کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ فروردين

شرکت پرداخت مالی Sqaure در نهایت سرویس خود را در اروپا، بریتانیا آغاز نمود. بریتانیا پنجمین بازاری است که Sqaure وارد آن می‌شود. این شرکت پیش‌تر و از زمان تأسیس‌اش در سال ۲۰۱۰، در کشورهای کانادا، ژاپن و استرالیا نیز سرویس خود را ارائه نموده بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ فروردين

زمانی که Tencent به سمت هوش مصنوعی و کمپانی‌های ساخت و تولید فناوری در چین روی آورد تمامی افکار با Baidu آغاز و به آن ختم می‌شد. اما Tencent، دومین شرکت آسیایی ارزشمندی که در پشت سر کمپانی Alibaba ایستاده، سرمایه‌گذاری‌های کلان خود را در این زمینه یادآوری کرده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ فروردين

Nokia 3310 در کنگره‌ی جهانی موبایل که در اوایل سال جاری برگزار شد، تمامی نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرد. اما این تنها محصولی نبود که Nokia در این رویداد از آن پرده‌ برداری نمود. این کمپانی همچنین از آغاز به عرضه‌ی سه تلفن همراه با سیستم‌عامل‌های Android و بانام‌های Nokia 6، 5 و 3 یادکرده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ فروردين

Google در کنار ضمیمه کردن ویژگی‌های متعدد به اپلیکیشن‌های ارتباط‌جمعی‌اش، Allo و Duo، بر روی حداقل یک اپلیکیشن اجتماعی دیگر مشغول به کار بوده است. Google در حال ساخت اپلیکیشن اجتماعی جدیدی می‌باشد که به کاربران امکان تشکیل گروه‌های کوچک برای به اشتراک‌گذاری تصاویر را می‌دهد؛ با این قابلیت که اعضا می‌توانند یک تصویر یکسان را در کنار یکدیگر ویرایش و نشان‌گذاری کنند. Google که وجود چنین اپلیکیشنی را تأیید کرده از آن به‌عنوان یکی از چندین آزمایش در حال اجرایش نام برده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۷ فروردين

فروشگاه‌های Amazon احتمالا از محصولات کتاب و عطاری توسعه پیدا خواهند کرد. طبق اخبار منتشر شده، این شرکت قصد دارد شرایط ایجاد فروشگاه‌ واقعیت افزوده‌ی محصولات لوازم خانگی و مبلمان را از نقطه نظر تکنولوژی مورد بررسی قرار دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۷ فروردين

در ابتدا باید بگوییم که ساخت ژنوم بدون استفاده از ژن پایه‌ای، ارزان قیمت نمی‌باشد. ممکن است که هزینه‌ی این امر برای ژنوم‌های انسانی تا حدودی قابل پرداخت باشد، اما برای حوزه‌هایی جدید به مراتب هزینه‌ی بسیار بالایی در بر دارد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۷ فروردين

هنگامی که ایالات متحده‌ی آمریکا و بریتانیا مسافران خاورمیانه و آفریقای شمالی را از حمل دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ به این کشورها جلوگیری به عمل آوردند، دلیل این امر خود را به صورت مبهم و مرتبط با تهدیدهای صورت گرفته بیان داشته‌اند.
اما آن تهدیدها دقیقا چه مواردی بوده‌اند؟

ادامه مطلب