر از ارائه‌ی مخزن مشترک متن‌بازی از هوش مصنوعی داده‌اند. این مخزن که Open Neural Exchange و یا به اختصار ONNX نام‌گذاری شده است، پلتفرم اشتراک‌گذاری الگوریتمی است که به توسعه‌دهندگان امکان تغییر بین موتورهای هوش مصنوعی متنوع را در سطوح مختلط توسعه در هر زمان می‌دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
بهناز زادبخش۹:۵۷ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

دستگاه "کونیکو کره"، قادر به نفس کشیدن و بوی هوا است - به این معنی که می تواند مواد شیمیایی و مواد منفجره و حتی بیماری مانند سرطان را تشخیص دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه ی شخصی خود در شبکه ی اجتماعی اینستاگرم نوشت: پیامک های تبلیغاتی مزاحم، آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنل‌های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اکنون ارسال این پیامک ها از طریق شماره های عادی و شخصی فزونی یافته است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
بهناز زادبخش۷:۵۴ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

زیست شناسی مصنوعی، یکی از زیرشاخه های زیست شناسی و مهندسی است و دارای قابلیت پیشبرد اهداف تغذیه و ایمنی فضانوردانی است که برای مدت طولانی دوراز زمین زندگی می کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

پزشکانی از کره ی جنوبی دریافته اند که استفاده ی بیش از حد از گوشی‌های هوشمند برای کودکان و نوجوانان منجر به تشدید انحرافات چشمی می‌شود. این متخصصان تئوری خود را بر اساس آزمون های عملی اثبات کرده اند. در این آزمایش کودکان و نوجوانانی با میانگین سنی 7 تا 16 شرکت داشتند. همه ی شرکت کنندگان در این آزمایش از بینایی خوبی برخوردار بودند و هیچ نشانه‌ای از انحراف چشم در آن ها دیده نمی‌شد. انحراف چشم در زبان عامیانه همان لوچی چشم است.

ادامه مطلب