محبوب ترین ها
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ اسفند

کمپانی Kingston به تازگی از کارت حافظه ی SDCG، با نام (microSD Kingston Gold UHS-I Speed Class 3 (U3 پرده برداری کرده است. این کیت حافظه می توانند در دستگاه های کوچک ضبط تصاویر Ultra HD 4K استفاده شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ اسفند

طی نشست OCP (Open Compute Project) امروز در سانتاکلارای کالیفرنیا، Facebook از چهار سخت‌افزار جدیدی رونمایی کرد که در مراکز داده‌اش مورد استفاده قرار خواهند گرفت. طراحی این سخت‌افزارها به‌گونه‌ای است که از طریق OCP برای سایر شرکت‌ها نیز قابل دسترس خواهد بود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ اسفند

در نشست OCP امروز در سانتاکلارای کالیفرنیا، Microsoft نشان خواهد داد که مرکز داده‌ی Windows Server قابلیت اجرا شدن بر روی سرورهایی را دارد که از تراشه‌های مبتنی بر ARM استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۰ اسفند

Google به قول خود برای ارائه‌ی بُرد هوشمند با قیمتی زیر ۶ هزار دلار عمل کرده است. این شرکت قیمت Jamboard خود را به میزان ۴۹۹۹ دلار تعیین کرده است. یعنی قیمت آن را می‌توان برابر با نسخه‌ی ۵۵ اینچی Cisco Sparkboard و نزدیک به قیمت Surface Hub با نرخ ۸۹۹۹ دلار دانست.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۹ اسفند

در حدود یک سال پیش بود که Fibit از Alta، اولین محصول مچ‌بندش پرده‌برداری کرد که دو ویژگی منحصر ظرافت و زیبایی را با هم داشت. در حال حاضر این شرکت به معرفی مدل جدیدی می‌پردازد که وظیفه‌اش ارسال علائم قلبی هست.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۸ اسفند

به تازگی فروش نوت بوک های مقرون به صرفه ی Litebook با سیستم عامل Linux آغاز شده است. شایان ذکر است که قیمت این نوت بوک ها با عملکردی نسبتا خوب تنها 250 دلار است. کاربران با خرید این نوت بوک می توانند یک ابزار کارآمد با وزن کم و ضخامت باریک همچنین مجهز به پردازنده ی 4 هسته ای Intel Celeron N3150 Braswell را داشته باشند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۸ اسفند

کمپانی Samsung در صفحه ی رسمی Twitter خود تصویری از چیپ Exynos 8895، با پشتیبانی از تکنولوژی Dual ISP برای کار با دوربین دوگانه اصلی طراحی شده است. این پردازنده 10 نانومتری عملکرد دو دوربین 16 و 28 مگاپیکسلی را فراهم می کند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۷ اسفند

اگر مدارس بخواهند تجهیزات خود را با استفاده از Chromebook تکمیل کنند، باید گفت که به‌زودی انتخاب جدیدی خواهند داشت. Google عنوان داشته که این شرکت با همکاریHP محصول جدیدی از Chromebook را تا اواسط آوریل به بازار عرضه خواهد نمود.

ادامه مطلب