محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: جمع زیادی از مردم خوزستان همچنان درگیر سیل هستند. از اپراتورها خواستم دریافت مطالبات خود در این شهرها را تا پایان اردیبهشت به تعویق بیاندازند و خدمات به هیچ وجه به دلیل بدهی قطع نشود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شاتل موبایل، در این برنامه کلیه مشترکین قدیمی و جدید سیم‌‎کارت های شاتل، به مناسبت نیمه شعبان به مدت یک هفته و در قالب سرویس اختصاصی "شاتل موبایل پلاس" اینترنت همراه نامحدود، هدیه می‌گیرند. این طرح از روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه به مدت یک هفته برای مشترکین شاتل موبایل فعال شده و آن‌ها می‌توانند در صدها شهر مشمول طرح شاتل موبایل پلاس از بسته اینترنت هدیه نامحدود 3G و 4G بهره‌مند شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، اعضای شورای دستياران جوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با امير ناظمی معاون وزير و رئيس سازمان و مديران جوان سازمان فناوری اطلاعات ایران ديدار کردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

به گزارش پیوست، خبرهایی در خصوص درز اطلاعات ۶.۷ میلیون سفر ایرانی شامل نام، شماره ملی و شماره تلفن کاربران شرکت یا شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل آنلاین در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.
خبر درز این اطلاعات را اولین بار ظهر امروز (۲۹ فروردین) یک خبرنگار و محقق امنیتی آلمانی در توئیتر خود منتشر کرد. هنوز مشخص نیست درز این اطلاعات مربوط به کدام شرکت ایرانی است اما بر اساس اطلاعاتی که باب دیاچنکو در گزارشی که در همین مورد منتشر کرده، این نقض اطلاعاتی مربوط به شرکت‌های حمل و نقل شهری اینترنتی است. باب دیاچنکو می‌گوید احتمالا این اطلاعات درز پیدا کرده مربوط به شرکت‌های اسنپ یا تپسی باشند. اما اسنپ در توییتر خود این ادعا را رد کرده و گفته اطلاعات درز پیدا کرده متعلق به کاربران این شرکت فعال در حوزه حمل و نقل شهری نیست. از سوی دیگر چند ساعت بعد از اعلام خبر نشت اطلاعات رانندگان و ارتباط دادن آن با تپسی،‌ این شرکت هم در توییتر خود اعلام کرده است که با بررسی‌های صورت گرفته هیچ نوع حمله یا دسترسی به اطلاعات مسافران یا سفرها صورت نگرفته اما کماکان در حال بررسی اتفاق اخیر و ارتباط اطلاعات نشت پیدا کرده با اطلاعات رانندگان تپسی هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی گفت: اینترنت پر سرعت روستایی در قالب طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) باهدف ارایه خدمات دسترسی به اینترنت پر سرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف ‌شده است.
وی با بیان اینکه شرکت «های‌وب» در این پروژه ملی به عنوان پیمانکار طرح USO است، افزود: در این طرح سهم استان آذربایجان غربی در دو فاز حدود ۲۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است که تاکنون بیش از ۱۶۰۰ روستا تحت پوشش قرار دارند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

حسین نعمتی در گفتگو با مهر، با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح استفاده از پهپاد برای حمل بسته‌های پستی در موقعیت‌های اضطراری و بحرانی در کشور اظهار داشت: این طرح برای حمل بسته‌های سبک و زیر ۲ کیلوگرم با همکاری شرکت ملی پست و پژوهشگاه فضایی ایران در کیش به صورت آزمایشی امتحان شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

به گزارش Itmen، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی احکام جداگانه‌ای دبیر و چهار عضو خبره شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارتخانه را منصوب کرد.
در احکام صادره از سوی فرهاد دژپسند برای علی عبدالهی (به عنوان دبیر)، جعفر حبیبی، بردیا صدر نوری، سید هادی سجادی و نصرالله جهانگرد آمده است: «نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی و بر اساس ماده ۵ آیین‌نامه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارت، به موجب این حکم، به عنوان دبیر/عضو خبره شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب می‌شوید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت گوشی همراه حجم تقاضا در این بازار را کاهش داده است، گفت: در پی کاهش حجم تقاضا، تمایل شرکت‌های خارجی برای حضور در بازارهای ایران نیز کاهش پیدا کرد.
به گزارش خانه ملت، سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به انتشار برخی خبرها مبنی بر خارج شدن برندهای موبایل از بازار ایران، گفت: رجیستری و مشکلاتی که مسافران پس از واردات گوشی همراه با آن روبه‌رو هستند، همچنین برخورد نامناسب با واردکنندگان، چالش‌هایی که در مسیر تخصیص ارز برای واردات موبایل وجود دارد و نوسانات ارزی باعث افزایش قیمت موبایل شد.

ادامه مطلب