محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۳ مهر

طبق آمار رسمی تا پایان سال ۱۳۹۶ از حدود ۲۴ میلیون خانوار ایرانی بیش از شش میلیون خانوار در محل سکونت خود به اینترنت دسترسی نداشتند.
آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران از وضعیت برخورداری خانوارهای کشور و استفاده افراد از اینترنت در پایان سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد که از کل خانوارهای ایرانی که حدود ۲۴ میلیون و ۶۸۴ هزار نفر بوده‌اند، ۱۷ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر به اینترنت در محل سکونت خود دسترسی داشتند. در نتیجه بیش از شش میلیون نفر در محل سکونت خود به اینترنت دسترسی نداشتند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۳ مهر

به گزارش پیوست، سامانه حسابداری متمرکز سایما در بیش از سه هزار شعبه و باجه‌های بانک ملی عملیاتی شد.
مدیر ارشد گروه مالی و اعتبار اوراق بهادار شرکت داده‌ورزی سداد اعلام کرد از ابتدای استقرار سامانه حسابداری متمرکز تاکنون بیش از یک میلیون و سیصد هزار سند به‌صورت دستی و بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار سند به‌ صورت سیستمی در کل شعب از سوی «سایما» صادر شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۳ مهر

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه هفته جهانی فضا را در حالی آغاز می‌کنیم که سازمان فضایی، پژوهشگاه فضایی ایران و پژوهشگاه هوا فضا از سوی دولت آمریکا تحریم شده‌اند گفت: بدون شک، تحریم فعالیت‌های فضایی صلح‌آمیز ایران توسط آمریکا نشانه عجز و ناتوانی این کشور در برابر عزم و اراده جوانان متخصص ایرانی است و با تکیه بر همت این جوانان در روند فعالیت‌های فضایی کشور خللی ایجاد نمی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۳ مهر

با توجه به هزینه بالای رومینگ اپراتورها، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زائران اربعین توصیه کرده است به جز در موارد ضروری از خدمات رومینگ استفاده نکنند.
با فعال کردن سرویس رومینگ، اینترنت رومینگ و اینترنت گوشی همراه، هنگام سفر می‌توان از اینترنت همراه استفاده کرد. البته بسته‌های اینترنتی اپراتورهای داخلی هنگام استفاده از سرویس رومینگ، غیرفعال می‌شود و در نتیجه هزینه اینترنت بر اساس حجم مصرفی و مطابق با تعرفه اعلام‌شده و هزینه استفاده از این خدمات بر اساس تعرفه رومینگ محاسبه خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۳ مهر

مدیرکل توسعه کسب و کارهای فضاپایه در هفته جهانی فضا اعلام کرد: در حال حاضر ۲۴۲ شرکت استارتاپی در حوزه فضایی مشغول کار هستند و سازمان فضایی در نظر دارد تا اوایل سال آینده برای این افراد، چهار فضای کار اشتراکی ایجاد کند.
ارائه اطلاعات ماهواره‌ای به کسب و کارها، از آن دست فعالیت‌هایی است که سازمان فضایی ایران مدتهاست به آن توجه ویژه‌ای می‌کند. شبنم یزدانی در این خصوص گفت: اواخر سال ۹۶ زمانی که بحث توسعه کسب و کارهای فضاپایه مطرح شد، خیلی ها با این مسئله مخالف بودند و آن را غیرممکن می‌دانستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۲ مهر

به گزارش ایلنا، متن این توضیح به شرح زیر است:
مدیرعامل محترم خبرگزاری فارس
با سلام
پیرو درج خبری با عنوان «اجاره هواپیمای اختصاصی برای آقای وزیر با بودجه همراه اول» در آن خبرگزاری به تاریخ ۹۸/۷/۷ و از آنجا که این خبر حاوی اطلاعات غیرواقعی و گمراه کننده در خصوص همراه اول بوده و منافع این شرکت را دچار آسیب نموده، لذا لطفا دستور فرمایید وفق قانون نسبت به درج این جوابیه در اسرع وقت و در جایگاهی مشابه با پوشش خبر مورد اشاره، اقدام مقتضی صورت گیرد:
اولاً عنوان «اجاره هواپیمای اختصاصی برای آقای وزیر» کاملاً خلاف واقع است و ثانیاً محتوای خبر حاوی مطالب خلاف بوده و تنظیم جهت دار این محتوا در این مقطع نشان دهنده رویکرد تخریبی تنظیم کنندگان خبر است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۲ مهر

به گزارش مهر، ستار هاشمی امروز در ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها پژوهشگاه و مراکز آموزش عالی کشور در وزارت علوم گفت: هواوی در همایشی اعلام کرد در چین 1میلیون نفر متخصص در حوزه های مرتبط با تحلیل دیتا و هوش مصنوعی کم داریم. دانشگاه های چین قادر به تامین نیاز صنعت نیستند؛ به همین دلیل برنامه ریزی کردند تا دوره های مهارتی را تاسیس و نیروی مهارتی را تامین کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۲ مهر

به گزارش مهر، مسعود برومند امروز در ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها اظهار کرد: برای اجرای فرصت مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت چندین بار تلاش شد اما شکست خورد در حالی که این بار همه ساز و کار لازم فراهم آمده است.

ادامه مطلب