محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۷ آبان

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در توییترش نوشت: «‌تمامی ۲۰۲۴ سایت ارتباطی آذربایجان‌شرقی وضعیت سبز دارند و‌ تاکنون مشکل دسترسی نداشتیم. با دقت از نیمه‌شب مشغول پایش شبکه و افزایش ظرفیت هستیم. وزارت ارتباطات امکاناتش را برای امدادرسانی بسیج کرده و در آماده‌باش قرار دارد.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۷ آبان

به گزارش همراه اول، شبکه همراه اول در مناطق زلزله زده شمال غرب کشور پایدار و نرمال است.
در پی زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد امروز در مناطق وسیعی در شمال غرب کشور، شبکه این اپراتور آسیبی ندیده و بصورت نرمال به مشترکان خدمت رسانی می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۷ آبان

به گزارش شرکت مخابرات ایران، مدیر کل ارتباطات و اموربین‌الملل شرکت مخابرات ایران گفت: به رغم وقوع زلزله بامداد امروز در استان آذربایجان شرقی وضعیت ارتباطات این استان در حالت پایدار قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۷ آبان

معاون مرکز ملی فضای مجازی با انتقاد از محدودیتی که خدمات دهندگان خارجی مانند گوگل و اپل برای بارورشدن کسب وکارهای ایرانی ایجاد کرده اند، گفت: این ها اجازه عرض اندام به بخش خصوصی نمی دهند.
عباس آسوشه با انتقاد از نحوه حمایت از بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات برای رسیدن به یک کسب و کار تک شاخ (یونی‌کورن)، اظهار داشت: متاسفانه ما در کشورمان واقعا تک شاخ ها را می کشیم و تا بفهمیم این شرکتها به موقعیت تک شاخ و یونی‌کورن می رسند، اجازه می دهیم که شرکتهای خارجی مانند گوگل و اپل آنها را بکشند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۷ آبان

به گزارش ایسنا، در حالی که در موارد بسیاری اعتراضاتی درباره قیمت و تعرفه‌های اینترنتی شنیده می‌شود، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است که ایران چهارمین کشور ارزان دنیا در زمینه تعرفه اینترنت با ترافیک‌های برابر است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۶ آبان

به گزارش مهر، وزارت ارتباطات خواستار تغییر سیاست حمایتی برای پروژه «جستجوگر بومی» و در اختیار گرفتن راهبری صفر تا ۱۰۰ این پروژه ، به عنوان یکی از خدمات پایه کاربردی شبکه ملی اطلاعات، شد.
در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات (مصوب شورای عالی فضای مجازی - دی ماه ۹۲) به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور، ارائه ۴ دسته خدمت مورد تاکید قرار گرفته که وزارت ارتباطات مکلف به اجرا و راهبری این خدمات است.
یکی از این دسته خدمات شامل خدمات پایه کاربردی می شود که با عناوینی چون موتور جستجوگر بومی، ایمیل ملی، پیام رسان های بومی، خدمات ابری و دیتا سنتر دیده شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۶ آبان

سه روز قبل تعدادی از گیمرها، از وزیر ارتباطات خواستند تاخیری که در انجام بازی‌ آنلاین وجود دارد را برطرف کنند. این درخواست را پس از سه روز از دستور وزیر ارتباطات از شرکت زیرساخت پیگیری کردیم. آن‌ها طی این مدت توانستند با ساز و کار انتقال درخواست‌های بازی به سروری در کشور همسایه، تاخیرها را به ۵۰ میلی‌ثانیه برسانند. تاخیری که حتی کمتر از مقیاس مناسب و ایده‌آل برای بازی مورد نظر است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند