گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک از اتحادیه اروچا خواست که در مورد مسایلی مانند پیام‌های سیاسی، حریم خصوصی و امنیت، برای شبکه‌های اجتماعی مقررات گذاری کند یا ریسک واگذاری این موضوع را به قواعد تمامیت طلبانه‌ای که از سوی کشورهایی مانند چین تعیین می‌شود، بپذیرد.
مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی میلیاردر فیس‌بوک، دیروز در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ به سخنرانی پرداخت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

به گزارش زومیت، بانک مرکزی اعلام کرد اقدامات اصلاحی برای رفع كاستی‌های موجود در برخی بانک‌ها آغاز شده است و در روزهای آتی، شاهد بهبود مشکلات رمز دوم پویا خواهیم بود.
بانک مرکزی اعلام کرد هم‌زمان با اجرای طرح رمز دوم پویا در بانک‌های كشور، افت ناچيزی در برخی تراكنش‌های اینترنتی دیده شده است؛ به‌همین‌دلیل، بانک مرکزی ضمن بررسی دقيق وضعيت شبكه‌ی پرداخت و بانكی كشور، با هماهنگی بانک‌ها اقدامات اصلاحی برای رفع كاستی‌های موجود در برخی بانک‌ها را آغاز کرده است. بانک مرکزی همچنین اعلام کرد تمام تلاش خود را برای شناسایی و رفع موانع اجرایی در برخی بانک‌ها خواهد کرد و در روزهای آتی با پيگيری و توجه بيشتر کاربران، شرايط بهبود پیدا خواهد کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

دولت استرالیا هواوی را از شرکت در توسعه زیربنای اینترنت 5G منع کرده و این امر انتقاد سفیر چین را در پی داشته است.
به نقل از گاردین، دولت استرالیا همکاری هواوی در توسعه شبکه 5G این کشور را ممنوع کرده است. همین امر چالشی میان دو کشور ایجاد کرده است. سفیر چین در استرالیا با اشاره به این امر از تبعیض علیه هواوی انتقاد کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در حال تصویب قانون صیانت از فضای مجازی در مجلس هستیم که اگر به این مجلس نرسد، امیدواریم در مجلس بعدی تصویب شود.
مهدی شیخ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم روز اینترنت امن‌تر، با بیان اینکه حذف اینترنت از زندگی نه میسر و نه مطلوب است گفت: باید روش صحیح استفاده از اینترنت را بیاموزیم و این به معنای دستیابی به اینترنت پاک است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

به گزارش فارس، شرکت موتورولا از دریافت غرامت ۷۶۵ میلیون دلاری از یک شرکت چینی خبر داد. علت دریافت این غرامت سرقت اسرار تجاری و نقض قانون کپی رایت بوده است.
به نقل از زددی نت، شرکت چینی هایترا باید غرامتی ۷۶۵ میلیون دلاری به موتورولا بپردازد. زیرا اسرار تجاری این شرکت را بدون اجازه مورد استفاده قرار داده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

به گزارش پیوست، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در نشست «چالش‌ها و فرصت‌های صادرات فاوا و آموزش در سند بیستون» مدل پیشنهادی برای حل چالش‌ آموزش نیروی کارماهر را ارائه داد. به گفته حسین زارعان، رئیس کمیسیون تازه‌تاسیس صادرات نرم‌افزار و خدمات سازمان نصر تهران، ۳ کمیسیون آموزش و پژوهش، نرم‌افزارهای پیشرفته سازمانی و صادرات نرم‌افزار و خدمات سازمان نصر تهران آمادگی خود را اعلام کردند تا با مشارکت دولت و بخش خصوصی برای تاسیس یک نهاد با مشارکت عمومی-خصوصی برای تربیت نیروی برنامه‌نویس در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنند. در این نشست همچنین زارعان از تشکیل کمیسیون صادرات نرم‌افزارها و خدمات در سازمان نصرتهران برای تسهیل صادرات و همسان‌سازی بازیگران این حوزه خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

ایرانسل امکان تعمیر مودم‌هایی که دورۀ ضمانت آنها به پایان رسیده است را برای مشترکان خود فراهم کرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، به منظور ارتقای سطح مشتری‌مداری و خدمات پس از فروش، ایرانسل با همکاری شرکت پیشرو ارتباط نوین قشم، به مشترکانی که مودم‌هایشان به هر دلیلی با مشکلی رو به رو شده و دورۀ ضمانت مودم به پایان رسیده است، خدمات تعمیر مودم ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

تاکنون پایش و تحلیل شبکه مخابرات سیار با استفاده از سامانه‌های خارجی صورت می‌گرفت، ولی گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور طی طرحی با بومی‌سازی سخت‌افزارها و نرم‌افزارها، سامانه‌ای برای پایش شبکه‌های مخابراتی ارائه کردند و در حال حاضر شبکه ارتباطی کل کشور از طریق این سامانه عیب‌یابی می‌شود.

ادامه مطلب