کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

استارتاپ Lilium که در حال حاضر مشغول کار بر روی پروژه‌ی تاکسی پرنده است هم اکنون فرصت بیشتری را برای کار بر روی این پروژه به دست آورده است. کمپانی Tencent بر روی ایده ی استارتاپ Lilium سرمایه گذاری کرده است. این کمپانی بر روی پروژه های موفق دیگری نظیر WeChat و LGT نیز سرمایه گذاری هایی کرده است. علاوه بر این یکی از سرمایه گذاران دیگر این پروژه کمپانی Obious Ventures متعلق به یکی از بنیانگذاران توئیتر، اوان ویلیامز است. به گزارش منتشر شده از TechCrunch، این دو کمپانی به این استارتاپ برای تحقق رویاهای خود و جذب نیروی بیشتر برای پیشبرد اهدافش کمک خواهند کرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور

اگر فکر می‌کردید گوشی‌هایی همچون Android One به انتهای راه خود رسیده‌اند، اشتباه کرده‌اید. تلاش Google برای به‌کارگیری Android خالص در مجموعه گوشی‌های ارزان‌قیمت از سال ۲۰۱۴ شروع شد. تا سال ۲۰۱۵ این استراتژی با ورود به گوشی‌های حتی ارزان‌قیمت‌تر وارد فاز تازه‌ای شد. در همان سال بود که این سیستم‌عامل با استفاده از گوشی‌هایی وارد بازار آفریقا شد و حالا این گوشی‌ها در کشورهای ژاپن، ترکیه، هلند و دیگر کشورها در دسترس قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور

در اکتبر گذشته، زمانی که گوشی هوشمند بدون حاشیه‌ی Mi Mix ارائه شد، توجهات بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرد. حالا این سازنده‌ی چینی گوشی‌های همراه به دنبال بهره‌گیری از فرصت است، آن هم با نسخه‌ی بعدی این مدل که قصد دارد از آن یک روز قبل از عرضه‌ی iPhone، در رویدادی در پکن رونمایی کند. این زمانبندی برای Xiaomi عالی است. آخرین دستگاه‌اش پر سر و صدا بود و به همین علت انتظارات زیادی از iPhone بعدی وجود دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور

فرمان اتومبیل همانطور که می‌دانیم آینده‌ی روشنی ندارد، در حقیقت ممکن است حتی به زودی ناپدید شود، زیرا اتومبیل‌های خودران جاده‌ها را درنوردیده‌اند.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور

بر اساس نسخه‌ی 2017 گزارش Swedish Game Developer Index، صنعت گیم سوئد در حال لذت بردن از یک رنسانس است، زیرا صنعت این کشور شاهد رشد 950 درصدی از سال 2010 به مبلغ ۱/۳ میلیارد یورو و یا ۱/۵۴ میلیارد دلار است. این میزان در سال مرجع (2010) تنها 124 میلیون یورو بود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور

داستانی که همچنان در مورد پرچمداران سامسونگ وجود دارد، این است که این گوشی ها همانند گذشته در دو نسخه با پردازنده های متفاوت اما طراحی یکسان به بازار عرضه می شوند. نسخه هایی با پردازنده‌ی Snapdragon برای بازار هدف چین و آمریکا و نسخه‌ی Exynos برای دیگر طرفداران سامسونگ در سراسر جهان.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور

به گزارشی از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران، سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین مسابقات تاریخ بازی‌های رایانه‌ای، با حضور نزدیک به 7000 بازیکن زن و مرد، صبح روز 13 شهریور در مجموعه ی برج میلاد تهران آغاز شد تا رکورد تعداد کل شرکت‌کنندگان در مسابقه‌ی بازی‌های ایرانی شکسته شود.

ادامه مطلب