ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

شورای عالی فضای مجازی در مصوبه سند کلان شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات را به تکالیف جدیدی موظف کرده که در این مصوبات قرار است نسبت ترافیک داخلی به خارجی ۷۰ به ۳۰ شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

دولت اسپانیا قصد دارد مالیات دیجیتال بر شرکت‌های بزرگ فناوری را وضع کند.
به نقل از آسوشیتدپرس، دولت اسپانیا روز گذشته لایحه مالیات بر کسب و کارهای دیجیتال و تراکنش‌های مالی بورس را تصویب کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

به گزارش فارس، شرکت آلفابت که شرکت مادر تخصصی گوگل محسوب می شود، سرمایه گذاری طولانی مدتی بر روی تولید کایت های تولیدکننده انرژی انجام داده، اما تلاش در این زمینه را متوقف کرده است.
به نقل از انگجت، گوگل اختراعی را در زمینه تولید کایت های تولید کننده انرژی که از وزش باد برای تامین برق استفاده می کنند، به ثبت رسانده است. انتظار می رفت تولید کایت های یادشده در آینده نزدیک آغاز شود. اما این فرایند بیش از حد به طول انجامید و حالا آلفابت از توقف این طرح خبر داده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

دبیر شورای عالی فضای مجازی خواستار دریافت اسامی دستگاههای اجرایی که در پیاده سازی دولت الکترونیک همکاری نمی کنند برای ارائه به رئیس جمهور شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

به گزارش فارس، عضو حقیقی شورای عالی فضایی گفت: ساخت ماهواره‌ای از نوع سنجشی و با دقت یک متر توسط ۹۱ دانشمنددانشگاه صنعتی امیرکبیر در فاز نخست با کادر تخصصی ۱۱ نفر از اعضای هیأت علمی و ۸۰ دانشجوی مقاطع ارشد و دکتری انجام می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

به نوشته‌ی روزنامه ایران، «در روز ملی فناوری فضایی خبری از قول مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران منتشرشد مبنی بر اینکه پروانه فعالیت اولین اپراتور ماهواره‌ مخابراتی اعطا شد.» در پی اعلام این خبر به سراغ «حسین شهرابی» مدیر کنسرسیوم اپراتور ماهواره مخابراتی کوثر رفتیم و با وی درباره چگونگی صدور این پروانه و پیامدهای مثبت راه‌اندازی اپراتور ماهواره‌ای مخابراتی به گفت‌و‌گو نشستیم که این گفت وگو را می‌خوانید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

به گزارش همکاران سیستم، روزنامه «سیاتل تایمز» در تازه‌ترین گزارش خود نوشت که سایت اینترنتی مخصوص استخدام شرکت آمازون بیش از 37 هزار و 800 فرصت شغلی تمام وقت را از 17 فوریه 2020 ارایه کرده است که بیشتر آنها مربوط به حوزه توسعه نرم افزار می‌شود و این رقم بیشترین میزان فرصت شغلی ارایه شده از سوی یک شرکت فناوری است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

به گزارش پیوست، مسافران به کمتر از نصف سفرهای اسنپ امتیاز می‌دهند. تیم کنترل کیفی اسنپ اعلام کرد به ۴۳ درصد سفرهای سامانه حمل‌ونقلی اسنپ امتیاز داده می‌شود و از این میزان برای حدود ۲درصد سفرها بازخورد منفی ثبت می‌شود. مردم قشم بیشترین و مردم بوشهر کمترین میزان مشارکت برای قبت امتیاز را در میان شهرهای کشور داشتند.

ادامه مطلب