محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۶ آبان

به نوشته‌ی روزنامه ایران، «مجوز تولید بیت‌کوین از هفته جاری صادر می‌شود.» این خبری است که به تازگی از سوی معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) رسانه‌ای شده است. طبق این خبر باید گفت فعالیت رسمی بیت کوین در ایران آغاز شده و این در حالی است که فعالان حوزه ارز دیجیتالی معتقد هستند حتی اگر برای فعالیت ماینرها از سوی وزارت صمت مجوز صادر شود از آن استقبال نخواهند کرد، چرا که مصوبه هیأت دولت برای ماینرها مقرون به‌صرفه نیست و آنها در حال مهاجرت به کشورهای همسایه هستند و کشورهای چین، روسیه و گرجستان آغوش خود را برای جذب سرمایه‌های ایرانی باز کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۶ آبان

به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مشکات اسدی مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه توانمندسازی اجتماعی درباره این سامانه گفت : با توجه به چالش‌های موجود در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، محیط ‌زیست، توانمندسازی جوامع محلی، حمایت از گروه هایی با ویژگی های خاص مانند توان یابان و سالمندان، لزوم توجه صاحبان کسب‌وکار به مشکلات جامعه احساس می‌شود. در همین راستا این سامانه به‌منظور هم‌افزایی بین عناصر اکوسیستم استارت‌آپی و استفاده حداکثری از توان‌ بخش خصوصی در حوزه ICT برای شبکه‌سازی و پاسخگویی به نیازهای تمامی اعضای جامعه و تقویت اکوسیستم استارتاپی کشور شکل گرفته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۶ آبان

به نوشته‌ی روزنامه ایران، رئیس جمهوری روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری آزادی، ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان را بسیار ارزنده دانست و اظهارداشت: ایجاد این تعداد شغل با حدود ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و درآمد ۹۰ هزار میلیارد تومانی و تقریباً به اندازه بودجه کل کشور، بسیار مهم است. حسن روحانی تأکید کرد: با توجه به شرایط تحریم، شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از همیشه برای عزت، حیثیت و ایستادگی کشور، ارزش و اهمیت دارند. تنها با شعار مقاومت، مقاومت درست نمی‌شود، بلکه در سایه علم، دانش، تلاش، کار و مذاکره، مقاومت به وجود می‌آید و اینها با همدیگر منافاتی ندارد. مقاومت، زمینه را برای مذاکره آماده می‌کند تا از مقاومت بهره‌برداری کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۵ آبان

به گزارش مهر، سازمان فضایی ایران با اعلام فراخوانی برای رصدخانه های کشور از آنها خواست در این طرح شرکت کنند.
این سازمان اعلام کرد که در نظر دارد تا به منظور ایجاد امکان رصد زنده گذر سیاره عطارد از مقابل خورشید برای عموم مردم و معرفی رصدخانه‌های ایران، این رخداد را به صورت زنده از طریق رصدخانه های کشور و از بستر مهیا شده در سایت سازمان فضایی ایران پخش کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۵ آبان

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، در نخستین نشست از نشست‌های علمی - تخصصی برنامه روز جهانی شهرها و چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران ۱۳۹۸، تحت عنوان شهرهای هوشمند، بابیان اینکه «شهر چیزی جز مردم نیست» گفت: این واقعیتی است که باید بپذیریم و اگر اساس تغییرات و برنامه‌ریزی‌ها را بر این مبنا قرار دهیم بسیاری از مشکلات قابل‌حل است و پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای حادث می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۵ آبان

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در مراسم افتتاح رسمی کارخانه نوآوری آزادی با بیان این‌که این کارخانه، ایران را یکی از کشورهای پیشرو در تبدیل پهنه های صنعتی فرسوده به محل ای برای نوآوری و خلاقیت بدل کرده است، افزود: این پروژه ملی به عنوان نمونه ای موفق از همکاری دولت و بخش خصوصی و سرمایه گذاری روی ایده های نوآورانه و تبدیل آن ها به کسب و کارهای نوآورانه ،ایران را به عنوان یکی از قطب‌های تولید فناوری و نوآوری منطقه معرفی کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۵ آبان

به گزارش ایلنا، مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان‌یافته گمرک طی بخشنامه‌ای به دفاتر ستادی و گمرکات اجرایی کشور نحوه تعیین تکلیف دستگاه‌های ماینر کشف شده را ابلاغ کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۵ آبان

به گزارش شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت در سراسر کشور اظهار داشت: به منظور تحقق ارتباطی فراگیر و تسهیل برای مخاطبان، امکان دسترسی به ریز کارکرد و جزئیات قبوض برای مشتریان به صورت لحظه ای از طریق وب سایت شرکت مخابرات ایران در بخش «مخابرات من» فراهم شده است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند