ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

به گزارش ایسنا، شاهرگ اصلی دیتای کشور به ویژه در شهر و روستا در شبکه‌ی زیرساخت مخابرات در حال ایجاد و بدین ترتیب نوسازی بخش دیتای شبکه‌ی مخابراتی کشور به صورت خاص در آن دیده شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

غول چینی تلفن همراه، Xiaomi اولین دستگاه Android One خود را در همکاری با Google عرضه می‌کند. Mi A1 جدیدترین نسخه‌ی مرتبط با دستگاه Android One است که طی چندین سال گذشته بازارهای کشورهای در حال توسعه را درنوردیده است. این برنامه در اصل با این هدف راه‌اندازی شده است تا تلفن‌های ارزان قیمت اما با کیفیت را به افراد بیشتری عرضه کند. Android One برای اولین‌بار در هندوستان در سال 2014 عرضه شد، اما از آن زمان در بازار بیشتر کشورهای در حال توسعه گسترش یافته است. از جمله‌ی این کشورها می توان پاکستان، اندونزی، فیلیپین و بسیاری از کشورهای آفریقایی را نام برد، همینطور می‌توان حضور آن را در برخی بازارهای کشورهای توسعه یافته نیز دید، از جمله، ژاپن، اسپانیا و پرتغال.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

از زمان تصاحب Minecraft در سال 2014، مایکروسافت در تلاش برای تبدیل این پدیده‌ی معروف به پلتفرم شخصی خود بود، و این تلاش‌ها منجر شده که شرکت بیش از 1 میلیون دلار عایدی به اعضای انجمن که در حال ایجاد و فروش آیتم‌های دیجیتال Minecraft Marketplace هستند، بپردازد. مایکروسافت این برنامه را در ماه ژوئن در خلال رویداد E3 راه‌اندازی کرد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

WhatsApp در حال برنامه‌ریزی برای کسب درآمد از اپلیکیشن پیام‌رسان خود است و در این راستا ابزار جدیدی طراحی کرده است که به کسب‌وکارهای بزرگ برای ارتباط بهتر با مشتریان کمک می‌کند. همینطور WhatsApp اپلیکیشن رایگانی را برای کسب‌و‌کارهای کوچک تا متوسط ارائه خواهد کرد، اگرچه هنوز قابلیت‌های خاص برنامه را مشخص نکرده است. این راه حل به شرکت‌های جهانی اجازه می‌دهد تا به مشتریان اطلاع‌رسانی‌های مفیدی چون زمان پرواز، تائیدیه‌های تحویل و به‌روزرسانی‌هایی دیگر را ارائه دهند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

بر اساس آخرین اخبار کمپانی Apple قرار نیست از مدل های iPhone 7S و 7S Plus در تاریخ 12 سپتامبر رونمایی کند. این شایعات حتی در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی IFA 2017 بر سر زبان ها بود. گفتنی است این خبر هم اکنون از جانب تولید کنندگان لوازم جانبی این کمپانی که محصولات خود را از طریق فروشگاه اپل به فروش می رسانند، تایید شده است که می توان تا حد زیادی به آن ها اعتماد کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

همه‌ی ما ایده های مختلفی را در ذهن می پرورانیم، برخی برای تحقق رویای کودکی خود، برخی برای شروع یک کسب و کار جدید، اما قبل از همه‌ی این ها، باید ایده‌ی خود را از چند جهت بررسی کنید تا به پختگی مطلوب برسد. برای مثال یکی از مهم ترین مباحث، بررسی جنبه های مالی آن است. از خود بپرسید آیا ایده‌ی من می تواند بازار هدف داشته باشد؟ آیا می تواند به سوددهی مطلوب دست یابد؟ یا اینکه در دنیای امروز ایده‌‍‌ی شما کارآمد خواهد بود یا خیر؟ اما آنچه که در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد، سه مولفه‌ ی " نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی" است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

بر اساس گفته‌ی نمایندگان Facebook، تا چند هفته‌ی آینده کاربران شاهد عرضه‌ی ابزار جدیدی در پیام رسان WhatsApp برای کسب و کار های کوچک و با پرداخت درون برنامه ای خواهند بود. این کار در زمینه‌ی تجاری برای این پیام رسان تاثیر گذار خواهد بود. مت آیدم مدیر عملیاتی WhatsApp، اعلام کرد اکنون این سوال مطرح است که پس از معرفی برنامه با چنین ویژگی ای، چگونه کسب و کار ها و شرکت های کوچک امکان رشد خواهند داشت.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

به گزارش منتشر شده در سایت پلیس فتا و به نقل از منبع fossbytes، کاربران با دادن تلفن همراه خود به فروشگاه‌های تعمیر، ممکن است با مشکلاتی نظیر جابجایی و جا‌گذاری قطعات جعلی برای ربوده شدن اطلاعات شخصی مواجه شوند. افرادی که به دلیل شکستگی نمایشگر یا خرابی قطعات سخت افزاری موبایل یا تبلت به تعمیرگاه ها مراجعه می‌کنند، علاوه بر صرف زمان و هزینه برای تعمیر دستگاه خود، باید نگران استفاده از قطعات مجهز به چیپ های آلوده نیز باشند.

ادامه مطلب