محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند

Samsung قصد دارد با سری جدید پردازنده‌های خود گام بزرگی در جهت سرعت پردازشی و شبکه‌ی LTE بردارد. این چیپ که Exynos 9 Series 8895 نام‌گذاری شده، ۲۷ درصد سریع‌تر از سری نسل قبلی خود می‌باشد و ۴۰ درصد مصرف انرژی کم‌تری نیز دارد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند

شرکت Google امروز خبر از ساخت واحد پردازش گرافیکی داد که از طریق موتور محاسبه‌ی Google جهت آزمایش در دسترس عده‌ای محدود و مشخصی قرار گرفته است. به ویژه واحدهای پردازش گرافیک Nvidia’s Tesla K80 را می‌توان به سیستم‌های شبیه‌سازی‌شده‌ی کامپیوتری (VM) به‌طور سفارشی و یا عادی وصل نمود. Google در ابتدا اعلام کرد که می‌خواهد از ابتدای ماه نوامبر واحدهای پردازش گرافیک را از طریق پلتفرم‌های ابری خود در دسترس عموم قرار دهد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند

هدفون بی سیم Apple AirPods، به رنگ های دیگر نیز برای کاربران عرضه خواهد شد. قبل از این یکی از مشکلات خرید این هدفون ها برای کاربران سخت پسند Apple، تفاوت رنگ گوشی همراه آنها با هدفون های خریداری شده بود، اما گویا قرار است این هدفون ها در 5 و یا حتی 6 طیف رنگی برای آنها ارائه شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند

در سال‌های اخیر AMD به مقدار زیادی فضا را به رقیب دیرینه‌ی خود، Intel واگذار کرده است. معمولا چیپ‌های AMD را در رایانه‌های متوسط بازار مشاهده می‌کنیم، نه در سیستم‌های قوی.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۳ اسفند

در حالی که در نزدیکی آغاز رویداد MWC در بارسلونای اسپانیا قرار داریم، شرکت‌های متعددی اقدام به انتشار اطلاعات بیشتر در مورد فناوری و محصولات آتی خود منتشر کرده‌اند. در همین راستا Qualcomm اعلام داشته است که چیپ Snapdragon 210 با پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های اینترنت اشیاء خواهد بود.

ادامه مطلب