محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين

به گزارش مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکی از مأموریت‌های اصلی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات «رصد و آینده پژوهشی و ارتقا دانش در حوزه فناوری‌های نوین» است، فعالیت محوری زنجیره بلوکی از اواخر سال ۱۳۹۶ در قالب ۴ پروژه در ۴ پژوهشکده مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين

به گزارش مهر، جلسه شورای عالی فضای مجازی ساعت ۱۶ امروز دوشنبه ۲۶ فروردین ماه با حضور حسن روحانی رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا، رؤسای سایر قوا و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ فروردين

به گزارش ITiran، آمارهای علی‌بابا از سفرهای هوایی و زمینی ایران برای بسیاری ممکن است حاوی اطلاعات جالبی باشد.
علی‌بابا، شرکت فروش آنلاین بلیت قطار و هواپیما، به تازگی گزارشی از عملکرد حمل ونقل هوایی در سال ۱۳۹۷ ارائه داده که نکات جالبی درباره‌ی فعالیت کاربران در حوزه گردشگری آنلاین نشان می‎‌دهد.
بر اساس این گزارش بیشترين مراجعه به وب‌سایت علی‌بابا از طريق دسکتاپ در بین ساعات کاری ۸ تا ۱۶ است. در واقع، به گفته علی‌بابا، دسکتاپ انتخاب اول کارمندان است.
کاربران موبایلی علی‌‎بابا نیز معمولاً در ساعات پایانی روز بین ١٩ تا ٢٣ اقدام به خرید بلیت هواپیما از طریق اپلیکیشن یا سایت علی‌بابا کردند. همچنین آمارها حاکی از آن است که بازه‌ی زمانی بین ساعت ۱۱ تا ۱۵ شلوغ‌ترین زمان دریافت خدمات از بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی حوزه گردشگری در سال گذشته بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ فروردين

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه ۶۰ درصد از جرایم اینترنتی مربوط به برداشت‌‌های غیرمجاز از حساب افراد است، گفت: تا ۴۰ روز دیگر بانک‌ها مکلف هستند، برای برداشت‌های اینترنتی رمز یک‌بار مصرف در اختیار کاربران قرار دهند.
به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی درباره رشد جرایم اینترنتی گفت: بیشترین جرایم اینترنتی همچنان مربوط به برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز است که از حساب کاربران برداشت می‌شود که شگردهای مختلفی از جمله فیشینگ یا کپی کارت یا همان اسکیمر را دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ فروردين

مسئولان ارتباطی ایران در حالی از تلاش برای ثبات قیمت‌های اینترنتی صحبت می‌کنند که ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت می‌گویند با همین قیمت‌ها هم دچار مشکل هستند و توسعه‌نیافتگی خود را به‌دلیل دامپینگ اپراتورهای سیار می‌دانند.
به گزارش ایسنا، اگرچه قیمت کالاهای مصرفی یا خدمات ارائه‌شده به کاربران با افزایش روبرو بوده و شاید یکی از معدود مواردی که در این سال‌ها علی‌رغم افرایش نرخ ارز، متناسب با آن رشد نکرده، خدمات اینترنتی شرکت‌هاست؛ موضوعی که هرچند حالا هم خوشایند کاربران اینترنتی نیست، اما با سوق دادن کاربران به استفاده از اینترنت همراه، اینترنت ثابت را دچار مشکل کرده و به اعتقاد کارشناسان، در دراز مدت برای توسعه ارتباطی دردسرساز خواهد شد.
شواهد نشان می‌دهد این روزها شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت دچار مشکلات مالی شدند و برخی از آن‌ها بازار را به اپراتورهای موبایلی واگذار کردند، زیرا پایین بودن تعرفه اینترنت در اپراتورهای موبایلی، موجب شده تمایل افراد به استفاده از اینترنت موبایل به‌جای اینترنت ثابت باشد و در نتیجه شرکت‌های FCP در حال از دست دادن مشترکانشان هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ فروردين

به گزارش آی‌تی‌من، در حالیکه ۲۵ روز از شروع سال جدید می‌گذرد، تنها تاریخ برگزاری ۱۰ نمایشگاه فناوری اطلاعات در ۹ استان مختلف کشور مشخص شده است.
فناوری اطلاعات و ارتباطات این روزها به یکی از موضوعات سودده و پرطرفدار در برگزاری نمایشگاه بدل شده و تقریبا هر سایت نمایشگاهی تلاش می‌کند هر سال یک نمایشگاه در این حوزه در قالب استانی، ملی یا بین‌المللی برگزار کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ فروردين

طبق آخرین مقررات ارسال پیامک فلش یا کلاس صفر تنها برای ارسال پیام‌های سرویس هشدار شرایط بحرانی مجاز است و ارسال هر نوع محتوای دیگر از جمله تبلیغ یا حتی پیام اطلاع‌رسانی اپراتور در قالب این سرویس مصداق تخلف اپراتور است.
داستان‌های بی‌پایان ۲ اپراتور تلفن‌همراه با ۸۵ میلیون مشترک و نهاد نظارتی رگولاتوری گویا بنای پایان ندارد؛ زیرا هنوز ماجرای پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم و قرعه‌کشی‌های بخت‌آزمایی ستاره‌ مربع‌ها به پایان نرسیده که سرویس پیامک فلش ویژه مواقع اضطراری محل تخلف و جنجال جدید شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين

معاونت فضای مجازی دادستانی کشور اعلام می‌کند سرویس پرداختی که از طریق شبکه‌های اجتماعی خارجی اقدام به عملیات پرداخت کنند، طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی با لغو مجوز و فیلتر سرویس خود مواجه خواهند شد.
این خبر از سوی این معاونت در حالی مطرح می‌شود که در چند ماه گذشته مدیران برخی سرویس‌های پرداخت‌یار برای پاره‌ای از توضیحات به دادستانی فراخوانده شده‌اند. جواد جاویدنیا در گفت‌وگو با پیوست در توضیح هشدار دادستانی به سرویس‌های پرداخت آنلاین گفت:‌ «از حدود دو ماه پیش به سرویس‌های پرداخت آنلاین اعلام کردیم که بر اساس بند ۸ ماده ۲ مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی،‌ هیچ سرویس پرداخت آنلاینی اجازه ارائه سرویس پرداخت بر بستر شبکه‌ اجتماعی خارجی را ندارد؛ اما متاسفانه با وجود این دستور ما و دستور مکتوب بانک مرکزی به آنها، همچنان برخی سرویس‌های پرداخت اقدام به انجام عملیات پرداخت از طریق شبکه اجتماعی خارجی می‌کنند.»

ادامه مطلب