تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

به گزارش فارس، باتری‌های لیتیومی در گذر زمان کیفیت خود را از دست می‌دهند، اما گروهی از محققان با انجام بررسی‌های مفصل روش‌هایی را برای ارتقای عمر این باتری‌ها ابداع کرده‌اند.
به نقل از نیواطلس، عمر مفید باتری‌های لیتیومی گوشی‌ها و تبلت‌ها معمولا از دو سال فراتر نمی‌رود. اما پژوهشگران دانشگاه میشیگان روش‌هایی را برای افزایش این عمر پیشنهاد کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

به نوشته‌ی روزنامه ایران، هــــوش مصنــــوعـــی(AI) یکـــی از فناوری‌های نوظهور است که تاکنون در زمینه‌های مختلف ازجمله کنترل روبات‌ها، تجارت الکترونیک، امور مالی، بهداشت و درمان، آموزش، حمل‌ونقل و... نقش آفرینی کرده است اما حالا مایکروسافت می‌خواهد از قابلیت‌های آن در سطحی گسترده بهره بگیرد. قرار است مایکروسافت یک برنامه 5ساله ابتکاری با نام «هوش مصنوعی برای سلامت» (A.I. for Health) را با بودجه‌ای 40 میلیون دلاری راه‌اندازی کند تا به این ترتیب شاهد عدالت و توازن در سطح دسترسی مردم دنیا به پزشک و ابزارهای سلامت بویژه در کشورهای فقیرتر باشیم.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

به گزارش فارس، مایکروسافت سرانجام وعده خود در مورد عرضه نسخه یکپارچه آفیس برای گوشی‌های اندرویدی را عملیاتی و این اپلیکیشن را عرضه کرد.
به نقل از انگجت، مایکروسافت بعد از مدت‌ها بررسی آزمایشی سرانجام یک نسخه یکپارچه و بهینه شده از آفیس را عرضه کرده که از امکانات گسترده تری برای رفع نیازهای کاربران گوشی های هوشمند برخوردار است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

به گزارش آی‌تی‌ایران، امکان درخواست اختصاصی تاکسی‌های زرد و سبز شهری در اپلیکیشن تپسی، سرویس جدیدی است که این شرکت به کاربران خود ارائه کرده است.
به گزارش روابط عمومی تپسی، با استفاده از این سرویس، کلیه مسافران این تاکسی اینترنتی می‌توانند برای سفرهای درون‌شهری خود، درخواست سفر با تاکسی‌های زرد و سبز دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

به گزارش پیوست، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) بعد از ورود رسمی خود برای ساماندهی فعالیت تولیدکنندگان محتوای صوت و تصویر بر بستر اینترنت و ارئه مجوز به آنها، حالا در گام دیگر با تفاهم‌نامه‌ای که امروز با سازمان فرابورس کشور امضاء کرد، توسعه پلتفرم‌های تامین مالی جمعی در حوزه صنعت صوت و تصویر فراگیر را در برنامه خود قرار داده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن

به گزارش پیوست، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در حال حاضر بهبود کیفیت در بازار اینترنت ثابت با مشکل سرمایه‌گذاری همراه است اعلام کرد که در حال حاضر تنها دو تا سه اپراتور ثابت نسبت به ورود به بازار تکنولوژی‌های جدید اینترنتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند از سوی دیگر هم انحصار ذاتی در شبکه مخابرات باعث شده که ورود سرمایه‌گذار به این بازار هم با مشکلاتی همراه شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن

به گزارش پیوست، در گام اول شرکت‌های تاکسی اینترنتی، اطلاعات ناوگانشان را در این سامانه ثبت می‌کنند و این سامانه استعلام‌های لازم را در زمینه صحت‌سنجی اطلاعات وارد شده انجام می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن

به گزارش دیجیاتو، ترس ژاپن از ارز دیجیتال چین، باعث شده تا اکثر مقامات این کشور درخواست تعجیل در روند توسعه ین دیجیتال را داشته باشند. اخیرا نیز یکی از مقامات احزاب لیبرال دموکرات این کشور از عقب‌افتادن ژاپن از چین در این زمینه ابراز نگرانی کرده و خواستار تسریع عرضه آن را دارد.

ادامه مطلب